1 Mart 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Mart 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

lar, çünkü Electronic Arts'da buna hiç de önem verilmemiş. Ancak AMIGA'ya bağlı bir MIDI klavyesi ile notaları oluşturmak olası. Bir yazar için kelime işlem progra- mı ne ise, müzisyenler için de Delu- xe Music Construction Set o anlama geliyor. Ve gerçekten de, Deluxe Mu- sic Construction Set'in kullanıcısına sunduğu değişik özellikler bir kelime işlem programı ile karşılaştırılabilir. Bir pencere içinde istenen nota, du- rak ve diğer işaretler alınıp parça ya- zımında kullanılabiliyor. Sonix'de bulamadığımız otuzikide birlik nota burada unutulmamış. KUVVETSİZ MIDI Tabif ki, bütün nota ve durakları nokta ile uzatmak da mümkün. Tri- öle ve Ouintole kullanımı da zorluk- lara yolaçmıyor. Notaların girilmesi için üç değişik yöntem kullanabilirsiniz. Öncelikle, anahtar ve takt belirleniyor. Tabii ki geçerli tüm taktlar ve ses merdiven- leri kullanıma hazır. Genelde kulla- nılan anahtarların yanında klasik anahtarlar da kullanıma açık. Bu tür alışılmadık özellikler daha çok pro- fesyonellere yönelik olduğu için So- nix'de bulunmuyor. Nihayet nota sistemi partisyona hazır hale geldiyse, notalar mouse yardımı ile yerlerine konabilir. An- cak, notaları klavyeden çalmak iste- yenler için de bir yol var. Bir başka pencerede görüntülenen piyano klav- yesini kullanarak notaları porteye gir- me imkanı var. Veya daha rahatını- za düşkün olabilirsiniz. Eğer bir MI- DI klavyeniz varsa, doğrudan onu kullanabilirsiniz. Bu arada Deluxe Music Construction Set sizin bastığı- nız tuşları nota değerine çevirip por- teye yerleştirecektir. Ancak bu özel- lik beklendiği kadar iyi çalışmıyor. Bunun sorumlusu, başta da bahset- tiğimiz programın yavaşlığı. Eğer tuş- ların üzerinde biraz hızlı gezinirseniz, hayal kırıklığına uğrarsınız. Tıpkı Sonix gibi Deluxe Music Construction Set ile de müzik parça- sının kullanıcı tarafından belirlenmiş parçaları kolaylıkla silinebilmekte, kaydırılabilmekte veya taşınabilmek- te. Fakat Deluxe Music Constructi- on Set'in başka kabiliyetleri de var. Birbirine bağlı ve yakın notaların is- tenirse üstlerine ortak çizgiler çekile- rek gösterilmesi mümkün. Ayrıca bir- birine bağlı notaları göstermek için altlarına bağ çizgisi koymak da ko- laylıkla gerçekleştirilebiliyor. Eğer tüm bunlar hoşunuza gitmezse, bir başka moda geçip, parçanızı standart yazıma dönüştürebilirsiniz. Bitmiş parçanızın altına dilediğiniz sözleri 41