1 Aralık 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 43

1 Aralık 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 43

lirsiniz. Ekran ikiye bölündüğü için her iki oyuncu da rakibi- ni rahatlıkla görebilir. Kendinize rakip olarak bil- gisayar yerine bir arkadaşını- zi seçmeniz daha iyl olacak- tn, Çünkü her ne kadar en ko- lay düzeyi seçseniz bile bilgi- sayar attığını vuruyor. Bilgisa- yara karşı oynamak İsterseniz bir ile yirmi arasındaki düzey- lerden birini seçebilirsiniz. İlk uçak İçin dışarının görün- tüsü ve aletler ekranın üst kıs- mında yer aliyor. İkinci uçak ise ekranın alt kısmında yer alıyor. Her ne kadar iki uça- ğın alet panelleri birbirinden farklı ise de, aslında her iki uçak da ayni aletlere sahip. Kullanabileceğiniz aletler: ra- dar, pusula, altımetre, yakıt ve hız göstergeleri, mesaj ek- ranı ve silah seçimi. Bu aletlerden başka motor da sizin kontrolünüz altında, Eğer yakıtınız veya silahlarınız biterse üssünüze dönerek ya- kıt almak zorundasınız. Her iki kişi de farklı uçaklar kullanmalarına rağmen aynı silahlara sahipler: Makineli Tüfek: Düşman uçağı ile aranız- daki mesafe bir milden az ise bu silah etkili olabilir. Isı Güdümlü Misil: Düşman uçağı iİle aranız- daki uzaklık sekiz milden az ise bu silahı kullanabilirsiniz. Radar Konirollü Misil: Eğer düşmanınızı uzaktan vurmak İstiyorsanız bu misilleri kullanın. Misillerin etki alanı yirmibeş mil ile sınırlı. Havadan karaya ve hava- dan denize misillerini kullana- bilmek için 2000 ft yüksekliğin altında olmanız ve hızınızın da 500 knott'dan az olması gerekir. Düşman uçağı size misil fır- latırsa bundan kurtulmak için FLAR'lerinizi kullanabilirsiniz. V tuşuna basarak savaşın geçtiği alanın haritasını göre- bilirsiniz. Eğer aüşmanınızın nerede olduğunu bilmek isti- yorsanız çok yararlı olur. Her oyuncunun Motor gü- Cü, silah seçimi ve haritayı ek- rana çıkarmak için basması gereken tuşlar ayrıdır. İsterseniz rakibinizle omuz omuza bir savaş yapmanız mümkündür. Ancak oyunu di- ğer şekli ile oynadığınızda yer hedeflerine de saldırabilirsi- NİZ. Gelelim oyunun konusuna. Bir numaralı oyuncunun ülke- si iki numaralı oyuncunun Üİ- kesine casusluk yapması İçin bir gemi göndermiş. Doğal olarak bu durumdan mem- nun olmayan ikinci ülke batı sahilinde bulunan casus ge- misini yok etmesi İçin savaş uçağı göndermiş. Bundan başka bir uçak gemiisi ile de kuvvetlerini takviye ediyor. Rakibinizin bütün uçaklarını düşürmekten başka bulundu- ğunuz tarafd göre uçak ge- misini veya radar İstasyonunu yok etmeniz gerekiyor. Yeni bir göreve çıkmadan evvel uçağınızda hangi silah- ları taşımaık istediğinizi seçe- bilirsiniz. Bundan başka bir uçağın yok olması İçin kaç ta- ne misil isabet etmesi gerek- tiğini de ayarlayabilirsiniz. İşinize yarayacak bir İPUCU verelim. Oyunun başında uçağınızın düşme belirleme- sini (CRASH DETECTİON) kapa- tın. Böylece denize bile inebi- lirsiniz. Bu durumda düşmanı- nız yakıtı bitene kadar tepe- nizde dolaşır. Yakıt tazelemek için üssüne dönerken havala- nıp İşini bitirin. Oyunun Değerlendirmesi: GRAFİK : 7 SES — :7 ZORLUK : 9 DEĞER :8 GENEL :8 Commodore F