1 Eylül 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

1 Eylül 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

Teleteknik'in İzmir Çıkartması Commodore'lar İzmir Fuarı'nda “55. Uluslararası İzmir Fuarı'nda hangi pavyona girseniz, siİzZİ önce bilgisayarlar karşılıyor.” Geçen yıl bir gazetede İzmir Fuarı ile ilgili bir yazı böyle başlıyordu. Bu yıl 56.'sı yapılan Uluslararası İzmir Fuarı'nda karşılaşılan manzara bundan pek farklı değil. Hatta nicelik açısından daha fazla bir “bilgisayar konukluğu”na şahit olunuyor. Bu arada bilgisayar dünyasındaki gelişmeler gözönünde tutulduğunda, fuarın bu yıl geçen seneye oranla nitel bir zenginlik de taşıdığı gözlemlenebiliyor. Her yıl yapılan ve yerli- yabancı pek çok firmanın katıldığı fuar iki bölümden oluşuyor. 26 Ağustos-10 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilen Ve uluslararası nitelikteki ilk bölüm, Amerikan Pavyonu adını taşıyor. Yabancı firmalarla uluslararası nitelikteki yerli firmaların ürünlerini sergiledikleri bu bölüme Teleteknik İzmir'den iki yetkili satıcısı, Boyut ve Giltaş ile katılıyor. 10 Eylül'de açılacak ve 20 Eylül'e kadar sürecek olan ikinci bölümde ise yerli firmalar ürünlerini sergiliyorlar. Teleteknik'in bu bölümdeki temsilcisi ise yine İzmir'den, Çip A.Ş. Bilgisayar meraklıları tarafından büyük ilgi gören Teleteknik standlarında Commodore'un C-64d'ten Amiga'ya uzanan tüm ürünleri ile hardware ve software ürünleri sergileniyor. Eski dost Commoadore ö4, her gün yenileri eklenen meraklı kitlesiyle yıldızlığını koruyor. Commodore ö4'ün yetenekleri hâölâ önemli bir kitle için sohbetlerin baş konusu olmayı sürdürüyor. Bu arada Commodore'un PC serisi (C-PC 10-11), C-PC 20-11, C-PC AT) de bilgisayara yönelik merak dalgalarının -özellikle kişisel bilgisayarlar alanındaki- odak noktası olmayı başarıyor. Ya Commodore'un yeni ürünleri? Amiga'lar? Amiga 500 ve Amiga 2000 şu anda fuarın en keyifli bilgisayarlarıdırlar herhalde, Kendilerine yönelik merak ve hayranlık dolu bakışların hiç de haksız sayılmayacağını kanıtlayan yetenekleri ile fuarın “star-konukları” arasında baş KT En büyük Mikrobilgisayar dolabı olanca hızıyla dönmeye devam ediyor. Fiyatlardaki düşüşler ve tenzilatlı satışlar, üretici ve satıcılar arasındaki rekabet, yeni ürünlerin piyasaya çıkacağı haberi ya da siparişlerin karşılanmasında karşılaşılan güçlükler satışları etkiliyor. Fiyatlardaki gerilemeden kârlı çıkan Commodore oldu. C-128D uzun bir süreden sonra C-ö4'ü home-computer'lerin zirvesinden alaşağı etti yine. Commodore PC serisi de yukarılarda bir yer edinmeyi başarabiliyor; buna karşılık Amiga, besbelli 2000 versiyonunun çıkacağı ilan edildiğinden ve Atari'lerin fiyatlarındaki düşüşten ötürü, bir talep düşüklüğü ile karşı karşıya, Atari'nin fiyat indirimi, FD donanımlı Sehneider PC'nin sürümünü de bir miktar geriletti; ancak bu gerileme, ilan edilen fiyat indirimiyle geri döndürülebilmiş gibi gözüküyor. Apple Macintosh SE ve Apple İl köşeyi tutuyorlar. 20 Eylül'de sona erecek olan fuarda Teleteknik'in tüm ürünleri birarada görülüp değerlendirilebilecek. Commodore'cuların bu fırsatı kaçırmayacaklarını umuyoruz. O —— » Commodore GS'nin işleri iyi gitti. Macintosh'un sıralamada beşinciliğe düşmesi, siparişlerin karşılanmasında karşılaşılan hafif problemlere bağlanabilir. Deskpro 386 pazarda iyi karşılandı. Diğer modeller de pupa yelken gidiyor. Highpricing politikasına rağmen, compada da, yüksek kalite ve servis standartları sayesinde pazarda güvenli bir pozisyona ulaştı. IBM POYAT siparişlerinin karşılanmasında zaman zaman başgösteren darboğazları, firma çözmüş bulunuyor, XT 286'nın listelerdeki yeri de bunu gösteriyor. Compatible'larda firmaların oluşturduğu yapı donmaya başladı. Anlaşılan şu ki, ulaşılan fiyat düzeyi ve halen varolan, son derece çok parçalı cırz, Uzak Doğu'dan daha fazla mal sunulmasını engelliyor. Chip Dergisinden Çeviren Mehmet Budak ”