1 Ağustos 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

1 Ağustos 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

İsminden de anlayacağınız gibi, bu programda üzerinde durulan nokta objeleri yaratmak ve onla- rı hareketlendirmek. Bu program her iki işi de yapıyor, ancak son animasyonu izlemek için sadece ayrı bir oynatıcı (ki pakette mev- cut) gerekiyor. Yeni versiyonun, Flight'ın I. versiyonuna nazaran birçok alanda geliştirildiğini d! y- mak AMIGA'cılara mutluluk ve- recek. Artık İFF ekranları kaydet- mek ve arka ya da ön zemin ek- ranı olarak animasyonunuz içine çağırmak mümkün. Kitap iyi bir bilgi kaynağı, bö- lüm-bölüm, kısaltma veya refe- rans bölümleri yok (hatta bir in- dex'i bile var). Kitabı okumak ya- pacaklarınızı öğrenmenin tek yo- lu. Forms in Flight II ekranında alışılmış AMIĞA araçları yok, menü sistemi yabancı: pull-down menü seçimi yerine drop-down özelliği var. Daha kötüsü, sabit bir işaretçiyi bir seçenek üzerinde, bir ya da düz iki seçenek boyun- ca kaydırıyormuş gibi muhafaza etmelisiniz. Dışarı çıkmakta kul- lanabileceğiniz klavye karşılığı da yak. İçerdiği komutları anladığınız- da, editör ile yavaş da olsa 3D ob- jeler yaratmanız mümkün. IFF re- simler, objeleri çevreleyebileceği gibi düzenleme araçları da çıkar- tıp atma ve ayna olarak kopya et- me türünde işlemleri yapabilir. Forms in Flight'ın eğri ve dörtgen yüzeyleri ile çalışmak bir poligon editöründe çalışmaktan biraz farklı ve ben iyi bir sonuca daha zor erişilebildiğini düşünüyorum. Ekranda küçük bir değişiklik ya- pabilmek için bir dizi menü seçe- neklerine başvurmak sık sık gere- kibilir, seçeneklerin çoğu sezgi yo- luyla bulunamaz ve kullanıcıya 56 karesinden alınmıştır. ipucu vermez. Resimleri boyutlandırmak çok basit bir iş, yalnız bir menü seçi- mine bağlı. Nihai çıktı bir solid- modelidir ve yüksek ya da düşük çözümlemede en çok 33 renk ile Phong gölgeleme yapılabilir. Yeterli sabrınız varsa, bu prog- ramı kullanarak memnuniyet ve- rici resimler ve animasyonlar ya- ratabilirsiniz. Ancak bu alanda, daha güçlü ve kullanımı daha ko- lay birçok paket satıldığını bilme- lisiniz.