1 Ağustos 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

1 Ağustos 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Amiga'da Üçüncü Boyut Her ne kadar sözü edilen AMIĞA programların pek çoğu 3D ve ani- masyon özelliklerinin her ikisini de içinde bulunduruyorsa da, biz bu ya- zıda bunların yalnız 3D kabiliyetleri üzerinde duracağız. Animasyon özel- liği de çok önemlidir ve biz gelecek yazılarımızda bu noktayı da inceleye- ceğiz, fakat 3D boyutlandırma da kendi başına fazlasıyla yararlı birçok uygulamalar içeriyor. 3D resimler, masa üstü yayıncılık, iş bültenleri, vi- deo başlıkları, tibbi resimlemeler, bi- limsel modelleştirmeler ve mühendis- lik alanlarında kullanılabilir. 3 boyut- lu resimleme aynı zamanda yüksek teknoloji sanatlarının eşsiz ve en bü- yüleyicilerinden biridir. Bu yüzden, 3D resimleme yalnız AMIĞA gibi çok güçlü grafik bilgisayarlarında oluşturulabilen bir sanattır. Nasıl ani- masyon ancak filmlerden sonra mümkün olabildiyse, 3D resimleme de AMIGĞA gibi grafik yetenekleri ge- lişmiş bilgisayarların bulunması ile mümkün olmuştur. 3D boyutlandırma konusunda yan- lış anlamaları ortadan kaldırmak için, biz önce bu konudaki yazılım- ları araştırdık: Mevcut iki metod olan *'RAYTRACING' ve *“SOLİD' mo- 52 try talowi 2mür İ elevizvonda ıiz lele ş-rgfuu— k ; , TC A « İllyA VE dellemeden yola çıktık ve bunlar ara- sındaki farkları araştırdık. Raytra- cing, bir sahnedeki her bir objeden yansıyan, kırılan ve onların kaynağı olan tek tek ışık oklarının binlercesi- ni yayılmasını hesaplar (diğer bir de- yişle, işaret okları). Raytracing, şa- şırtacak derecede canlı resimler, hatta ayna ve bardaklar oluşturabilir. Fa- kat bunu yapması, saatleri ve hatta günleri alabilir. Solid ile üç boyutlu görüntü verme biçimi, aydınlatma ve gölgeleme “kuralları”'na bağlı olarak her objeye renkler tahsis eder. Çok fazla obje olursa, resim hesaplama süresi uzar; fakat sonuç gerçeğe çok yakın olur. Solid modeli ile bu çalış- Sedürrriiie ae aalere ıüzdür. Şıkır şıkır ; KU g Rrltetimnee ndırıl mış, m seroleri nl B D AĞA UAL ı; £ asyon ;_ İ B ÖL . Y ulctiz LAİ ÜULÜUÜL. manın süresi, tipik olarak saniye ya da dakikalarla ölçülür. Bu yazımız- da değerlendirmeye çalıştığımız prog- ramların hepsi bu iki metodun da ba- zı özelliklerini kullanırlar. 3D boyutlandırma programları, bilgisayar grafik sanatçılarına sunu- lan mevcut birçok seçenek arasında- ki en son ve en olağanüstü araçlar- dır. Tüm bu araçlar yanında, bir eser yaratacak olan sanatçının yaratıcı ve kabiliyetli olması da gerekiyor tabil - yazılım bunu sizin için yapamaz. Ancak kafanızda büyük bir sanat ese- ri oluşturmak fikri varsa, bu prog- ramlar onları bilgisayar ekranına ak- tarmanıza yardım edecektir.

Bu sayıdan diğer sayfalar: