1 Temmuz 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 34

1 Temmuz 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 34

ihtiyacımız olacak. Vakti, ek- ranın alt sol tarafındaki saat- ten öğrenebiliriz. İkinci dikkat edilmesi gere- ken, kalp atışlarımız. Ekranın alt sağ köşesinde kalp atışla- rımız gösteriliyor. Eğer fazla za- rar görürsek kalp atışlarımız hızlanır. Bu durumda hemen durup dinlenmek gerekli. Son dikkat etmemiz gereken nokta, su seviyemiz. Ekranın alt orta kısmında kavanoz şekliy- le kalan sıvı miktarımız belirti- hoot 'em up'çılar, hemen jJoysticklerinizi kapın ve en yakınınızdaki AMIGA'ya Blood Money'i yükleyin. Evet, oyunu- muzun adı oldukça İlginç 'Blo- od Money' (Kanlı Pard). Psygnosis firmasının en son ürünlerinden biri olan progra- mımizin en az adı kadar ilginç bir de hikayesi var. Joystick'i- mizi kavradığımızda biz de bu hikayenin bir parçası haline geliyoruz. Olay, zamanımız- dan çok İleri tarihlerden birin- de geçiyor. Galakside kiralık bir katil olarak hayatını sürdü- ren dünyalı bir savaş pilotu yaşıyormuş. Herşey sakin gi- derken bir gün galaksinin bir köşesinde bulunan, dört ge- zegenden ibaret bir medeni- yetin bütün gezegenleri uzaylı yaratıklarca istila edilir. Bunun üzerine dört gezegenin lideri bir araya gelerek bizim dün- yalı savaş pilotunu kiralarlar. 34 liyor. Mısır gibi sıcak bir ülke- de suyun önemi tartışılmaz. Su- suzluktan ölmemek için, pira- midin çeşitli yerlerine gizlen- miş olan su depolarından ya- rarlanacağız. Ancak bir su deposunu bir kere daha kul- lanmak mümkün değil. Bu arada görev sırasında çok işimize yarayaccık bir sila- hımıiz var. Silahla kapıların ya- nında bulunan bloklara ateş edip kapının açılmasını veya kapanmasını sağlayabiliriz. Eğer ateş ettiğimizde bir şey olmuyorsa bu cisme dokuna- rak onu alabiliriz. Etrafta rast- layacağımız ve kilitli kapıların açılmasını sağlayan anahtar- ları da bu şekilde alabiliriz. Mesela ilk anahtar piramidin dışında bulunan iki kanatlı uçağın kanatla gövdesinin birleştiği yerde, Onu almak için uçağın kanadına çıkmak gerekiyor. Oyunda karşımıza bir çok bilmece çıkacak. Hepsi de çok İyi düşünülmüş olan bil- meceler, genellikle kilitli kapı- lar şeklinde karşımıza çıkıyor. Odalarda karşılıklı duvarlar her zaman aynı renklere sa- hipler, Eğer bu kurala uyma- yan bir oda varsa bilin ki bu odada araştırımaya değer bir şeyler var. Oyunun Değerlendirmesi: Iİncentive/Disket-Kaset C-64 AMIGA GRAFİK : 7 8 SES 8 8 ZORLUK : 9 9 DEĞER 9 9 GENEL 8 8 *l— -| 7 h 5919 MONEY