1 Temmuz 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Temmuz 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

Y ıl 2166. Dünya büyük bir enerji krizi ile karşı karşıya. Yeni enerji arama görevine sahip SS Delta gemisi araştır- malarını sürdürürken tesadü- fen, Güney Pasifik'te daha ev- vel keşfedilmemiş adalara rastlandı. Koloni halindeki bu adaların özelliği, her birinde güçlü bir volkanik kaynağın bulunmasıydı. Bilim adamları volkanik adaların yirminci yüzyılın son- larında bu bölgede yapılan sayısız nükleer denemenin bir ürünü olduğuna karar verdi- ler. Volkanik adaların enerjile- ri kullanılarak dünyanın aradı- ği enerji sağlanabilirdi. Ancak bunu gerçekleştirebilmek için adaları enerji İstasyonları ve komuta birimleri kurarak kolo- nileştirmek gerekiyordu. Ayrı- ca adalarda çalışacak robot- lar da yerleştirilmeliydi. Bu işlemler için tamamen bilgisayar kontrollü iki adet uçak gemisi yapıldı. Gemiler koloninin iki farklı tarafından işe başlayıp ortada buluşa- caklar ve böylece görev ta- mamlanmış olacaktı. Ancak tam gemiler yola çık- tığında STANZA isimli adadan bir haber alındı. Bu habere göre gemilerden ACC OME- GA'nın bilgisayarı teröristler tarafından ele geçirilmişti. Te- röristler gemi karşılığında çok büyük bir para talebinde bu- lundular ve eğer istekleri kar- şılanmazsa, adaları sistematik olarak bir bir yok edip, dünya- yı bu enerji kaynağından mahrum edecekleri tehdidin- de bulundular. Biz ACC EPSİLON gemisini kullanarak teröristlerin kontrol ettiği gemiyi bulup yok eftmek veya kolonide bulunan altmış- dört adayı da ele geçirmek zorundayız. Oyun başlangıcında iki fark- li mücadele şeklinden birini seçebiliriz. Eğer strateji modu- nu seçersek her İki taraf işe bir ada İle başlıyor. Adalar kolo- ninin farklı taraflarında olduğu İçin savaşın başlaması olduk- 38 CARRIER COMMAND ça uzun bir süre alıyor. Eğer di- ğer modu seçersek başlan- gıçta her İki tarafa bir miktar adanın kontrolu veriliyor. Ge- miler birbirine yakın adalarda bulunduğundan kısa bir süre- de savaşa girmek mümkün oluyor. Eğer strateji oyununu seçer- sek sahip olduğumuz tek ada- da ve aynı zamanda üstümüz olan adaya demirlemiş ola- rak oyuna başlıyoruz. Gemide dört adet uçak, dört adet çı- karma aracı var. Bunlardan başka çeşitli silahlara sahibiz. Silahlardan bazıları füze, lazer ve çeşifli şekilde bombalar. Si- lahlardan başka yakıt depo- ları, koruyucu mayınlar, füze uzaklaştırıcılar, uzak mezafe haberleşme cihazları da ge- mimizin amboaırlarında kullanıl- mayı bekliyor. Başlangıç için bu kadar ci- hazı fazla bulabilirsiniz ancak bu cihazların ve silahların tü- kenmesi çok kısa bir süre alı- yor ve savaşa devam edebil- mek İçin ikmal yapmak gere- kiyor. Fakat bu silahların ve di- ğer cihazların üretilmesi için üretici ve kaynak sağlayan adalara sahip olmak gereki- yor. Sahip olunan ada sayısı arttıkça üretim hızı da artıyor. Yeni elde edilen bir adayı üç farklı türden birinde yerle- AA Üa g ÇA a a .Ğguosn. AA BT c HOL L L L L ERİRA