1 Aralık 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

1 Aralık 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

ca 64 sayesinde, öğrenciler artık sınıf- ta öğrendiklerini evde pekiştirmek imkanına kavuşacaklar.”” Lilly Toback benzer bir noktaya te- mas ediyor. “Commodore'un fiyat seviyesi sayesinde çok sayıda öğren- ci evlerine bir cihaz alabiliyor. Ve bu, okulda edindikleri bilgileri evlerine transfer edebilmelerine, sadece sınıf çalışmalarını değil, genel olarak, bil- gisayara olan aşinalıklarını genişlet- melerine imkan veriyor.” Toby Koch, Commodore sahiple- rinin okulları 64 ve 128 modellerini satın almaya teşvik edebileceklerini düşünüyor. “Bu modellerin kullanı- cıları sorumluluk taşıyor” diyor, “çünkü, çocukları ve kendileri için yaptıkları seçim, öğrenim manzara- sının bir parçası olmaları şansını için- de taşıyor.”” GEOS'A GİRİŞ Okullar, 64'ü ihmal etmekle bir fır- ommodore'a veri yüklemeyi öğrenen bir talebe, IBM ve WANG'a da pekala yükleyebilir. sat mı kaçırdı dersiniz? Berkeley Softworks'ün başkanı Brian Doug- herty böyle düşünüyor: “Şurası muhakkak ki, 64 modeli gözden kaçırıldı”” diyor, bilgisayarla- rın çoğu okul sistemlerindeki konu- muna bakarak. Berkeley'in 64 için çok geniş tatbik imkanları sunan ken- di GEOS paketi, cihazda öğrenim il- gisinin doğmasına neden oldu. Günü- müzde GEOS'un artık tüm 64 bilgi- sayarlarına dahil edilmesi, zaten ma- kul bir fiyata satılan bu cihazın, öğ- retmenlerin dört gözle aradığı verim- lilik yazılımı türlerini de edinmesi de- mek. Doughtery'nin de bizzat dediği gi- bi, 64 © geçen okullar, GEOS'u da akıllarından geçiriyorlardı.” Doug- herty öğrenim piyasasına, hedefleri daha bir belirlenmiş olarak yaklaşı- or. Berkley Softworks, yeni geoNet modeliyle, sınıf şebekesine erken ve belki de önleyici bir giriş yapıyor. Bri- € ea | ommodore