1 Mart 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 51

1 Mart 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 51
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

K a AF < TF A T A OA e T M — Ç A C L İ Ancak bir denizaltı için teh- likenin en büyüğü denizaltı mayınlarıdır. Bu mayınlardan kurtulmak için sese duyarlı mayınlar kullanabilirsiniz veya aniden hız kesip yön değiştire- rek kurtulmayı deneyebilirsiniz. İki denizaltının birbirleriyle savaşları I. Dünya Savaşı'nda- ki uçakların birbirleriyle savaş- larını hatırlatır. Her iki denizal- ti da diğerinin torpidosunun rotasından hızlanarak kaçar. Düşmana ait gemileri kolay- ca bastırmak için bir yol öne- rebilirim. Teleskop derinliğin- de gemiye altı deniz mili kalc- na kadar yaklaşıp periskop görüntüsünde hedefe kitlenip, hedefe birbirinden biraz fark- ll açılarla dört torpil atın. Kısa bir süre sonra düşman gemi- sinden düşmanlar çıktığını ve batmaya başladığını göre- ceksiniz. Kendisini bekleyen acı sona aldırmadan, düş- man gemisi sizden kaçmaya çalışır. Hedefi bir kere vurduk- tan sonra başka torpil atma- nız gerekmez, kurbanınız ge- nelde tek vuruşla sulara gö- mülür. Torpilin denizaltının neresin- den atılacağını belirlemekten başka, atılış açısını da belirle- meniz mümkün. Fırlattığınız torpil sayısı arttık- ça düşman tarafından belir- lenme şansınız da artar, çün- kü torpil, fırlatma esnasında sonar tarafından tespit edile- cek sesler çıkarır. Bizim kontrol ettiğimiz deni- zaltı teknolojideki en son geliş- melerle yapılmış bir motor da- ha taşıyor. Bu motara CATER- PILLAR ismi veriliyor. Motor de- nizaltının. diğer motorlarına göre çok ufak bir hız sağla- masına rağmen, sonar tara: fından izlenmesi mümkün ol- mayacak kadar Uufak bir ses çıkarıyor. Moturun çalışma prensibi de oldukça ilginç. Denizaltının burun tarafından emdiği suyu arka taraftan di- ğeri pornpalıyor. Elde edilen hız 12 knot. Birbirinden farklı haritalar emrinizde, Bundan başka diİ- ğer gemilerin, denizaltıların ve denizaltı mayınlarının sonar seslerini izleyebilirsiniz. Bölge- sel haritalar tekne ile deniz ya- tağı arasındaki derinliği gös- terir. Oyundaki grafikler birçok AMIGA oyununda olduğu gi- bi insanı etkiliyor. Mesela yü- zeydeyken veya periskop de- rinliğindeyken bir geminin ve denizin görüntüsünü gerçek- ten ayırmak hemen hemen imkânsız oluyor. Başka bir ilginç özellik de gece vakti kullanılan Infra Red görüntü aleti. Bu aleti kullan- dığınızda gece vakti bile her yeri görebiliyorsunuz. Denizaltıdaki aletleri kullan- mak için ekranın sağındaki ikonları seçmek gerekiyor. En üstteki ikonu seçerek sonadarı çalıştırabilirsiniz. Makine dai- resine inmek için ENGİNES iko- nunu seçmek gerekiyor. Bura- ya girerek denizdıtının ilerle- mesini sağlayacak motor tipi- ni seçebilirsiniz. WEAPONG ikonu ile silah bölümüne geçi- yorsunuz. En etkili silahınız tor- NEW UOBE TETLEĞKAHNTM OHSUTÇE S%Wi% -FRİRE piller. SCOPE ikonu periskobu açmanızı sağlıyor. Ancak bu- nun için periskop derinliğinde olmanız gerekir. Son olarak MAPS ikonu ile istediğiniz ha- ritalara bakabilirsiniz. Gece vakti düşman avına çıkmak için ilk olarak SONAR ikonunu seçin. Periskobu açıp INFRA-RED aletini çalıştırın. Tek- rar ana ekrana dönüp WEA- PONG ikonunu seçin. Burada silah olarak torpilleri seçin. Ar- tık avlanmaya başlayabilirsi- NİZ. Denizaltımızda dört ayrı tor- pil atış bölümü var. Bunlar *- A arasında numaralanmışlar ve her birinde kısıtlı sayıda tor- pil var. Bunu gözönüne alarak torpillerinizi boş yere harca- mayın. Oyundaki amacınızın Ame- rika'ya sığınmak olduğunu bir kere daha hatırlatalım, çünkü iİnsan gemileri avlamaya Çça- buk alışıyor. Oyunun değerlendirmesi: GRAFİK : 10 SES . 8 ZORLUK: 9 DEĞER : 9 GENEL ; 9 FiJE ERİTİSK CAMES EY İFEEKLESS SOFTMAKE besşöuese operatio las Nu Vesse conmbed t sar nigçht ub he submkmarine a d t G 4 bers

Bu sayıdan diğer sayfalar: