1 Nisan 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 9

1 Nisan 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 9

yeline sahip yeni bir teknik ile idare edilmekte, Böylelikle de artık hiçbir zaman Chip-RAM'ı 200 KByte'tan daha fazla bir birim miktarı işgal et- memekte ve bu görkemli görüntü için 2 MByte yeterli olmakta. Kuşkusuz gene de bir hard diske sahip olmak gerekiyor. 2 MByte RAM'dan daha azıyla da çalışmak mümkün, ama o zaman buna tekabül eden küçük gö- rüntülerin girdisi yapılabiliyor ancak. HAM görüntüsünün görkemli yüze- yi üzerinden ekran kesitini dolduran Spectra-Scan-yazılımı'nın hızlı akışı karşısında her AMIĞA -meraklısı şaş- kinlığa düşüyor. Artık sağdaki nok- talara ilişkin rengin soldaki “*komşu- lar”dan yavaş yavaş hesaplanmasının zorunlu olduğu dönemler geride kal- mış durumda. Görüntü akışı her yön- de LO-Res'deki çoğu programdan daha hızliı gerçekleşiyor. Burada önemli olan, görüntülere ilişkin 24- bit-veri formatının depolanma için korunmuş olması ve böylelikle de profesyonel DTP-sistemlerinin yön- lendirilebilmesi. Bu durumda toplam 16 milyon renk elde edilebiliyor. ASDG'nin Kanada'daki Gold Disk ile bir işbirliği yapması konusunda şimdiden görüşmeler yapılmakta. Bu bağlamda DTP-programı “Professi- onal Page'” için bir yazılım arabiri- mi planlanıyor. Böylece görüntülerin doğrudan sayfa-layout'una girişleri yapılabilecek. AmiExpo'da HAM-moduna iliş- kin olarak sürpriz bir yayın yapan ikinci firma ise San Francisco kökenli “Antic” oldu. Antic'in bir alt bölü- mü olan “Terrific Software''de “Pi- oöneer Plague” adlı oyun yayınlandı. Grafiği için HAM-modunun kullanıl- dığı ilk oyun bu; hem de ekran içe- riklerinin akışı ve objelerle birlikte komple olarak. Bunun dışında Antic daha çok Atari ST'deki kendi 3D-yazılımı Cyber Paint ile ün yapmıştır. Ekim ayından itibaren de AMIĞA için “Zoetrope” animasyon programının yayınlanacağı söyleniyor. Bu prog- ram videoscape'in, videotitler'in, Ae- gis animatörün animasyon kütükle- rine ve 3D-objelerine uyarlanmış olup A-Sguared'in sayılaştırıcısı “Live! ”” Photon Paint ile HAM modunda bu tür resimler üretilebiliyor. Çev.: Güven Savaş KIZILTAN Va Newtek'ten Laura Longfellow: Hello, Welcome to Newtek” demosunun kahramanı. Alexander Glos: Ami-Expo Almanya'ya da gelecek. ile de doğrudan bir işbirliğine girebil- mekte. Zoetrope 140 Dolarlık fiyatıy- la oldukça ucuz bir animasyon yazı- hmı. Bu yazılımın bir harakete ilişkin tek tek görüntüleri sürekli kontrol al- tında tutabilmek için basit bir kulla- nıcı arabirimine sahip olacağı söyle- niyor. 3D-objelerini döndürmek, bunların şekillerini bozmak ve diğer objelerle üst üste getirilmelerini sağ- lamak mümkün olabiliyor. Buna ek olarak hazır modelli ve fiyatı 35 Do- lar olan disketler dört konuda piya- saya çıkmış bulunmakta. Bunlar di- ğer 3D-yazılımları için de kullanıla- biliyor. “Micro Illusions” standında yine üç yeni ürün izleyicilerin hayranlığı- nı toplamıştı. Fuarda ““Photon Video ü