1 Ağustos 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 59

1 Ağustos 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 59

3-DEMON * * *t Mimetics $99.95 Boyutlandırma programlarında kullanılacak objeler için bir edi- tör programıdır. Tek pencere kul- lanan editör, objeyi yaratma, gö- rüntüleme ve değiştirme için 12 farklı araç içerir. Bu obje sonra- dan Sculpt, Silver, Forms in Flight için uygun formatlarda ve 3-Demon'un kendi formatında kaydedilebilir. 3-Demon, Sculpt ve Video Scape dosyalarını okur; Silver ve Forms in Flight dosya- larını okumaması ise olumsuz olan yanı. Parlaklık özelliği değişken bir mıknatıs içerir. Nokta ve poligon- lar ekleyebilir ya da hareket etti- rebilir, silebilir, renk verebilir, kopyalayabilir veya çoğaltabilir- siniz. Ben AMIGA'mda karmaşık objeleri işleyeceği zamanki gecik- mesinden sıkıldım. Fakat siz ani- masyon yaratıyorsanız veya rayt- racing yapıyorsanız 3-Demon'u bir test edin. Grafik deponuza güçlü bir ilave yaparsınız. - Harv Laser C-LIĞHT * ** $49 .00 Peterson Enterprises C-Light raytraced HAM resim- leri düşük çözümleme veya inter- lace modda boyutlandırır. Tek pencereli obje düzenleyici (yalnız 9 araç ve bir pull-down menü) en çok 170 objelik sahneleri birleştir- mede kullanılır. Çalışabileceğiniz 3 tip vardır: küreler, küpler ve si- lindirler. Her biri yalnız 3 kulla- nıcı tanımlı renkten birini kulla- nabilir (bir de zemin rengi vardır) veya bir ayna yüzeye sahip olabi- lir. Yaptığınız düzeltmeyi görmek- te bazen zorluk çekseniz bile, o ça- lışacaktır. C-Light'da görebildiğimiz en iyi görüntü. Diğerleri daha bile kaba. Boyutlandırmanın sonucu ge- nellikle tatmin edici değildir. Ob- jeler çentikli kenarlarıyla, yapış- tırılmış gibi veya donuk görüne- bilirler, arka plan ne olursa olsun. Hatta ayna görüntü alındığında matlaşır. Boyutlandırma süresi, diğer güçlü raytracer'lar ile aynı- dır. İyi yazılmış, güçlü bir yardım- cı kitabı var. Animasyon ve ste- reo eşlemesi yaratmada pratik müdahaleleri de içeriyor. Gerçek- ten maddi sıkıntıdaysanız, C- Light ile raytracing temellerini öğ- renebilirsiniz, fakat ciddi çalışma- lar için uygun değil.