1 Mart 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

1 Mart 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

yazmanız da nümkün. Tabif Deluxe Music Construction Set bu sözleri de söylemiyor! Nihayet tüm parça bilgisayarda ha- zır hale geldiğinde, bestecinin parça- sını kâğıda dökmek istemesinden da- ha doğal birşey olamaz. Parçanın kâ- ğit üstündeki görünümü, Deluxe Mu- sic Construction Set'de kullanıcı ta- rafından oldukça detaylı bir şekilde belirlenebiliyor. Hem Sonix hem de Deluxe Music Construction Set sekiz sesli olarak ta- sarlanmış., Ancak Amiga'nın sadece dört ses kanalı olduğu için geriye ka- lan dört ses MIDI-Synthesizer'larına gönderilmek üzere bulunuyor. MIDI özellikleri söz konusu olduğunda So- nix hemen öne geçiyor. Sonix sadece Deluxe Music Construction Set'in yaptığı gibi synthesizer'ın ses çeşitle- rini kullanmakla kalmıyor. Bunun yanında, klavyein ses şiddeti, pitch'i veya oktavı da ayarlanabiliyor. Vu- ruş dinamiği belirlenebilen synthesi- zer'larda bunun kontrolü de müm- kün. Deluxe Music Construction Set'de sadece 1-16 arası MIDI-kanal Klavyeye ilk kez dokunacaklar için... Commodore'la açık “ELEKTRONİK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. ——— ——— — numarası ile sesleri değiştirmek müm- kün. Ancak en büyük üzüntü kayna- ğı, Deluxe Music Construction Set'- in geniş dinamik özelliklerinin MIDI ile synthesizer'a geçirilmemesi. Şimdiye kadar müzik ile pek fazla uğraşmamış, ama Amiga'nın ses ye- tenekleri ile uğraşmak isteyenlere tav- siyemiz Sonix. Deluxe Music Cons- truction Set'i ise, uzun süredir müzik ile uğraşanlara salık veririz. Profes- _% yönel MIDI kullanımları için her iki program da kısıtlı olanaklar sunmak- ta, Eğer önce basit ses denemeleri ya- pıp, analog bir synthesizer'ın ses ola- naklarını kullanmak, sonra da pro- fesyonel olarak bestenizi yapmak is- terseniz, iki programı da alıp, önce Sonix'i sonra de Deluxe Music Cons- tructlon Set'i kullanmak en akıllıca- sı olacaktır. Hele bir de yanında MI- DI arabirimi ve de klavyesi varsa... G Commodore Teleteknik, okul öncesi ve okula yeni busluifun için, anaokulu ve ilko kolay kullanımlı, zeka bileyici programlar sunar. ul duzeyınde Çocuğunuz, kardeşiniz bilgisayar kullanmaya bu eğitici programlarla başlasın. Telelekııılı!(oıımodırı okul öncesi, okula yeni başlayanlar ve ilkokul öğrencileri için hazır eğitim programları : Okul öncesi ve okula yeni başlayan için : Face Maker Know your child's ICI İlkokul öğrencileri için : İlkokul 1.2.3. Sınıf Matematik İlkokul İlkokul Bilçağ 4 5. Sınıf Matematik 4.5. Sınıf Genel Yetenek Test 5. Sınıf Matematik Anadolu Liseleri'ne hazırlananlar için : Anadolu lLiselerine Hazırlık