1 Ağustos 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 43

1 Ağustos 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 43

Dergisi- nln1 ve 6. sayısı ne yazık ki bi- lar leri dîaod re- W dışmdald derg y Resetleme SAYIN Commodore Dergisi Yetki- ETI, Ben 6 aylık Commodore'cuyum. Derginizi yeni almaya başladım. Böyle güzel bir dergi hazırlayan tüm yetkili- lere teşekkür ederim. Fakat benim bir sorunum var. Oyunlar için kolaylıklar köşesinde verdiğiniz ipuçlarının çoğun- da önce bilgisayarınızı resetleyin diyor- sunuz. Ne yazık ki bunun nasıl yapıl- dığını bilmiyorum. Bu sorunumu çözer- seniz çok sevinirim. Akın Gürses SAYIN Akın Gürses, Ne yazık ki bir çok bilgisayarın üze- rinde bulunan reset anahtarı C-64'ün üzerinde yok. Commodore'unuz için dışarıdan takılan bir reset anahtarı al- manız gerekiyor. Şehrinizdeki Commo- dore Yetkili satıcısına başvurarak ya da dergimizde reklamlarını izı'edı'ğinız di- ğer yetkili satıcılara başvurarak “reset switch” edinebilirsiniz. Easy Seript SAYIN Commodore Dergisi Yetki- lileri, Ben 3 yıllık C-64 sahibiyim. Dergiyi ilk sayıdan beri izliyorum. Her sayı bir öncekinden daha güzel oluyor. Bunun için teşekkür ederim. Benim bazı soru- larım var. Bu konı.ılı.rda bana yardım dımı ile yazmamız gereken programla- rı yımlış yazarsak düzeltme imkanımız 2 Dersınızın mnda okı.ır mek- tupları kcşesınde bahsedilen **Easy Seript”' adlı programı bilgisayarcılarda bulamadım. Bu tür programları nere- den bulabilirim? 3. Fonksiyon Tuşlarına bazı komut- lar yerleştirmek istiyorum. bunu nasıl yapabilirim? 4. Yazıları bır program kartuşu nasıl kaydediliyo: 5. anl:ıyc'de bilgisayar ile bir arka- ımla haberleşme imkanım var mı? Burak Özdoğan SAYIN Burak Özdoğan, öncelikle güzel mektubunuz için teşekkür ederiz. Dergimizi sürekli takip ediyor olmanız bizi çok sevindirdi. Sorularınıza gelince: I, MDE ile yazdığınız programlarda- ki hataları yine MDE yardımı ile prog- ramınızı yükleyerek düzeltebilirsiniz. 2. “Easy Seript” bir kelime işlem programıdır. Sanırım Dergimizde ilanı çıkan Commodore Yetkili satıcıların- dan birine başvurarak edinebilirsiniz. 3. Fonksiyon tuşlarını progra ya yönelik bilgiler Programcının El Ki- tabında ve dergimizin geçmiş sayıların- da yayınlandı. Bu darı okuyarak Jonksiyon tuşlarını rahatlıkla program- layabilirsiniz. 4. Yazılan programların kartuşa kay- dı “eprom programlayıcılar ” aracılığı ile yapılmaktadır. Bir eprom program- layıcı şemasını ve programlarını yine geçtiğimiz sayılarda yayınladık. 5. Bilgisayarlar arası haberleşme MODEM denilen araçlar yardımıyla te- lefon hatlarından yararlanarak yapıl- maktadır. PTT bu uygulamayı onayla- dığı modemlerin kullanılması koşuluy- la izin vermiştir. Eğer arkadaşınızın modemi ve telefonu varsa bu yolla ha- berleşmeniz mümkün. soruya ise bilgisayarınızı Türkiye tem- silcisi cevap verebilir. Makine Dili SAYIN Commodore Dergisi Yetki- i.ıefi. Derginizin her sayısını alıyorum ve zevkle okuyorum. Soracağım bırkıç SÜ- ruyu cevaplandırırsanız çok sevinirim (bilgisayarım C 64). ) Commodore 64 ve mause bağhı mak mümkün 2) Monitör Prosramı nedir, ne işe ya- rar? 3) Makine Dili ile yazılmış bir prog- ramın adreslerini nasıl değiştirebilirim? 4) Assembler nedir, ne işe yarar? Özgür Tekinşen SAYIN Özgür Tekinşen, Sorularınızın cevapları aşağıda: 1. C-64'e mouse bağlamak mümkün. Ancak şu anda elimizde mouse yok. C- 64 mouse'unu yurtdışından temin etme- niz mümkün. 2. Monitör programı makine dilinde yazılmış programları inceleyip düzelt- menize ve makine dilinde program yaz- manıza yarar. 3. Böyle bir programın adreslerini monitör programı yardımıyla değiştire- bilirsiniz. 4. Assembler makine dilini daha in- sani ve anlaşılır kılan bir dildir. Moni- tör programı ile yazdıklarınız assemb- ler dilindedir. 43