1 Mart 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 68

1 Mart 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 68
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

PUPNOKLAS CG4 için Püf Noktaları BURAK KİPER Geçen sayıya ait program2, 3 ve 4'ü bu sayıda yazımı- za ait diğer programlarla beraber Program Döküm Eki'- nde bulabilirsiniz. Hesaplanmış GOTO, GOSÜUB ve RESTORE komutları Programın herhangi bir satıra gitmesini veya herhan- gi bir alt programın çağrılmasını istersek kesin satır nu- marasını bilmemiz gerekir. Ancak bazı durumlarda prog-- ram akışının devam edeceği satır numarasının hesaplan- ması programlamayı daha kolay hale getirir. Eğer örne- ğimizi yazıp çalıştırırsanız 110 numaralı satırda hata me- sajı alırsınız: . 100 PRİNT “SATIR NUMARASI”;5N 100 GOTO SN Normal olarak ON... GOTO veya ON... GOSÜB ko- mutları ile amacımıza ulaşabiliriz. Ancak 110 numaralı satırdaki hesaplanmış GOTO komutu veya GOSÜUB ko- mutu işleri çok kolaylaştırır. Buna benzer olarak RESTORE komutundan sonra sa- tir numarası vererek programın istediğimiz bölümünden başlayarak DATA satırlarını kullanmak da programla- mayı kolaylaştırır. Ancak hesaplanmış GOTO/GOSUB ve RESTÖORE ko- mutları BASIC 2.0'da bulunmuyor. Program Döküm Eki'ndeki Program3 bize hesaplanmış GOTO/GOSUB ve RESTORE komutlarını kazandırıyor. RESTORE ko- mutunu hesaplanmış hale getirecek programın makine di- lindeki karşılığını açıklamalı olarak görelim:' 0206 DO 03 BNE $2C8; başka karakter var mı? 0208 4C 1D ABS JMP $ASID; eski RESTÖORE komutuna 02CB 20 CO 02 JSR $02C0; satır numarasını al 02CE 2013 A6 JSR $A6İ3 ; satır numarasının adresini hesapla 02DI 38 SEC 02D2A5 5F LDASS5F ; alcak adres 02D4 E9 Ül SBC # $01 ; bir çıkar 68 02D6 A460 — LDY $60 02D8 4C 24 A8. JMP $AS24 ; yüksek adres Program3 çalıştıktan sonra RESTORE komutunu üç şekilde kullanabilirsiniz. () Eskisi gib READ komutu programdaki ilk DATA satırından veri okur. 121 READ komutu verilen satır numarasındaki DATA komutundan veri okur. Eğer bu satır yoksa bundan sonra ilk gelen DATA satırından veri okunur. 3) RESTORE komutundan sonra gelen bir matema- tiksel işlemin sonucu olan satırdaki DATA komutundan veri okunur. Bu üç şekle örnek verelim: 100 GOTO 200 200 RESTORE 10 500 RESTORE 800 GÖSÜB A*2- 100 900 RESTORE X*100 -: 500 Oyunlar için Kolaylıklar HYSTERIA Puan tablosuna bazı kelimeler giçerek ekstra silahlara sahip olabilirsiniz. Bu kelimeleri girdikten sonra ekrana farklı bir mesaj çıkacak. EKSTRA SİLAH lazer ok, nöbet nöbetçi kuvvetı, lazer ok jettaşıtı, lazer ok jettaşıtı, lazer göz lazer göz (düzey sonunda enerji kaybı azalır) slartbartfarst lazer göz stevey bıg nose lazer ok, jettaşıtı joe kıss agram — lazer göz KELİME cannıngs sound n vision tony barstool please crash joffa smiff FREDDY HARDEST Oyunun ikinci bölümünü oynamak için gerekli kod: 25425

Bu sayıdan diğer sayfalar: