1 Ağustos 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Ağustos 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

lamlı gelmiyorsa sayıların ikilik eşde- ğerlerini kâğıda yazıp yeniden dene- yin.) OYUN ZAMANI Bunların bazılarına aklınız erme- diyse endişelenmeyin; başka insanla- rın ses rutinlerindeki değişken değer- leriyle oynarken, teoriyi de yavaş ya- vaş öğrenebilirsiniz. Döküm 3 baş- langıç için bir rutin sunmaktadır. Böğdü ııııı -ı_ ABLREM M ACRILTRK ı:ı_ W*E, OUĞUĞ'U D'K AYAMLA (220> —M W065. ıııııııııııı ATAKSÖUĞUĞ — (0dü) GÖĞÜĞ REM GURCEL İL S'C. DAĞILMAYI 1 AYARLA öti MÖ0 CAĞi eLE RCM BURCALİLİ BLILLİ O0L10 POKC GürA.GMEREM GENUĞ DALDA GÜCİM Nİ WEC «838 , öd120 1 veüĞ ) 00120 FORC GÜsd #CCK(R0S4) Ök 1 L öğ1sü 4 crrd> 00170 KM & «Bıdı #dldü FÖR xei8 YO Gü söld) ö0; :—l KÖ.TEREM ALCAK FECKANG ÜYTE crsak Büğüğ PÖKÜ GÜSi . HURTM YUKETK FECKANI «037) BAZTA GÖĞÜĞ S4ĞIREM DUĞUĞ RUTİNİL ce44> GAZdü KÜXT K Kakö> Gördü 1 (200) Güğdü ACM GİRENİ KAPA (1588> Gözdü FÖR Kedd TÖ 1â GTEP <i *z90> SÖÜ 1“ BÖ.LEREM ALCAMA FECKANG GYTE <30 ) GÖĞTÜ POKÜ GÖSÜ.KEREM — YUKGCK FACKAĞ V6 > GöğÜü GÖĞÜÜ DAOUREM DÜUĞUĞ MUTİNİ L GöĞMÜ KCKT K «8d0> 60300 1 caza) #0210 GÖĞÜÜ 3TULACM GCĞL KOG cağı ORRDA CRD süĞü ) 0033 « ada 0240 HM DUSUR DONGURU «ada ) 60258 FOR üCel TO GENCAT ÖOCURCTURN «dds ) Güdüğ | <öüğ ) OG3TÜ REM VOLUME ÖTGENDAK I KUTUKLÜR! KAR yorsanız, AND ya da ÖR işlemlerini kütükte olan değerlerle yapabilirsiniz. Satır 80 seş için atak ve düşüşü baş- latır. SD 4 5'deki byte'ın üst dört bi- ti ataklarınızı ayarlar (xxxx....) (dü- şük sayılar daha hızlıdır) ve alttaki dört bit düşüş zamanınızı ayarlar (....Xxxx) (yine düşük sayılar daha hızlıdır). Bu arada hatırlatalım yarım byta'a nibble denir. Atağı yüksek nibble'a ayarlamak için 0-15 arasın- da bir değeri alıp, 16 ile çarpmak ve sonucu Ü-15 arasındaki düşüş değe- rinize POKE etmek durumundasınız. Gördüğünüz gibi uzun ve sıkıcı bir iş- lem. Satır 100'de aynı şeyi SD - 4 ile sü- reklilik ve dağılma için yapıyoruz. 110, satır kontrol kütüğünün bit 6'sını SD * 4'e yerleştirerek kare dal- ga biçimini seçer. Ben değeri SD - 4'e OR'lamakla uğraşmadım, çünkü bit- lerin geriye kalanlarının sıfıra ayarlı olmasını istiyordum. Not: Sesi açmadan önce dalga bi- çimi kütüğünü (SD * 4) ayarlamayı unutmayın. SID çipindeki bir şey onun bu kütüğün içindekilerini mı olan döküm üçteki her işlemin an- lamını açıklayacağım. Satır 30 tüm SID kütüklerinin, SD 4 24'teki volüm kontrol byte'ı dışındaki her kütük ye- rine O değerini POKE eden bir sub- rutini çağırarak temizlenmesini ga- rantiler. (SD 4 24'e yapılan POKE'- ların BASIC ses programlarındaki bazı can sıkıcı klik seslerinin kökeni olduğunu keşfettim.) Satır 40 ve S0 SD-4-2 ve SD-4-3'e kare dalga biçimin; kullanmak için değerler POKE eder. Ü ile 255 arasın- daki her değeri Sd 4 2'ye; O ile 15 ara- sındaki her değeri de SD 4 3'e POKE edebilirsiniz. Hoşuma giden bir kom- binasyon bulana kadar bu sayılarla epeyce oynadım. Satır 60, volümü maksimuma (15) çıkartır. 15'in ikilik sistemde karşılı- Bi olan O0001111'deki geri kalan sı- fırlar istemediğiniz tüm filtre seçe- neklerini kapatır. Bu tür POKE'ları doğrudan ve eğer bütün byte'ın tam olarak nasıl olması gerektiğini bili- 32 Göğiü MCM Cei *ağg> GÖsüdüTE LA öğüdü GÖĞÜÜE SITGEREM GİĞE GEĞETLE OÖKT “0Ğ15 dödğüğ GÖ40 .G“RCM ALCAK FACKAMI «düğ) CİMEME AYRLA AD OülLü PORC dÖM4.PEKK OÖS Öü Hiküm Hü BLANS; caar Gürdü GEM GLGEN GETEMİNİ GÜKLE Bı7> O0120 FOR — DURUĞSL TO GÜĞENKÜKT DUGUĞ CEğd ) GÜTÜ cOĞm ) . “ cı5a> <WğĞ) “Iİ' — G101 MEGETLE (e3ü ) GöÖlüd FOĞ Xei TO BÖYPORE GÖSK.ÖNNEMT HMT AM «ti0> “unutmasına''neden oluyor. Neden bilmiyorum ama bunun olduğunu gördüm. Satır 150 işleri düzenler. SID, kontrol kütüğünün bit 1'i açılıncaya kadar hiç ses çıkartmaz. Bu atak/dü- şüş/süreklilik devrini başlatmak için- dir. Burada SD 4 4'e sadece bir 1 PO- KE etmemeye dikkat etmem gereki- yordu. Çünkü 110. satırla bit 6'ya bir 0 yerleştirilmişti. Onun için SD 4 4'e 1 POKE ederek elde ettiğim değerle bir OR işlemi gerçekleştirip, sonucu yeniden SD 4 4'e yerleştirdim. (Düz- gün çıkması için çözülmesi gereken Şekil 9- Örnek Byte'ın Dağılımı. Bit 7 Bit 6 Bit 4 (128) (64) (16) 1 0 l Bit 5 (32) 0 Bit 3 Bit 2 Bit 1 Bit 0 (3) (4) (2) () 0 1 1 BII Kontrol LAŞ Eğer 1 ise 1. sesi açar Eğer O ise 1. sesi kapar u AA Tablo 2- SID'in 1. Sesindeki Kontrol Kütük Değerleri. Eğer 1 ıse Atak/Düşüş/Süreklilik devri Eğer O ise Dağılma'nın başlaması 1 Eğer | ise 1. sesi ve 3. sesi senkronize eder 2 Eğer | ise 1. sesi ve 3. sesi modüler olarak bağlar Eğer 1 ise üçgen dalga biçimini seçer Eğer | ise testere dişi dalga biçimini seçer Eğer | ise kare dalga biçimini seçer Eğer | ise parazit dalga biçimini seçer

Bu sayıdan diğer sayfalar: