1 Aralık 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 11

1 Aralık 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 11

Bilgisayar Destekli Eğitim FÇ OSMAN GÖLCÜK Nova Bilgisayar Gn. Md. Bilgisayar destekli eğitimde, bilgisa- yar amaç değil araçtır. Amaç ise ni- telikli ve çağdaş eğitimdir. Eğer eği- tim sistemimizde; müfredattan, per- sonele ve ücret sistemine vb. birçok problem varsa, ki var olduğuna ina- nıyoruz, dersleri bilgisayarla vermek hiçbir sorunu çözmeyecek aksine var olan aksaklık ve karışıklıkları artıra- caktır. Çağdaş eğitim, eğitimde teknolo- jinin yakın takibiyle mümkündür. Bu sadece eğitimde kullanılan araçlar yö- nüyle değil, eğitimin içeriğini de kap- samalıdır. Bilgisayar destekli eğitim, öğretmensiz eğitim demek değildir. Aksine daha vasıflı eğitmen gerekti- ren bir eğitimdir. Bilgisayar öğretme- nin yardımcı aracıdır ve öğrencileri motive aracıdır. Onun için bilgisayar destekli eğitimde öğretmen bilgisayarı W en usta şekilde kullanmasını bilmeli- dir Bu düşüncelerden hareketle, eğitim sistemimizde bir reformun yapılarak bilgisayar destekli eğitimin, eğitim sistemimizdeki altyapısı hazırlanma- ıdir. EĞİTMEN YETİŞTİRME Bilgisayar destekli eğitim kadrosu için Milli Eğitim'in elinde iki kaynak vardır. Birincisi, ki kısa vadede çalı- şacak kadro bunlardır, mevcut öğret- menler; ikincisi öğretmen okulların- dan yetişecek eğitmenler. - Mevcut öğretmenler, meslek içi eğitimle, bilgisayar ve bilgisayar des- tekli eğitim konusunda bilgilendiril- melidir. Bu, kurulacak yöresel eğitim merkezlerinde, öğretmen-eğitim se- ferberliğiyle mümkündür. - Meslek içi eğitimle yetiştirilen öğ- retmenler okullarına dönerken eğer ——— Commodore M hazırlanabilirse bazı eğitim paketle- riyle beraber bir bilgisayar sistemi ve- rilmeli ve uygulama deneylerine geç- meleri istenmelidir. - Bütün öğretmen okullarına bilgi- sayar zorunlu ders olarak konulmalı ve hatta eldeki imkânlarla bu okul- larda bilgisayar destekli eğitim baş- latılmalıdır. EĞİTİMİN İÇERİĞİ “Nasıl öğreteceğiz?”” sorusu kadar ““Neyi öğreteceğiz?” sorusuna da, bilgisayar destekli eğitim projesinde cevap bulmamız gerekiyor. Şu andaki müfredat programını BDE'ye uygulamak mümkün değil- dir. O halde en kısa sürede gerekli müfredat değişiklikleri yapılmalıdır. Ayrıca bugünkü eğitimin içeriğin- de gördüğümüz en büyük aksaklık- lardan biri de eklektik yapısıdır. Her bilimin, diğer bilimlere bir yansıma- sı, diğer bilimlerde uzantısı vardır. Yani bilgisayarlarla ilgili konular mevcut olmaları gereken derslere gir- melidir. Bilgisayar mantığını öğren- ci modern mantıkta, sayı sistemlerini matematikte, mantıksal cebiri man- tık veya matematikte görmelidir. Bil- gisayar ve bilgisayar destekli eğitim, bugünkü eğitim sistemimize yama ya- pılmamalı, içiçe yoğrulmalıdır. Her teknolojik gelişme gibi, bilgi- sayarın da toplumsal hayatımızın her alanına girmesi onun herkes tarafın- dan bilinmesi, öğrenilmesiyle müm- kündür. Bu da ancak Türkçe yazıl- mış kitap ve döküman sayesinde ola- caktır. Bilgisayar konusunda kitap yazımı teşvik edilmeli ve desteklen- melidir. BİLGİSAYAR SİSTEMİ Bugün Türkiye'de BDE denince akla hemen Milli Eğitim Bakanlığı'- nca satın alınacak bilgisayar sistem- leri gelmektedir. Yerli ve yabancı bil- gisayar firmalarının amacı ihaleyi al- mak ve büyük sayılarda bilgisayarı satmaktır. Gerçekte BDE projesinde bilgisa- yar satın alınacak bir araçtır ve pro- jenin bir parçasıdır. Tabii parasal yö- nüyle çok büyük meblağlar tutmak-