1 Ağustos 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 26

1 Ağustos 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 26
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

programlarıyla kullanılabilir, çünkü buradaki değerler BASIC için fazla hızlı değişmekte. DOLA 53274 (V -4 26) IRO saklama sicili. | -interrupt açık Bu adres de yukarıdakine benze- mektedir. İnterrupt açma sicilindeki ilgili bit, 1'e eşit olmadıkça o kaynak- tan herhangi bir interrupt meydana gelmeyecektir. Bunu tecrübe etmeden önce makine kodunuzu geliştirin. DOl1B 53275 (V 4-27) Sprite'a karşı arkap- lan görüntü önceliği: 1 —sprite, Sprite'ları yazılı karakterlerin önünden veya arkasından geçirmek için bu adresi kullanabilirsiniz. POKE 53275, PEEK (53275) OR 2 Sprite — 1'in ekranda grafik ve ya- zıların arkasından geçeceği anlamına gelir. POKE 53275, PEEK (53275) OR 7 aynı şeyi sprite Ü, 1 ve 2 için yapa- caktır. POKE 53275, PEEK (53275) AND (255-9, O, 1 ve 2 numaralı sprite"- ları yazının önüne koyacaktır. DOl1C 53276 (V 4 29) 0-7 numaralı sprite'- lar için çok-renklilik modu seçimi. 1 -çok-renkli Bu adresi POKE ederek üç renkli sprite'lar yaratabilirsiniz. POKE 53276,1 komutu sprite O'ı çok-renklilik moduna geçirir. Seçilen üç renk, 53287-53294 arasındaki spri- te rengi adreslerinden ve 53285-53286 s_prite çok-renklilik adreslerinden ge- . DO1iD 53277 (V 4 29) 0-7 numaralı sprite'- lar için yatay iki kat büyütme, $3271 gibi burası da sprite'ı yatay olarak genişletir. POKE 53277, PEEK (53277) OR 1 sprite 0*'1 iki katı genişletir. POKE 53277, PEEK (53277) OR 18 — 1 ve 4 numaralı sprite'ları geniş- letir. K DOlE 53278 (V 4-30) Sprite - sprite çarpış- ma kontrolü. Eğer bir sprite başka bir sprite'a 26 . PROGRAM ADIİ 1 PRG-4A 88188 PRINT CHR$<147) <1289) 68118 FOR As8 TO iİ5 <165)> 88120 FOR Bs8 TO 15 <183> 080130 POKE 53288.A <214)> 68148 POKE 53281.B <098)> 60156 C-sB <a92)> 60168 IF Cs15 THEN Cs8 <183> 68170 POKE 646.C41 <ta22)> 681886 PRINT CHR$C19) <226> 68198 FOR Dsi TÜ İZ1PRİINT CHR$C1İ7))1NEKT D <038) 002868 PRINT "MERHABA!" İ <104)> 06210 FOR Esi TÜ 300:1NEXT E <245)> 082286 NEKT B <248> 60238 NEKT A <250> değerse o sprite'ın bit'i açılır. IF PEEK (V- 30)-1 THEN .... bu adresin ipik bir kullanımıdır. Bu satırda sprite O'ın başka bir sprite'a çarpıp çarpmadığına bakılır. Burayı bir kez PEEK yaptığınızda sicil kendisini O'a resetler. Sicilin de- ğerini bir değişkene saklamak akıllı- ca olabilir. IF PEEK (V 4 30) - 1 THENB-İ DOlF 53279 (V - 31) Sprite - arkaplan çar- pışma kontrolü. Görevi bakımından önceki adrese benzeyen bu adres bir sprite'ın yazı veya grafik ile çarpışmasını kontrol eder. Ayrıca sicil kendisini yukarıda olduğu gibi okunduktan sonra Ü'a re- setler. Eğer ?PEEK (V 4-31) yapıp 128 so- nucunu alırsanız 7 numaralı spri- te'ın bazı karakterlerle çarpıştığını çı- karabilirsiniz. DO20 53280 (V 4 32) Sınır rengi. Normal- de değeri 14. Bu adresi 0'dan 15'e kadar sayılar- la POKE etmek sınır rengini değişti- recektir. Adı geçen renkleri kullanım kılavuzunda bulabilirsiniz. DO21 53281 (V 4 33) Arkaplan rengi 0. Hem arkaplan rengini hem de ek- ran rengini belirten bu adres bilgisa- yar açıldığında veya RUN/STOP RESTORE'dan sonra 6 değerini ve- rir. Aşağıdaki programla ekran ve sı- nur renklerinin değişik kombinasyon- larını görebilirsiniz (Program 4). 53282 (V 4 34) Arkaplan rengi 1. 53283 (V 4 35) Arkaplan rengi 2. 53284 (V 4 36) Arkaplan rengi 3. Bunlar 53265 ve 53270 adreslerin- deki çok-renklilik modlarıyla kulla- nılan renk sicilleridir. Kullanmak is- tediğiniz renklere sayıları POKE edin. Daha fazla bilgi için 53270 ad- resine bakabilirsiniz. DO25 - DO26 53285 (V 4 37) Sprite çok-renklilik si- cili 0. 53286 (V 4 38) Sprite çok-renklilik si- cili 1. Sprite çok-renklilik modu seçildi- ğinde (adr.53276) bu sicillerdeki renkler normal sprite rengine (adr. 53287-53294) ek olarak kullanılır. DO27 - DO2E 53287 (V 4 39) Sprite O rengi. 53288 (V - d0) Sprite 1 rengi. 53289 (V - d1) Sprite 2 rengi. 53290 (V 4 42) Sprite 3 rengi. 53291 (V 4-43) Sprite 4 rengi. 53292 (V 4-d4) Sprite 5 rengi. 53293 (V 4-4d5) Sprite 6 rengi. 53294 (V 4-46) Sprite 7 rengi. Bu adreslerin her biri renk sicilidir. Bu siciller baştan aşağıdaki renkleri alırlar. Eğer buraya bir renk POKE etmezseniz sprite'ların renkleri şöyle olacaktır. (Şekil 5) Sprite Renkler Gri 2 SÖ AW — © g

Bu sayıdan diğer sayfalar: