1 Temmuz 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 28

1 Temmuz 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 28

POPULOUS limpus dağında oturup aşağıdaki fanileri yönet- mek herhalde eğlenceli olur- du. Elecktronic Arts firması da bu fikirde olmalı ki Populous oyununu üretli. Eğer strateji oyunlarından hoşlanıyorsanız ve satrançla aranız İyiyse İşte uzun zamandır. belediğiniz oyun karşınızda. Birbirinden farklı beşyüz dünya yönetilmek için bizi bekliyor. Bu dünyada yaşa- yan İnsanlarımızı çoğaltırken doğal olarak rakibin insanla- ri yok etmek hedefimiz ola- cak. Bunu yaparken, volkan- 28 lardan, sellerden ve birbirin- den farklı doğal güçlerden yararlanmak mümkün. Bu oyunda kötü iyiye karşı mücadele veriyor. İsteğe bağlı olarak iyi veya kötü ta- rafı seçebiliriz. Hangi tarafı se- çersek seçelim, konirol ettiği- miz topraklarda halkın nüfusu- nu arttırmcık gerekli, çünkü in- sanların sayısı arttıkça bizim de gücümüz arftıyor ve daha farklı doğal güçlere hükmet- meye başlıyoruz. Mücadeleye başlayacağı- mız ilk dünyanın ismi Genesis. Her ne kadar, işe başladığı- Burak KİPER — Sinan EREL mızda iyi tarafı temsil ediyor- sak da İstersek, kötü tarafı da seçebiliriz. İyi tarafın sembolü bir haç. Kötü tarafından sem- bolüyse kuru kafa. Genesis isimli dünya ta- mamlandığında eğer karşı ta- rafı yenebilmişsek bir sonraki dünyanın ismi veriliyor. Yeni dünya verilirken elde edilen skor da önemli, Tanrılar arasında geçen bu savaş bilgisayara karşı, İki oyuncu arasında veya bilgi- sayar kendi kendine mücade- le edebiliyor. Hatta dilerseniz ve eğer modemimiz varsa, uzaktaki bir rakiple bile oyna- mak mümkün. Bir dünyada hayat ortaya çıktığında sadece bize bağlı dört kişi var. Bu kişilere ekran- da gördüğünüz farklı iİkonları kullanarak ne yapacaklarını söylemek mümkün. İnsanlar uygun gördükleri yere binalaır yapıyor ve çoğalmaya başlı- yorlar. İnsanlar düz alanlar- dan hoşlanıyorlar, çünkü bu alanlarc bina yapmak daha kolay toprağı ekmek de ko- lay. Düz alan büyüdükçe ya- pılan binaların büyüklüğü de artıyor, Büyük binalarda insanların yerleşmesi küçüklere nazaran daha uzun sürüyor, çünkü bu binalarda daha çok oda var. Ancak bu binalarda daha fazla insan çoğalıp halkın