1 Eylül 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24

1 Eylül 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24

muş olması daha ziyade ikinci yoru- mu destekliyor gibi görünüyor. YENİ GELİŞMELER Amiga'nın başarısı ve özellikle de yardımcı işlemcilerin grafik bilgisa- yarlar için önemini kanıtlamış olma- sı, elektronik devre üretimi alanında- ki yeni araştırmaların yönünü de be- lirledi. Araştırmaların çoğu grafik alanında uzmanlaşacak yeni işlemci ya da yardımcı işlemci yongaları ta- sarlamaya yöneldi. Bu alanda kısa- ca üç örnekten sözedebiliriz: İlk kez 1984 yılında tanıtımı yapıl- mış Hitachi'nin HD 63484'ü, 4096* 4096 ekran noktalık gibi başdöndü- rücü bir çözünürlüğe ulaşırken 65536 değişik rengi de aynı zamanda ekra- na getirebilmektedir. Yeni bir grafik-işlemci denemekte olan ikinci firma ise Intel'dir. Intel'- in 82786'sı 8192*4096 nokta ölçeğin- de görüntüler oluşturabilmekte ve 256 değişik renkle çalışabilmektedir. Texas Instruments'in TMS 34010'ı 32768 nokta ve azami 65536 renk ile mevcut en yüksek verim düzeyine ulaşmaktadır. Bu noktada andığımız bu yongalar arasında, işlem yapabilme yeteneği bakımından da önemli farklar oldu- ğunu söylemek gerekiyor. Hitachi HD 63484 kendi başına, yani merkezi işlem birimi olarak görev yapmakta olan yonganın hiçbir yönlendirmesi olmaksızın, çizgi ve figürler çizebil- mekte, kopya yapabilmekte, şekille- rin içini doldurabilmekte, ekran gö- rüntüsünü yatay ve dikey doğrultu- da kaydırabilmekte ve daha pek çok şeyi gerçekleştirebilmektedir. Intel 82786 yüksek düzeyde grafik komutu içeren pek çok listeyi ana iş- lemciden bağımsız olarak işleyebil- mektedir. Bu arada kendi donamını sayesinde istenilen sayıda ekran pen- ceresini de yönetebilir. Üçü arasında en gelişkini olan TMS 34010'ın he- saplama kapasitesinin, hızlı bir arit- metik işlemcisi olarak kabul edilen Intel 80287'den bile yüksek olduğu- nu ifade ediyorlar. Yonganın yapı taşı normal bir iş- lemcinin köomple komut takımıyla donatılmış olup ayrıca grafik fonk- siyonlarını da içermektedir. O kadar ki, C dili için bir derleyici bile bu yon- gada mevcut. Yonga böylece pek çok grafik programını bilgisayarın diğer bileşenlerinden bağımsız olarak işle- yebiliyor. Ancak bu noktada yongaların sağ- ladığı bu yüksek verimin, başka bir 24 Gerçekliğe böylesine yakın mekân tasarımları geliştirmek artık PC'lerde mümkündür. Böyle bir grafik için ü gereken * g olağanüstü işlem hacmi, modern grafik- chip'ler için bir çıkarmamakta- * wW o DAHA İYİ EKRAN GRAFİĞİ NE YARAR Daha güçlü ekran grafiği bilgisa- yar grafiğinin geleneksel alanları için ilgi çekici değildi yalnızca. Pra- tik olarak her tür kullanımda bundan yararlanma imkânı mevcuttur. CADİCAM Yeni grafik-yongaları mikro-bilgi- sayarların konstrüksiyonunda ve hazırlanmasında büyük bir canlılık vaad ediyor. Bunlardan beklenen hizmetler bugünkü profesyonel ay- gıtların el attıkları alanların daha de- rin katmanlarına yönelik işlerdir. Özellikle üç boyutlu görüntüleme çalışmalarında büyük ilerlemeler kaydedilmesi bekleniyor. İş Grafiği Rakamların çekici bir tarzda tak- dimi için ayrıntılı, renkli görüntüler önem taşıyor. Bugün bu türden ve gerçekten profesyonel grafiklerin gerçekleştirilebilmesinde pahalı özel tesislere gerek duyulmaktadır. Bu tesisler daha iyi grafik kapasite- siyle donatılmış kişisel bilgisayarlar tarafından ikame edilebileceklerdir. Desktop Publishing Basıma hazır metinlerin oluşturul- masında da ekrandaki grafik görün- tüsünün daha iyi olmasının büyük yararı vardır. Bugünkü mikro-bilgi- sayarların bu konuda zorunlu kıldı- ğı ödünlere artık gerek kalmayacak- tır. Örneğin hazır olarak monte edi- len sayfalar profesyonel redaksiyon sistemlerine benzer bir tarzda ele alınabileceklerdir. Metin İşlem Hızlı ve zarif bir ekran grafiğinin