1 Ağustos 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 14

1 Ağustos 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 14

Bir programlama dili öğrenirken ilk yapmanız gereken şey, içlerinden bir tanesini seçmektir. Bundan son- ra gidebileceğiniz iki yön var; kendi kendinize öğrenme veya kursa gitme. Bu iki metod üzerinde uzmanlar de- ğişik düşünüyorlar. “Kendi kendinize öğrenme, eğer motive olmuş veya programlamaya meraklıysanız en iyi öğrenme biçimi. “Kendi öğrenmek sınıfta öğ- renmekten çok daha iyi” diyor Ma- usefalk'un yazarı Morgan Davis. *“Sonuçta daha fazla keşifler yapar- ken, notlar alarak ve kitap okuyarak yapabildiğinizden fazlasını öğreni- yorsunuzdur. Her konuda tecrübe sa- hibi oluyorsunuz. Bu daha çok kişi- sel bir keşif olayı bence.”” ST MEĞENLA — | D v SAt PT Tony Garcia düzinelerce program- cı ile birlikte çalışıyor. ““Hemen he- men, Epyx'teki bütün programcılar bu işi kendileri öğrenmişler. Üniver- site"ye gitmiş olabilirler, fakat bu ke- ıinlikle yaptıkları işi öğrendikleri yer il.” Programcılık işine girebilmek için lrurs görmenin gerekli olup olma- dığı sorulduğunda Garcia, “Mutlaka işe sınıfta başlamak gerekli değil. Biz okula gidip siı.mediklerîne bakmıyo- ruz bile, Eier iyi lcod (progı'am) ya- zıyorlarsa işi alırlar." Bu durumda, kendi kendinize na- sıl öğrenebilirsiniz. Programlama di- lini alıp eve götürdüğünüzde oturup kullanım kitabını bir güzel okuyun. Eğer örnekleri yazıp çalıştırmaktan zevk alıyorsanız kendi kendinize öğ- renmek çok rahat olacaktır. Eğer sı- kıntı duyuyorsanız o zaman kursa gi- din. Programlama dilleriyle birlikte ge- len kullanım kitaplarının yanısıra ay- rıca yakınınızdaki bir kitapçıda prog- kitaplarını araştırabilirsiniz. Bunlar iki tiptir: programlama dili- nizin bütün komutlarını bir liste ha- linde içeren referans türünde kitap- lar (iyi olanlarda örnekler de bulabi- lirsiniz) ve seçtığımz dilde program- lamanın içini dışını gösteren ders tü- ründeki kitaplar. Bruce Webster iyi bir kitabın faydalı olacağını savunu- yor: “Kitaplardan öğrenebileceğiniz marifet ve teknikler var, fakat yara- tıcılık kendi başınıza ortaya çıkarma- nız gereken bir şey.* Kursa gıtmek işi kendi başınıza halletme yolunu seçtiğinizde karş şabileceğiniz bazı problemlerden uzak kalmanızı sağlayabilir. Ayrıca, kendi kendinize öğretirken bir prob- leminiz veya sorunuz varsa arayabi- leceğiniz kimse yoktur. ““Temel kav- irinin olması ger- çekten yararlı, aksi taktirde daima bir sıkıntı duyulacaktır”' diyo Webster. Programcılık dersleri aynı zaman- da tekerleği yeniden icad etmek için harcanan zamanı ortadan kaldırabi- lir. Orada kapabileceğiniz pek çok hi- le var ve bunların hepsini kitaplarda bulamazsınız. Bu numaraları sadece kurs görerek elde edebilirsiniz. Şüp- hesiz, bunları evde oturup bir prog- ramcının 1950'lerde çözmüş olduğu bir problem üzerinde başağrıları çe- kerek öğrenemeyeceksiniz. 688 Attack Sub programcısı John Ratcliff okulun bir bilgisayar oyunu yazabilmek için gerekli olanı öğret- mezken, herl'ıansı bir program yaza- bilmek için gereken zemini hazırladığı görüşünde. *“*“Ders almak son derece değerli” diye ekliyor; “*Herkesin ba- zı konularda açıklayıcı bilgiye ihtiyacı vardır.” Bununla birlikte, herkes bunu onaylamıyor. “Öğrenmeniz gerekeni okullarda öğrenemiyorsunuz” diyor Epyx'ten Tony Garcia. “*Akış şema- sı hazırlamasını gösteriyorlar ki bu bence iyi bır şey fakat gelgelelim pra- tik değil. İyi programcılar daima ken- di kendilerine öğreten kimselerdir. Dili kendi kendilerine öğrendiklerine göre haliyle yaratıcı insanlar oluyor- lar. Kendi başınıza çalışırken oluşan fikir kıvılcımlarını okulda öğrenirken ortaya çıkaramazsınız. Kendi başını- za öğrenme daha sıkıntılı bir ortam fakat sonuçta aynı derecede yaratıcı-