1 Ağustos 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Ağustos 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

ni bir yere yazmanızı tavsiye ederim. Bunlar size gemideki bilgisayarları kullanırken vere- ceğiniz emirlerin uygulanma- sı İçin sorulacak olan güven- lik kodları. Gelelim bilgisayar- lara, denizaltının içinde İlerler- ken bazı bilgisayarların yanın- dan geçeceksiniz. Bunların bazılarının. ekranları kumlu, bağılarının ekranları İse ufak tefek yazılarla kaplı. İşte ekra- nında yazılar olan bilgisayar- ların önüne gelerek joystiğini- zi İleri doğru İterseniz compu- tere girmiş olacaksınız. Com- putere bazı komutlar verebili- riniz. Örneğin, stop motors, open doolr, İist, stop engines, v.s. gibi bilgisayardan çıkmak için 'end' yazmanız yeterli. Fa- kat her bilgisayar her komutu algılamaz. Her bilgisayarın al- giladığı komutlar birbirinden farklı olabilir. O yüzden rasla- dığınız ilk bilgisayar verdiğiniz her komutu algılamazsa şaşır- mayın. Sizin için en önemli olan terminal makine dairesi- nin girişindeki computerdir. Bunun için rasladığınız her su- bayı öldürerek 1. sınıf güven- ğer her oyun adı ve baş- langıç grafiği kadar güzel olsaydı, herhalde AMIĞA için çok az kötü oyun olurdu. Bu söylediklerimi hak eden oyun- lardan biri de Hawk Eye (Şahin Göz). Yüklenirken çok güzel bir resim göstermesine rağ- men kendisi o kadar güzel ol- "mayan bir oyun. Tek özelliği yeni olması. Oyunda amacımız sabit bir bölgeyi tarayarak dört parça- dan ibaret bir bulmacanın parçalarınıtamamlamak. Bu İşi her level'da tekrar etmek zorunda kalmamız oyuna ol- dukça monoton bir hava ve- riyor. Oyun hareketli bir plat- form üstünde geçiyor. İlk önce soldan sağa doğru koşarak plafformun ucuna varıyoruz. Ardından sağdan sola doğru koşarak tekrar platformun öbür ucuna varıyoruz. bu İşle- 38 lik kodunu bulmaya bakın. Ah nerdeyse unutuyordum, kur- şunlarınızı dikkatli harcayın, çünkü alev maklinesi gerlde iz bırakmadan öldürüyor. Deni- zaltı da yolunuzu bularak ma- kine dalresine ulaşabilmek için hafızanızın biraz kuvvetli olması lazım. Daha önce geç- tiğiniz bir yere başka bir taraf- tan yeniden gelince bunu he- men fark etmeli ve yolunuzu ona göre değiştirmelisiniz. Evet, eğer reflekslerinize, ze- HAWK EYE kanıza ve hafızanıza güvene- biliyorsanız rahatça başarabi- leceğiniz bir oyun Navy Mo- ves, Mutlaka bir kez deneyin. İyi eğlenceler... Oyunun değerlendlrmesl AMIGA-541 GRAFİK : SES : KURGU : 8 zf ZORLUK : 9 8 GENEL :8 İ R L Oo ararmae 3 gv m n YAY YU FT A PF V UU