1 Ekim 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48

1 Ekim 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Reichart Von Wolfsheild Ile Bir Söyleşi yapmaya benziyor -uğraşırken biraz zor ama sonradan R -Von Wolfsheid ile söyleşi yapmak bir ahtapotla tango doyurucu- fikirleri, enerjisi, görüş ve sözleriyle insanı adeta bombardıman ediyor. İlk otuz saniyeden sonra konuş- manın akışını denetlemeye çalışmaktan vazgeçtim. Wolfshe- ild İngiltere, Londra'da “sanatçı, akıllı ve sıradışı”” bir anne- babanın çocuğu olarak dünyaya gelmiş. Sonradan Amerika'ya gitmiş. Avrupa'ya Almanya'da heykeltraşlık öğrenimi görmek üzere geri dönmüş. Sinema ve video endüstrisinde set düzen- leyicisi ve özel effekt uzmanı olarak çalıştıktan sonra, bazı yazılım firmalarında görev almış. *“Ciddi eğlencenin” yara- tıcısı sayılan iki yazılım şirketi Silent ve Legend onun tara- fından kurulmuş. Soru: Bir heykeltraşlık öğrencisiy- ken nasıl oldu da bilgisayar yazılım işlerine girdiniz? Cevap: Aradaki direkt bağlantıyı görmüyor musunuz? Heykeltraşlık hoşuma gidiyordü ye bir sanatçı ola- rak para kazanabiliyordurı, ama MTV'de ilk müzik videolarınıtn bazı- larında özel efekt uzmanı ve sanat yö- netmeni olarak çalıştım. Bu MTY'nin yayına geçtiği ilk yıldı ve ortalıkta sa- dece 200 kadar video vardı. Daha sonra da metin yazarlığına başladım. Bilgisayarla tanışmam “Altair”" aracılığı ile oldu. Apple ile biraz öoya- landıktan sonra bir C-64 aldım, Bil- gisayarların daha güçlü hale gelece- Bini hep düşünmüştüm. Bunu yap- malarını bekliyordum. Piyasaya C-Gd için bir oyun şürmek istiyordum, bu nedenle makine dili ile uğraştım. Za- manımı çalışarak ve teknolojinin hâlâ bu kadar ilkel olmasına sinirlenerek geçiriyordum. (Hayatımın çoğunu in- sanların yeterince güçlü teknolojiler üretmemesine sinirlenerek geçitdim.) Oyunları ve yaratıcılığı seviyördum. Metin yazmaktan oyun üretmeye geç- mek bana doğal bir gelişme gibi gö- Tündü. Soru: Sizi kendi işinizi kutmaya ne yöneltti? Cevap: İstediğim bir ekip oluştur- 485 maktı, ama yeterli kaynaklara sahip değildim. Sonra Amiga çıktı ve beni öyle etkiledi ki para biriktirip kulla- nılmış bir Amiga aldım ve program- CLaramaya çıktım. Onlara “Size ma- aş verecek param yok, ama benimle çalışırsanız iyi bir yerlere ulaşabilir- siniz” dedim. İlk önce Firepower'ı ürettik. Amiğa'da ilk deneme için ol- dukça iyi bir program ortaya çıktı. Firepower'ı yazan programcı, Will Ware, daha önceden hiç oyun yazma- mışti. Ben tasarım ve çizim çalışma- sını yaptım, ama bilgisayar dilinde bi- rinin yardımına ihtiyacım vardı, çün- kü bu konuda ciddi bir sorunlarını var. Bir directory istemek gerekse DiR yerine kolaylıkla DRI yazabili- Tim. Programcılık benim için bir ka- bustu, çünkü tüm hatalarım yazım hatalarıydı. Bu nedenle Leo Sechwab gibi iyi, güvenilir gençler buldum. Bunu onlara asla söylemem ama het biri biret deha, Onların dışında Disney'de anima- 1örlük yapan Eric Daniels gibi insan- lar var. Onunla tanıştığımda başka bir şarket adıma çalışıyordu ve bana hangi konu üzerinde çalıştığını söy- leme izni yoktu. Benim ona tüm söyleyebildiğim ist henüz belirlenme- raiş pek çok şaşırtıcı proje üzerinde çalışacağımız oldu. Yanıma gelip hangi proje üzeritde çalışmasını is- tediğimi sorduğunda Roger Rabbil dedim. İşin ilginç tarafı, tam o sıra- da tamamladığı iş Roger Rabbit fil- minde Bennyp he Car ve Bups Bunrny'i çizmekti ve bunu bana söy- lemesine izin verilmemişri. Eric (Spa- ce Âce ve Dragon's Lair'in de arcu- de bölümlerinde grafik çalışmalarını yapmıştı) hayatla karşıma çıkan en şaşırtıcı İnsanlardan biri oldu. Bu adarmılar en iyileridir ve ben da- ha Fazlasını istiyorum. Birlikte haf- tada yedi gün acaip koşullarda çalı- şıyoruz ve oldukça çoak iş çıkarıyoruz. Silent Yazılım bir yıldır faaliyet ha- linde henüz tatile çıkan kimse yak. Soru: Lce Schwahb, Ben Fuller, Eric Daniels ve Tim Sachs gibi çok parlak isimlerle dolu bir şirketiniz var, ne- den? Cevap: Herkes layığım bulur. Ha- yır, hayır, onlarım en iyi olduklarını biliyorsam ©0 zaman çevremde olma- sını istediğim yönlendirilmiş enerji ti- pi de onlarda demektir. Her şeyde en iyinin peşinden koşarsınız. Bu Le- gend Yazılım'ı kurma nedenlerimden biriydi. Legend'da ana kural hiçbir ürünün sanalçı, animatör, müzişyen ve benim tarafımdan onaylanmadık- ça pıiyasaya çıkamayacağıdır Bu ge- reğinde sonsuza kadar sürebilir. Ama

Bu sayıdan diğer sayfalar: