1 Mart 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 23

1 Mart 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 23

Oyunda coğrafya bilginiz önem- li rol oynuyor. Şöyle ki; herhangi bir ülkede araştırma yaparken ba- zı İpuçları elde ediyorsunuz. Bu ipuçları suçlunun gideceği ülkeyle ilgili olduğundan, önceden o ülke hakkında biraz bilginiz varsa suç- lunun izini kolay kolay kaybetmi- yorsunuz. Ekran dört ana pencereye bölün- müş. Sol üst pencerede zaman ve onun altında bulunduğunuz baş- kentten bir manzara var. Araştırma esnasında bu pencerenin altında yeni bir pencere açılıyor ve bura- da ziyaret edebileceğiniz yerlerin resimleri beliriyor. Sağ üst pence- rede konuşmalar, bilgiler vb. gös- teriliyor. Ayrıca hırsızı yakalamak üzereyken burada kovalamacanın komik bir anı gösteriliyor. Bu pen- cerenin altında ise bazı komut se- çenekleri yeralıyor. Her şehirde joystick veya keybo- ard yardımıyla seçebileceğiniz dört ayrı komut var. Bunlar; uçakla ay- rılmak, gidebileceğiniz yerlerin lis- tesini görmek, araştırma yapmak ve İnterpol'u ziyaret etmektir. Araş- tırma seçeneğiyle otel, havaalanı, kütüphane, market gibi yerlerden üç tanesinde araştırma yapabilirsi- niz. Bu araştırmalarınızda suçlu- nun gidebileceği yerlerle birlikte suçlunun fiziksel özellikleri (cinsi- yet, saç rengi, varsa yara İzi, döv- me vb.) hakkında ipucu da toplaya- bilirsiniz. Yeterli ipucu topladıktan sonra İnterpol'u ziyaret ederek bu ipuçları ışığında suçlunun kimliği- ni ortaya çıkarabilirsiniz. Ancak bü- tün bunları yaparken zamanınız da hızla azalmakta. Bundan sonra yapacağınız iş eli- nizdeki tutuklama emriyle suçluyu en kısa zamanda yakalamaktır. Gi- deceğiniz ülkeleri doğru seçerse- niz suçluyu eninde sonunda yaka- Istanbıunli. once B | Constantinople, is the largest cituy in Turkey: it has g population oF 2.7 L Di | Uppart buy plane BÜDK 5 Hisit Interpol layacaksınız ama suçlunun kim ol- duğunu öğrenmeden ve tutuklama emrini çıkarmadan onu yakalama- nız mümkün olmuyor. Yakaladığınız suçlular çoğaldık- ça siz de deneyimsizlikten kurtulup iyi bir hafiyeliğe terfi edeceksiniz. Usta bir dedektif olmanız çok sa- yıda suçlu yakalamanıza bağlı. Oyunun bitiminde dereceniz ve ya- kaladığınız hırsızların sayısı diske- te kaydediliyor ve oyuna başka bir zaman kaldığınız yerden aynı ka- rakterle devam edebiliyorsunuz. Carmen Sandiego esprili ve eğ- lenceli olduğu kadar coğrafya bil- ginizi de ilerlettiğinden öğretici bir oyun. Özellikle oyunun kolay oyna- nır olması oyunu zevkli kılan bir di- ğer etken. DEĞERLENDİRME: Grafik: 7 Zorluk: 5 Oynanabilirlik: 10 enel: 8 ADVENTURE İPUÇLARI: Castle of Terror: Değirmenin dı- şındaki fıçıyı inceleyin ve çakmak- taşını alın. Bununla ikinci bölümde hazine odasındaki mumu yakın. Hazine odasına girebilmek için ka- fatasını itin. Tünel girişindeki iki nö- betçiyi el baltası ve zırh ile berta- raf edin. Afrıcan Safari: Kayığa binebil- mek için kibriti alın ve flüt çalan maymunun yanında ateş yakın. Flütü alın ve kuzeydeki yılanın ya- nına giderek flütü çalın. Küreği alın ve kayığa binin. Biner binmez kü- reklere asılmayı unutmayın yoksa maymunun üstüne yıldırım düşer ve şelaleye sürüklenirsiniz. Dracula: Birinci bölümde ne ye- diğinize dikkat edin. En iyisi hiçbir şey yemeyip sadece şarap İçmek- tir. Odanızda uykuya dalmadan ön- ce pencereyi kapatıp iyice sürgü- leyin. Böylece Dracula'nın gecele- yin pencereden girmesini önlemiş olursunuz. Gremlins: En başta aşağıya inip kılıcı alarak Gremlin'i öldürün. Son- ra remote control'u alın ve mutfa- ğa gidin. Mutfakta devamlı düğme- ye basarak Gremlin'leri öldürün ve bıçağı ve Gizmo'yu alın. Bıçakla yatak odasına çıkıp öbür Gremlin'i de öldürün. Mindshadow: Rom'u kaptana vererek gemiye binin. İlk önce tay- faların yanına giderek mutfağa gir- menizi engelleyen adamı dövün. Sonra satırı alın, filikanın yanına gi- dip yelkeni de aldıktan sonra gemi- nin kıç tarafındaki zinciri satırla ke- sin. Franköstein: Yukarıdaki odada fazla kalmayın. Paraları aldıktan sonra aşağıya inin ve oturup bek- leyin. Bahçedeki sandığı açmak için menteşesinin vidalarını bıçak- la sökün. Ayı size saldıracağı za- man ağaca tırmanın ve sekiz feet uzağa gittiğinde atlayın. Keyleth: İlk AZAP kodu ELY'dir. 23