1 Aralık 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

1 Aralık 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

Commodore 64 ile 128 modelleri- nin, fiyatlarına nisbetle fevkalâde performans gösterdikleri artık bir sır değil. Okulların bu bilgisayarlara ödediği bedelin, hiç bir yerde halkın satın aldığı fiyata yaklaşmayışı çok garip. O parmağında on marifet olan ve fiyatı daha ucuz Commodore ci- hazlarından niçin dersanelerde daha çok sayıda bulunmasın? Önümüzdeki aylarda tüm bu şartların değişeceği- ne dair işaretler var. USA Today'de neşredilen ve pek çok kaynaktan yararlanılarak hazır- lanmış son makalelerden birine bakı- lırsa, devlet okullarındaki bilgisayar- ların yüzde 12'si Commodore marka- sını taşıyor. MS-DOS cihazlarıyla öğ- renim pazarında iş yapanların muh- temelen en enerjiği sayılabilecek Tandy'nin payı sadece yüzde 14; IBM'inki topu topu yüzde 6, yani Commodore'un dersanelerdeki sayı- sının yalnızca yarısı. Commodore 64'ün ve bir derece- ye kadar 128'in başarısı, fiyatlarının makül olmasıyla ve bu sayede herke- sin satın alabilmesiyle açıklanabilir. MS-DOS cihazları gibi öbür bilgisa- yarların fiyatlarındaki keskin düşüş- ler bile, onları henüz Commodore 64'ün fiyat seviyesine indiremedi. T İ TÇ 14 KEİTH FERRELL Çev: Jülide Ergüder Ne var ki, öğrenim piyasasında kı- ran kırana bir rekabet hüküm sürü- yor. O kadar ki, yüzde 12'lik piyasa payı dahi süratle aşınabilir. Öğrenim piyasası bölümünü henüz oluşturma- mış bir Commodore firması, 64 ve 128 modellerinin dersanelerdeki sal- tanatını devam ettirebilir mi? Çoğu kimse, Cammodore'un bu işi başa- rabileceği kanaatinde. PİYASAYA HİZMET Şirketin satış ve pazarlama bölü- münün genel müdür başkanyardım- cısı Richard Melntyre, Commodore'- un şimdilerde hırslı bir hamleyle pi- yasaya daldığını belirtiyor: “Öğrenim piyasası, bizim çok er- ken tarihlerde, fevkalâde başarı ka- zandığımız bir dal. Gelin görün ki, DOS kapasitemiz olmadığından ge- rektiği kadar faydalanamadığımız bir l. .. Commodore artık piyasa ile reka- bet edebilir nitelikteki kendi MS-DOS bilgisayarını geliştirdi. PC-10 tipi bu model, Amiga dizisinin yanı sıra, sekiz-bitlik cihazların eriştiği tekno- lojinin de ötesine geçen bir çok ileri seviyedeki özellikleriyle, MS-DOS muadili. “Commodore'a ilgi duyan Commodore satıcılar ve eğitimciler için”, diyor Meclntyre, “sanayideki en marifetli mamul dizisini sunuyoruz.”” Mclntyre, mikrobilgisayar pazarı- nın her alanına hitap eden cihazlar geliştirdiği için, Commodore'un pi- yasadaki varlığının gün geçtikçe ge- nişleyeceğinden emin. “Öğrenim pi- yasasındaki payımızın önümüzdeki oniki ayda artacağına hiç şüphe yok”” diyor. Şirketin yeni cihazları piyasada he- yecan uyandırırken, Commodore'un 64 ve 128 modellerinin okullara yö- nelik satışları da her zamanki müşte- rilerimizin yanı sıra devam ediyor. Lilly Meizner Toback, “Meizner Business Machines” adlı bir firmanın işletme müdürü. Toplam 44 yıllık bir mazisi olan bu fırma, kuzeydoğu eya- letlerindeki pek çok büyük okul sis- temlerine öğrenim donanımı ve yazı- lımı temin ediyor. Toback'in firma- sı on yılı aşkın bir süredir Commo- dore ile işbirliği yapıyor. On sene ev- vel de, şirketin PET bilgisayarlarını devlet okullarına satmaya başlamıştı. Bugün aynı piyasaya Commodore cihazları satışına devam ediyor. Kı- yasıya bir rekabet içindeki imalatçı- lar ve Apple'ın öğrenim piyasasına yönelik pazarlama programına rağ-