1 Eylül 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 27

1 Eylül 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 27

bir tampon bellek söz konusudur. Dönüşümlü olarak her iki mikro-iş- lemci de Dual-Ported-RAM'a erişe- bilmektedir. 8085-çip'in yanında boş bir soket bulunmaktadır ki, istenildi- ğinde buraya 8087-aritmetik işlemci takılabilmektedir. PC/XT-genişleme kartı bunun dışında MS-DOS prog- ramı için 5,25 inç'lik disket sürücü- sünü yönlendiren bir “Floppy-Cont- roller” içerir. İki adet bağlantı çubu- Bu PC/XT-genişleme kartını iş taşıt sistemi ile birleştirmektedir. Çubuk- lardan biri Amiga-Slot'un içine so- kulmuştur, öbürü ise IBM-uyarlı PC-taşıtıyla bağlantıyı sağlamakta- dır. Verim düzeyi yüksek sabit disk Controller'ı da genişleme kartların- dan birine yerleştirilmiştir. Bu kart bir adet Amiga 2000 slot'unu alabil- mekte ve hem görece yavaş ama PC dünyasında popüler olan ST-506 ara- birimini, hem de hızlı SCSI-arabirimi- ni içermektedir. SCSI öncelikle mini- bilgisayar dünyasına ait bir arabirim- dir. Sabit disk Controller'i ise, biz- zat kendine özgü 280-bilgisayar sis- temine sahip olmasından dolayı ol- dukça “akıllı” olduğundan, veri ak- tarımı sırasında gerek Amiga tarafın- daki 68000 mikro-işlemcinin gerekse PC tarafındaki 8088 mikro-işlemci- nin görevlerini üstlenir. Veri akta- rım oranı ortalama olarak Byte ba- şında ancak 800 Nano-saniyedir. Ay- gitin arka tarafındaki SCSI arabiri- mi aracılığıyla Amiga 2000'e CD- ROM denilen sistemin bağlanması bi- le mümkün olabilmektedir. Turbo-genişleme kartı ise özel bir hizmeti yerine getirir. Bu kartın üze- rinde 68020-mikro-işlemcisiyle gerçek bir 32-bit'lik bilgisayar sistemi (14 MEHz frekanslı) ve 68881 aritmetik yardımcı- işlemcisi bulunmaktadır. 68020 mikro-işlemci yüksek frekan- sa rağmen bekleme süreleri olmaksı- zın çalışabilsin diye, bu kart hızlı sta- tik RAM devreleriyle donatılmıştır. Özellikle Turbo-kartı sayesinde Ami- ga 2000'in iş yapma kapasitesi büyük ölçüde genişletilmiştir. Çünkü Turbo- kartı aracılığıyla verimli bir kişisel bilgisayar ucuza malolan bir “iş is- tasyonu''na dönüşebilmektedir. Apple'ın Macintosh SE'sine gelince, bu bilgisayar büyük rağbet gören Ma- Commodore cintosh Plus'un daha da geliştirilme- sinden ortaya çıkmıştır. Macintosh SE'ye kendinden önceki modele kı- yasla 5,25 inç'lik bir dış disket sürü- cüsü bağlanabilmektedir. Disket sü- rücüsü içsel bir genişleme kartı tara- fından yönlendirilmektedir. Böylece kullanıcı MS-DOS işletim sistemi çer- çevesinde hazırlanan verileri yükleme imkânına sahip olmaktadır. Bunun ardından, Macintosh tarzında oku- nulan verilerin Mouse ve grafik me- nüleriyle işlenmelerine devam edile- bilmektedir. Lotus 123, Dbase III ya da Müultiplan ile elde edilen Pc- standart verileri de artık yeni Macin- tosh SE üstlenmektedir. Ama bunun tersine olarak da, Macintosh verileri disketler aracılığıyla MS-DOS siste- mine geçirilebilmektedir. Yani Macintosh SE görünüş olarak öncekinden pek değişik değilse de, hizmet özellikleri bakımından bu mo- delden büyük ölçüde farklıdır. Bu bil- gisayar sonraki gelişmeleri mümkün kılan ve üzerine kendi taşıtının yer- leştirildiği içsel bir yuvaya sahiptir. Bu yuvaya, örneğin bir ağ kartı so- kulabilmekte ya da bu yuva '“Desk- 21