1 Mart 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

1 Mart 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

lir. Kısmı savaşta göreviniz ge- nelde ekonomik hedefleri (mesela petrol kuüleleri) vur- mak olabilir. Konvansiyonel savaşta her şey olabilir: Düş- man gemilerini vurmak, misil bataryalarını, radarları, düş- man karargahlarını yok etmek göreviniz içinde olabilir. Hava savaşında kargo uçakların- dan MİG savaş uçaklarına ka- dar her türlü uçağa karşı sa- vaşmak zorunda kalabilirsiniz. Bütün seçimleri yaptıktan ve görevi kabul etftikten sonra, kalkışa geçmeden evvel yapı- lacak son şey uçağı silahlan- dırmak. Ancak buna başla- madan evvel görevinizi bir daha gözden geçirip esas amaçlarınızı bir yere not edin. Düşmanınızın dayanıklılık de- recesini öğrenmek için İNTEL- LESENCE BRIEF bölümünü se- çebilirsiniz. Görevinize göre dağru silah seçimini yapmak çok önemli, F19'un dört silah bölümü var. Seçebileceğiniz silahlar çok çeşitli. F19'un sabit silahı 20mm'lik bir makineli tüfek, Bundan başka havadan ha- vaya, havadan yere misiller, lazer kontrollu bombalar, nor- mal bombalar seçebileceği- niz silahlardan bazıları. Son olarak yanınıza film çekimi için kamera alabilirsiniz. Uça- ga fazladan yakıt almayı da unutmamak gerekir. İşimiz görev İçin doğru silah- ları seçmekle bitmiyor. Seçtiği- miz silahlardan tam randıman alabilmek için bunları doğru yüksekliklerde kullanmak ge- rekir. Bütün bu seçimlerden sonra uçağa girebiliriz. Havalandık- tan sonra İstediğiniz zaman oyunu dondurmak mümkün. Bir uçak gemisinden veya bir havaacalanından havalan- mak ve buralara inmek müm- kün. Ancak bir uçak gemisine İniş de, kalkış da çok zor. Uçağın tüm uçuş konitrolleri jJoystlekle yapılıyor. Bunun dı- şındaki koöntroller klavyeden yapılıyor. İlk olarak amacımız hedefe ulaşmak. Bu sırada bize pusu- la, ekranın sol altında bulun- duğumuz yörenin haritasını gösteren panel çok yardımcı olacak, F19 uçağının yapılış amacı mümkün olduğu kadar düş- man radarlarına az görün- mektedir. Sağ panelin üstün- de on ışıklık bir çubuk, uçağın düşman tarafından ne kadar görülebildiğini gösteriyor. Ya- nan ışık sayısı arttıkça görün- me oranınız o aranda artıyor. Görünürlüğünüzü azaltmak için silah seçmeyin, yüksek İr- tifada uçun, hızlı uçun. Görüntüyü 4100, 22 ve 12 mil olarak seçebilirsiniz. Bir misilin yeri, radar, düşman uçağı gösterilir. Eğer düşman tara- fından tespit edilirseniz yapa- cağınız en İyi şey kendinizi gö- rünmez yapmaya çalışmak olur. Bir yere saldırırken uçağı- nizin varlığını saklamak çok zor olur. Sağdaki panelde uçağını- zın dört bölümünde taşınan si- lahlar gösterilir. Bu silahları fonksiyon tuşlarını kullanarak seçebilirsiniz. Hedefiniz ortaya çıktığında görüntü ekranında bir kutu içine alınır. Hedefe iyi- ce. yaklaştığınızda şekil oval bir hal alır. Bundan sonra düş- manınızın İşini bitirebilirsiniz. Eğer olayların akışı yavaş geliyorsa hızlandırmak müm- kün. Hedefinizi vurduktan son- ra sıra eve dönmeye yarıyor. Döndükten sonra başarınıza göre terfi etme şansınız da Var, Karşılaşabileceğiniz şunlar: Vurulabilirsiniz, düşürülüp öle- bilir veya yaralanabilirsiniz, paraşütle atlayıp kurtarılmayı bekleyebilirsiniz, görevi ta- mamlayamadan geri döne- bilirsiniz. Uçağınızı kaybetmiş - ama görevinizi başarmışsanız üstle- rinizin takdirini toplayacaksınız ve şerefinize bir parti verile- cek. Ancak aksi olursa kötü bakışlar arasında bir köşede tek başınıza oturmak zorunda kalacaksınız. Oyunun değerlendirmesi: GRAFİK : 9 SES DA ZORLUK: 9 DEĞER : 8 GENEL : 8

Bu sayıdan diğer sayfalar: