1 Temmuz 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 29

1 Temmuz 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 29

arasına karışıyor. Gücümüz, İnsanların sayısı arttıkça veya yeni binalar ya- pıldıkça artıyor. Gücümüz bi- raz artınca bizi temsil eden haçı bir yere yerleştirebiliriz. Haçı yerleştirdikten sonra İn- sanlara buraya gitmelerini söyleyebiliriz. Burada topla- nan iİnsanlar daha güçlü ha- le gelirler. Haça İlk dokunun insan halkın lideri olur. Ekran beş parçaya bölün- müş. Bazı parçalarda konirol ikonları bulunurken bazıların- da çeşitli göstergeler bulunu- yor. Ekranın sol üst köşesinden bütün dünyayı görmek müm- kün. Bu haritanın farklı bölüm- lerine basarak dünyanın farklı yerlerine gitmek mümkün. Bü- yük haritadan seçilen yeri ek- ranın ortasında büyütülmüş ve yer şekilleri belirgin olarak iz- leyebiliriz. Büyük haritada bir belirteç ekranın ortasında gösterilmekte olan yeri belirti- yor. Büyük haritada yanıp sö- nen kırmızı noktalar karşı tara- fin İnsanlarını, mavi noktalar bizim insanlarımızı temsil edi- yor. Ekranın sağ alt tarafındaki ikonlar çeşitli parametreleri kontrol etmeyi sağlıyor. FX ya- zılı ikon ses efektlerini açıp ka- parken bunun hemen yanın- daki nota resimli ikon müziği açıp kapatıyor. ZZZ yazılı iko- nu kullancrak oyunu dondür- mak veya tekrar başlatmak mümkün. Bu üç ikonu hemen sağın- daki telefon resimli ikon mo- dem bağlantısı kurmak için kullanılıyor. Dünya resimli ikon dünyayı boyamaya ve farklı güç paramedtrelerini değiştir- mede kullanılıyor. Bu bölüm- deki son İkon terazi resimli. Bu ikonu kullanarak kimin ne ye- teneklere sahip olacağını be- lilemek ve oyunun hızını dü- zenlemek mümkün. Ekranın sol alt tarafındaki ikonlar kontrol için gerekli. Bunları da dört grupta incele- yebiliriz. En sağdaki altı iİkon seçilen hedefe hızla gidilme- sini sağlıyor. Mesela kılıç işa- retini seçerseniz o anda sava- şan İnsanların en yakında ola- nına veya İlder savaşıyorsa onun yanına gideriz. Bu bölümün tam ortasında yön ikonları ve kalkan ikonunu seçip İnsanlardan birine do- kunursak, ekranın sağ üst kö- şesinde gösterilen büyük kal- kan resminden insanların du- rumu hakkında bilgi edinebi- liyoruz. Ekranın alt köşesinde bulu- nan dört İkon bir okun İşaret ettiği, haç, kılıç, bayrak ve İn- san resimlerini taşıyor. Haç iko- nunu seçerek iİnsanların haçın etrafına toplanmasını sağla- yabiliriz. Kılıç ikonu seçildiğin- de insanlar en yakında bul- dukları karşı tarafın insanları ile savaşmayaı gidiyorlar. Bay- rak ikonunu seçerek insanlara evlerin etrafında, İnsan ikonu- nu seçerek, İnsanların etrafın- da toplanıp gelişmelerini söy- leyebiliriz. Ancak bu dört iko- nun çalışması için İlk olarak bir lidere sahip olunması gereki- yora, Lidere sahip olmak için de İnsanları haçın yanına ça- ğırmak gerekiyor. Ekranın sol alt tarafındaki ikonlar, gücümüzü kullanarak kontrol edebileceğimiz doğal olayları gösteriyor. Bu ikonla- rın hangisini kullanmaya gü- cümüzün yeteceğini ekranın sağ üst tarafındaki güç çubu- ğundan öğrenebiliriz. Bu çu- buk üzerinde hareket eden okun gösterdiği resmin ve bu resmin solunda kalan resimle- rin gösterdiği ikonları kullan- maya gücümüz yetiyor. Halka resimli ikon deprem yapmaya yarıyor. Bunu kulla- narak karşı tarafın binalarını yıkıp gücünü azaltabilirsiniz.