1 Aralık 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 44

1 Aralık 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 44

AYLIĞITISI b ASAUA y name ıs Bond. James Bond. Double O seven, diye başlayan James Bond filmlerini bilirsiniz. Oyunumuz, konusunu bu filmlerden olan The Living Daylights'dan dl- Miş. Kısaca filmin konusundan bahsedelim. Böylece oyunun da konusunu anlatmış olalım. Kahramanımız Bond, Bratisla- va görevine hazırlanmak için gittiği Gibraltar'dan döner. Kahramanımızın Bratislava”"- daki görevi kaybolan KGB Generali Koskov'u bulmaktır. Bir Rus güzeli olan Czech Cellist Kara'nın gayretlerine rağmen General sağ salim Lonara'ya gedtirilir. Ne yazık ki, General acıma- sız bir katil olan Necros tara- fından kaçırılır. Bond'un pat- ronu kaçırma olayında KGB'den şüphelenir ve Bond'u General Pushkın'e gönderir. Bu sırada General Pushkın bir ticaret delegesi ile birlikte Tangıers'dadır. Bond buraya gitmeden ev- vel Bratislava'ya dönüp Ka- ra'ya yaklaşmaya çalışır. Araştırması sonunda Kara'nın Rus Generali'nin kurbanı ol- duğunu, dolayısıyla masum olduğunu anlar. Bundan baş- ka Koskov'un uluslararası si- lah ticareti ile uğraşan Whita- ker ile ilişkisi olduğunu anlar. Kara'yı kurtarıp Viyana'ya ge- tirir. Bond ve Kara birlikte Tangi- ers'a gelirler ve burada Push- kin'in otelinde Pushkin ile kar- şılaşırlar. Hep birlikte Koskov ve Whitaker'ı tuzağa düşüre- cek bir plan hazırlarlar. Ancak Bond ve Kara, Kos- kov tarafından esir alınıp Rus- ya'nın işgali altındaki Afganis- tan'a gönderilirler. Ancak kı- sa bir süre sonra Bond, Kara ve bir grup Afgan grubunun lideri olan Kanran Shah ile kaçmayı başarırlar. Hep bir- likte Koskov ve Whitaker'ın ne- ler çevirdiğini keşfederler. Doğal olarak bu iki kötü adamı durdurmak gerekir. Kanran'ın askerlerinin de yar- dımı ile Koskov'un askerlerini yenerler. Artık sıra Whitaker'- ın Tangiers'daki villasına gel- miştir. Filmin konusunu kısaca an- lattıktan sonra oyunumuza gelelim. Oyunumuz oldukça uzun, toplam sekiz düzeyden oluşuyor ama her düzey baş- li başına bir oyun sayılabilir. Her düzeye başlamadan LAİ K L — Commodore evvel Bond bir silah seçebilir. Bond özel silahların hazırlan- dığı bir laboratuvarda istedi- ği silahı alabilir. İstediğiniz silahı seçmek İçin sadece beş saniyeniz var, Se- çebileceğiniz silahların çeşi- di ve sayısı bulunduğunuz dü- zeye göre değişir. Seçebile- cekleriniz arasında tabanca, bıçak ve bazuka gibi silahlar bulunuyor. Bulunduğunuz düzey için gerekli silahı seçmeniz gere- kiyor. Eğer doğru silahı seçe- mezseniz işler sizin için çok zorlaşacak. Ekran üçe bölünmüş. Ön alan, orta alan, arka alan. Üç bölge de farklı hızlarda sol- dan sağa doğru hareket edi- yor, Kahramanımız Bond koşa- bilir, atlayabilir ve yuvarlana- bilir. Ateş etmek istediğinizde bir hedef çizgisi size yardım- ci olur. Ateş etmek için Joys- tick'in ateş tuşuna basmanız yeterli.