1 Aralık 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 22

1 Aralık 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 22

sizer'ın müzik eğitimine bir bilgisa- yar katkısı olduğunu görürüz. Aynı şekilde bilgisayar tekniği yardımıyla yapılmış bir resim, sanat eğitimine bir katkı oluşturabilir. Üçüncü bir sistem denemesi Nordr- hein-Westfalen eyaletinde uygulan- makta. Bu denemede ““Yeni tek- nolojiler”” konusu tüm derslere yayıl- mış şekilde işleniyor. 1. ortaöğretim düzeyine ilişkin uy- gulamalar bu durumda. Meslek okul- ları için geçerli bir taslak oluşturmak ise çok daha zor. Özellikle sanayi ala- nında tek tek meslekler arasındaki büyük farklılıklar problem yaratıyor. Birden fazla meslek dalını kapsayan bir enformasyon tekniği temel eğiti- mi mümkün, ama mesleki uzlaşma- da bir elektrik teknisyeni ile bir elek- trik tesisatçısının farklı olması gere- kiyor. Bu sorunlar nedeniyle burada henüz birkaç meslek için model de- neyleri yapılmakta. | Darboğaz: Öğretmenlerin Eğitimi Sonuç olarak özellikle son üç yıl- da okullarda bir şeyler yapılmış oldu- ğu söylenebilir. Fakat yapılması ge- reken çok şey var daha. Günümüz gençliğini geleceğe hazırlamak için, yeni teknolojiler alanındaki son de- rece hızlı gelişme temposuna tekabül eden bir eğitim sistemini en kısa za- manda okullarda gerçekleştirmek ge- rekiyor. Kız öğrencilerin de bilgisa- yar teknolojisine yakınlaştırılması, bu sistemin vazgeçilmez bir ögesi ol- al ı. Belirgin sorunlardan biri ise öğret- menlerin eğitilmesi. Çoğu pedagog için çocuklarla uğraşmak, bilgisayar- larla uğraşmaktan çok daha kolay. Eyaletler bu durumun hemen farkı- na vardılar ve yeni sistemin ağırlık noktalarından birini buraya kaydır- dılar. Özel komisyonlar, eyaletler dü- zeyinde bu sorunun üzerine gidiyor- lar. Model denemelerinin hepsinde Öğretmen eğitimi konusuna da özel bir yer ayrıldı. Buna rağmen tek tek öğretmenlerin de kişisel inisyatifleri çok gerekli. Böylece elde edilebilecek- lere Rheinland-Pfalz eyaletinden iyi bir örnek verelim: İki meslek okulu ve iki lisenin bağlı bulunduğu Worms Eğitim Merke- zi'nde iki bilgisayar meraklısı öğret- men kendilerini gösterdiler. Bunların biri meslek okulunda, diğeri ise lise- de görevli. Her ikisi de olaya büyük , bir şevkle giriştiler ve okula birkaç ta- ne CBM 8000 bilgisayar alınmasıni sağladılar. Yoğun çabalardan sonra 1978'de “Derste bilgisayar dilleri”” adlı bir model denemesine giriştiler. Bunun sonucunda merkezi bilgisayar ünitesine sahip bir laboratuvarin fi- nanse edilmesini sağladılar. Deneyde elde edilen başarılar, 1983'te ““Tek- nik okullarda mikrobilgisayarlar”” konulu yeni bir deneyi gündeme ge- tirdi. Bilgilenme ve denetleme tekni- ği için yeni bir temel taslak oluştur- dular. Bunun sonucu ise yeni labora- tuvarların ve teknolojide bilgisayar denetimi uygulamalarının gerçekleş- tirilmesi oldu. Bu model denemelerinin dışında merkeze yeni bilgisayarlar da alındı. Commodeore | “Enformasyon tekniği temel eğitimi”” üzerine üçüncü bir model denemesi 1985'te başlatıldı ve bugün de sürü- yor. Yeni laboratuvarlar Commodo- re PC-10 bilgisayarlarıyla donatıldı. Tabii bu genellenmemesi gereken bir gelişme. Henüz bir istisna durumun- daki bu uygulamalar diğer okullar için de oldukça enteresan. Birkaç önemli nokta var: 1. Laboratuvarlar Worms kentin- deki tüm okulların bu arada Halk Üniversitesi'nin kullanımına açık. Bu yolla diğer okulların öğretmenlerin- de bilgisayar teknolojisine bir ilginin uyanması sağlanıyor. Bu sayede şim- diye kadar birçok okul kendi labora- tuvarına sahip olmuş durumda. Ama hepsi bu kadar değil. Şimdi bilgisa-