1 Mart 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 20

1 Mart 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 20

Geçen ay başladığımız “Macera Peşinde” köşemiz epey ilgi görüyor. Çeşitli sorularla dolu pek çok sayıda mektup alıyoruz. Ayrıca adventure meraklılarının yakından tanıyacakları Commodore User ve C 4 VG dergilerinin adventure yazarı Keith Campbellda bize bir mektup yazarak tebrik etti. Kendisi mektubunda Türk adventure meraklılarına kocaman bir HELLO diyor... Bu ay sizlere değişik türde bir adventure sunuyoruz. 'Action- adventure' tipi adventure'ların ge- liştirilmiş bir örneği olan Maniac Mansion, ilginç özellikleri ile hem devamlı keyboard'la haşır neşir ol- maktan sıkılmış adventure merak- lılarını bu sıkıntıdan kurtaracak ve hem de eğlendirecek nitelikte bir oyun... Bilindiği gibi action-adventure'- larda keyboard'un yanısıra bir de joystick devreye giriyor ve joystick kontrolü ile oyundaki bazı kahra- manlara hareket sağlanabiliyor. Maniac Mansion'da ise komutlar dahil bütün oyun tamamen joystick ile kontrol ediliyor. Bu da oynama- yı büyük ölçüde kolaylaştıran bir etken olmuş. Oyun bir film uyarlaması ve ko- nusu bildiğimiz sıradan Amerikan filmlerine benziyor. Ortada pek te- kin olmayan bir ev var. Oyunda ame.ç, bu evde çılgın bir doktorun elinde tutsak olan Sandy adındaki genç kızı kurtarmak. Bu amaçla oyunun başında Sandy'nin erkek arkadaşı Dave'in de içinde bulun- duğu üç kişilik bir takım kurmanız 20 gerekiyor. Bu arada oyunun jene- riği filme oldukça benzetilmiş. Evi bulmanız mesele değil çün- kü evden başka gidebileceğiniz yer yok ama belki eve girmek size problem çıkarabilir. Eğer içeri gir- meyi başaramıyorsanız bastığınız yere dikkat edin. Evde karşınıza çı- kabilecek tipler ise Dr. Fred; deli bir profesör, hemşire Edna; garip hobileri olan eski bir hemşire vb. tuhaf insanlar... Oyunda seçeceğiniz gençlerin her birinin değişik yetenekleri ve zayıflıkları olduğundan oyundaki stratejinizi buna göre ayarlamanız gerekiyor. Bulmacalar zor olmama- larına karşın, hepsinin çözümü belli bir sıra gerektiriyor. Oyunda ekran beş kısma ayrıl- mış. En tepede mesaj satırı yeralı- yor. Oyun esnasındaki konuşmalar veya bilgisayarın cevapları burada beliriyor. Hemen onun altında vi- deo penceresi var. Ekranın büyük kısmını kaplayan bu alanda olayları bir kameranın görüş alanı ölçüsün- de görebiliyorsunuz. Video pence- resinin alt kısmında cümle satırı var. Herhangi bir cümle kurabilmek için gerekli fiilleri bu satırın altındaki fiiller bölümünden seçebilirsiniz. Bunun için joystick ile bir fiil seçin. Daha sonra fiilin arkasına gelecek ismi video ekranından görerek se- çebilirsiniz. Ayrıca cümlede bulun- ması gereken 'with' vb. bağlaçlar