1 Temmuz 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

1 Temmuz 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

Batan insan resimli ikonla, ba- taklık yapıyoruz. Siğ baftaklık fazla ilginç değil ama dipsiz bataklığın kurutulabilmesi için buradaki toprağın yükseltil- mesi gerekiyor. Yanında okla şapka resmi taşıycın ikon, llde- ri şovalye yapıyor. Şovalye düşmean topraklarına geçerek önüne gelen binayı yıkıyor. Dağ resimli ikonun tahrip gü- cü çok fazla, Bu kullanıldığın- da yerden kayalar fişkiriyor. Kayalık bir yüzeyi düzeltmek çok zor. Dağ resimli ikonun he- men solundaki ikon dünyada- ki bütün karaları bir dilim ak- çaltarak alçak yerlerin sular altında kalmasını sağlıyor. Al- çak kesimde yerleşme ceha- letini göstermiş olan iİnsanlar sele kapılıp yok oluyorlar. Bu bölümde kuru kafa ile gösterilen son ikon İse dünya- da ölümüne bir savaşın baş- lamasına neden oluyor. Bu ikon seçildiğinde her iki tara- u şlemediğimiz bir suçtan İt- ham ediliyoruz. Ya yargıla- nıp cezalandırılacağı ya da küçük bir uzay gemisi çalarak korsanlık hayatına başlaya- cağız. Bu tarihlerde uzay kor- sanlarının cenneti NESTS1, Biz de soluğu NEST51 uzay İstas- yonunda alıyoruz. NEST5A, tehlikeli kanundlışı bir örgüt tarafından kontrol ediliyor. İstasyonun uzayın de- rinliklerinde olması ve sağladı- ği çeşitli imkanlar, uzay kor- sanları tarafından rağbet gör- mesini sağlıyor. Ancak, uzay İstasyonunda sizin için sağlanan bu imkan- lar bedava değil. Yapılan hiz- met karşılığı sizden ufak bir Üc- ret alınıyor. Daha doğrusu ge- lirinizin. yüzde doksanbeşini vermek zorundasınız. Bu ücret, uzay istasyonunun geliştirilme- si için kullanılıyor. Bir korsan iki tip görev seçe- bilir. Her tür görev farklı aşa- malardan oluşmakta, Görev- lerden biri bir gezegene git- mek, İkinci görev uzayda yol 30 fın sembolleri dünyanın ortası- na yerleştiriliyor. Bütün İnsanlar bu noktaya doğru yürüyüşe başlıyor ve karşılaştıklarında savaşa başlıyorlar. Sağ kalan taraf kazanadaını belirliyor. Ekranın sağ üst köşesinde bulunan kalkan insanlar hak- kında çeşitli bilgiler verir. Kal- kanın iki tarafındaki çubuklar iki tarafın sahip olduğu insan- ların sayısını göstermekte, Kal- kanın üst sağ bölümünde İn- sanların teknoloji seviyesi gös- teriliyor. En ilkel için yumruk daha sonra kaya, balta, mız- rak, ok ve kılıç resimleri göste- riliyor. Alt kısımda insanların durumu: Normal, savaşçı, şo- valye olarak gösteriliyor. İn- sanlar savaşırken çubuklarda savaşanların güçleri gösterili- or. Eğer lider ölürse veya şoval- ye olursa, yeni bir lidere sahip olmak için İnsanların haça daoğru ilerlemelerini İsteyece- giz. İnsanlar genellikle sembolü- müz olan haçı izleyecekler. Bu yüzden haçı dikeceğimiz yer çok önemli. Mesela haçı düş- men bölgesine dikip İnsanla- ra savaşacak düşman ara- malarını İsteyebiliriz. Grafik olarak başarıya ulaş- mış diyebileceğim oyunda yapılan hareketlere gerçek- miş hissi veren ses efektleri kul- lanılmış. Bir dünyayı ele geçir- mek bilgisayarın sahip olduğu gücün derecesine göre deği- şiyor. Strateji oyunu olarak ba- şarılı ve Uzun süre başından kalkılamayacak bir oyun arı- yorsanız, Populous'u deneme- nizi tavsiye ederim. Oyunun değerlendirmesi Electronic Arts GRAFİK : 10 SES ÖrER ZORLUK : 9 DEĞER ; 10 GENEL : © COSMIC PIRATES alan gemileri ele geçirmek. Seçtiğiniz görev ne olursa olsun, işe başlamadan evvel simülatörlerde görevi deneye- bilirsiniz. Böylece gemi kontrol- lerine uyum sağlayabilirsiniz. Ancak bu hizmet içinde bazı simülatörlerde bir miktar para ödemeniz gerekecek, Simüla- törlerde aldığınız başarılar si- ze bir gelir sağlamıyor. Kendinize güvendiğiniz an- da uzaya açılıp göreve baş- layabilirsiniz. Görev sırasında