1 Temmuz 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

1 Temmuz 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

dece yazıcının çözünürlüğüne bağlı. Böylelikle, CAD ile hiçbir grafik programının yakınına bile gelemeye- ceği ince ayrıntılar çizilebiliyor. Son- ra, çizimin kendisi tek bir şekil olarak değil bir dizi plan olarak saklanıyor. Grafik programları ile ilgilenenler, başta bu özelliğin önemini anlamaya- bilirler. Her bir çizgi etrafındakiler- den bağımsız olduğundan bir kerede taşınabilir, büyüklüğü değiştirilebilir, döndürülebilir veya silinebilir. Bir grafik programında bir dizi objenin yerini değiştirirken taşımak istediği- niz bölgeyi tanımlar, onu sayfadan kaldırır ve yeni bir yere taşırsınız. CAD programlarında ise taşımadan önce bütün bağımsız objeleri grupla- manız gerekli, yoksa bütün haldeki çiziminizi kaldırmaya kalktığınız an- da çizim parçalara ayrılacaktır. Bu düzenlemenin iyi yanı standart kısım- ları tekrar tekrar kullanan bir çizimi hazırlamayı kolaylaştırmasıdır. Ve gruplanmış objeler birleştirildikleri kolaylıkla ayrılabilmektedirler. Mevcut bütün CAD programları Preferences ile tanımlanan yazıcıları desteklemektedirler (bir istisna dışın- da). Ancak CAD'den en fazla veri- mi elde edebilmek için bir plotter ya- zıcıya ihtiyaç duyacaksınız. Plotter'- lar, pek çok yazıcının yaptığı gibi noktaları birbirine bağlamak yerine hareketli bir ele yerleştirilmiş bir ka- lem sayesinde kağıt üzerinde düzgün çizgiler çizebilirler. Bu yüzden, plot- ter ile bastırılan projeler bir T cetve- li ve bir kalem ile çizilmiş gibi görünürler. IntroCAD Adına ve fiyatının ucuzluğuna rağ- men İntroCAD, CAD gücünün faz- lasına sahip. Belki de programın en kuvvetli olduğu taraf AMIĞA'ya öz- gü bir ürün olması. Bu CAD paketi AMIGA'da geliştirilmiş ve bu yüzden de AMIGA'nın multitasking yetenek- lerinden ve mouse ile kontrol edilen rahat arabirimin avantajlarından ya- rarlanıyor. Diğer bütün CAD prog- ramlarından beklediğiniz gibi IntroCAD, çizgiler, kutular, çember- ler, kavisler, ayarlanabilir yazı bü- yüklüğü, karelere bölme, zoom, kullanıcı tarafından seçilen X ve Y eksenleri, ekran cetvelleri, silme, ta- şıma, bir alanın benzerini çıkartma, ölçü değiştirme, döndürme, renk, tip ve nokta düzenleme gibi standart CAD özelliklerini kullanıyor. Taşıma veya saklama için gruplanacak veya gruplanmayacak kısımlar kullanıcı 16 tarafından tanımlanabiliyor ve eksik- siz bir renk paletine sahip program- la ekranlar yenilenip, büyütülürken hızlı bir biçimde yazıcıdan döküm alı- nabiliyor. Yazıcı dökümü konusunda bu, Preferences'ten seçilen yazıcıyı gör- memezlikten gelen tek program. Bu- nun yerine programın kendine ait en popüler plotter ve lazer yazıcıların dahil olduğu bir grup özel sürücüsü var ve bunlarla yazıcınızın basabildiği bütün çözünürlüklerde döküm almak mümkün. Bu yolla dot-matrix yazı- cılarla bile hızlı ve kaliteli dökümler elde edebiliyorsunuz. Programcı, bel- li zamanlarda draft kalitesinde hızlı bir basıma gereksinim duyacağınızı düşünerek baskı kalitesini dört dere- ce olarak hazırlamış (tahmin edebi- leceğiniz gibi süre uzadıkça baskı kalitesi artıyor). Bütün bunları söy- ledikten sonra muhtemelen progra- mın adı için neden İntro yerine Ultra önekini kullanmadıklarını merak edebilirsiniz. Program, kuvvetli yanlarına rağ- men güce ihtiyaç duyan kullanıcıla- rın asrarla isteyecekleri bazı özelliklere sahip değil. Bunlardan en göze çarpanı programın tabaka des- teği sunamaması. Çoğu CAD prog- ramlarından farklı biçimde, bütün çizimleriniz aynı tabaka üzerinde ya- pılıyor. Gerçi kullanıcının bu sınırla- madan kurtulmak için programın renk desteğinden yararlanarak taba- ka ayırımları yapması mümkün, an- cak bu yaklaşım kullanıcıyı profesyonel bir paketin otomatik ola- rak yapacağı kontrolleri elle uzun bir biçimde yapmaya zorluyor. Programda bulamadığım başka bir özellik ise direk klavye komutlarının bulunmaması. Klavyeden direk ko- mutlar veremediğiniz için ne zaman aletleri değiştirmek isteseniz, özellik- leri bir menüden aktif hale getirip seç- meniz gerekiyor. Bir tarafta programın basit ve dost arabirimini takdir ederken aynı zamanda progra- mın kullanıcıya kontrol için tek yol sunarak mükemmelliğe ulaşamadığı gerçeğinden yakınıyorum. Bu şikayetlerin ötesinde, paketi ha- zırlayan Progressive Peripherals & Software'in bu program için neden ultraCAD adını kullanmadığının iyi bir sebebi var. Bu adı, şu anda hazır- ladıkları ve yakında çıkacak olan profesyonel düzeydeki bir CAD programı için saklıyorlar. HomeBuilders CAD Bu program CAD programların