1 Ekim 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 26

1 Ekim 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 26

Amiga Sayın Cömmodore Dergisi Yetkilile- l' Yaklaşık bir senedir Amiga-500 sa- hibiyim. Bazı sorularım var. A-500'e 2MVb RAM expension takılabiliyor mu? Takılıyorsa ek bir alete veya arabilirm'e ihtiyaç var mı? Bir de yeni kicbstart V- 1.3'ler çıktı. Benimki 1.2, Acaba V- 1.3'ün workbench ve diğer disketleri bende rahat çalışabilir mi? Arkadaşla- rımdan bir entcgre devre değişimi ile V- L 3 e geçildiğini öğrendim, çok gerekli mi? İlginize teşekkür ederim, derginizdeki çalışmalarınızda başarılarınızın devamı- nı dilerim, Nihat SEZGİN Sayın Nihat Sezgin, Amiza 5000'e 2Mb RAM ülkemizde henüz ftakılımıyor. Warkbenck 1.3 an- cak Kickstart 1.3 ile tarm randımanlı çü- Tışmakta. Ancak şu anda piyasada bu- İunan oyunların büyük bölümü 1.2 ver- siyonunda olduğu için kickstart 1.3 ile sorun çıkmaktadır. Programlar Sayın Commodore Derpisi yetkilileri, Size sormak istediğim bazı sorularım NWaAr! 1- Commodore 64'de iyi bir çizim ya- pabilmek için hangi programları Lavsi- ye edersiniz? 2- C-64A için hangi müzik programla— Tırı tavsiye edersiniz? 3- Makina dilini öğrenmek için han- gi progranı veya kaynaklardan yarar- lanmalıyım? d- Teypte kopya olmak için kopya programlarını nereden bulabilirim? 5- Üniversiteye hazırlık için hangi programları tavsiye cdersiniz? Sorularımı cevaplarsanız. mmemnun olurum. Mustafa BİLGİN Sayın Mustafa Bilgin, D Commaoadore 64'te birçok iyi çizimi programı vür. Kodla Paint, Picasso ve GEOS Pant'i kullanabilirsiniz. S- C-6d'te yüzden fazla müzik prog- ramı var, En yakın yetkili saticıya pgi- dip bunları inceleyerek aradığınızı bu- labilirsiniz. 3- Makina dilini öğrenmek için der- gimizde çıkan yazı dizilerini takip etime- niz Yeterli. Assembler kursu bunlardan İri. 4d- En yakın yetkili satıcırıza başvu- FUN. 5- Teleteknik'in çıkardığı program- darı öneririz. Mouse Sayın Commodore Derpisi yetkilileri Ben iki aydan beri Commodore Der- gisi alıyorum. Hazırladığınız dergiyi çok beğendim. Yalnız size bazı sorula- Tiırl var: 1- Mouse nedir? ne işe yarar? 2- Her sayıda sirayla paket program- ları tanıtıyorsunuz. Bu paket program- larımın fiyatı nedir? Paket programları posta yoluyla alabilir miyim? 3- Sprite nedir? 4- Ghost Busters oyunu hakkırıda bil- gi verir misiniz? Büu sorularımı cevaplarsanız çok se- yınirim, Oğuz Satılmış Sayın Oğuz Satılmış, Dergimiz için yazdığınız övgülere te- şekkür ederiz. Sorduğunuz sorulara ge- lince: 1 Mouse, bilgisayar dilinde “user imput device” (kullarıcı arabirimi) de- zilen klavye, joystick gibi araçlardan bi- ri Bilgisayar kullanıcısı, programın da yardımıyla istekleri doğrultusunda bil gileri bu araçlar yardımıyla girebilir, Afouse altındaki küçük top ve üstünde- ki tuşlar yardımıyla bilgisayarla ilişki kurmanızı sağlar. Ekranda çıkan küçük Dir işaret mouse'nnuzu barekel ettire- rek istediğiniz yere getirir ve tuşlara ba- sarak gelirdiğiniz yerin altındaki iköni çalıştarabilirsiniz. 2- Tanıttlığımız paket programların büyük bir bölümü elimizde mevcut de- Sil, Bunların fiyatlarını dergide ilarnı çı- kan yerkili satıcılarımıza sorarak öğre- nebilirsiniz. 3- Sprite özellikle oyunlardan tanıya- cağınız ekran Aareketli cisimlerine bil- gisayar dilinde verilen addır. Kullanıcı Aulavuzu'nda ve Prograracının Eİ Kita- bi'nda bu konuya ilişkin geniş bilgi bu- fabilirsiniz. F Ghoct Büsters öyünün tanıtimı dergimizin eski sayılarında yver olmişiı. Bu sayılarımızı tarayarak istediğiniz bil- gileri bulabilirsiniz.