1 Ekim 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 49

1 Ekim 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 49

biz bir ürün çıkartırsak çok iyi denen- miş ve var olan teknolojinin ötesin- de olduğu muhakkaktır. En iyiyi al- dığınızı garanti edecek bit marka is- tedik. Amacımız iyi teknoloji ürct- mek: Gerçekten eğlenceli şeyler, in- sanların beyinlerine girip nasıl ve ne ile eğlendiklerini, neyin onlara ken- dilerini iyi hissettirdiğini ve neyin ön- ları heyecanlandırdığını görmek işti- yoruz. İnfocom oyunları da aymı te- mele dayanıyor ama ben bunu gör- sel olarak yapmak istiyorum. Asıl fi- kir şize normalde yaşayamayacağınız bir deneyim yaşalmaktır. Sileni Yazılım'ın beklenrtileri de da- ha aşağı değil ama onu Jim, Ken, Eric ve diğerleri gelmeden önce kur- muştum ve başka amaçlarla. T.egend Müzik vs. programları üretmeyecek - amacı sadece eğlence üretmek. Si- lent ise deney için çok iyi bir yer: Le- gend'in yapamayacağı her şeyi yapa- bilecek büyük bir şirket. Aynı zaman- da programcılarla karşılaşmak için çok uyguün bir yer. Burada bana ge- reken her şey var, birime ihtiyaç du- yarsam onlara ulaşabilir ve iş verebi- lhrim. Ben Fuller de öyle gelmişti. Disk işlerimi yapmak için birine ih- tiyacım vardı, aramaya başladım ve Ben'i buldum. En sonunda zor da öol- sa Ben'i bizim yanımıza gelmeye ik- na ettim. Şimdi burada ve kalıcı ol- duğunu sanıyorum. Klavyyesinin ba- şında uyuyor ve buzdolabi masaşın- dan yarım metre uzakta. Önu tutma- mın asıl nedeni mizah duygusu. Gün- de en aşağı kırk kere gülmezsem haş- talanabilirim. Etrafımda bu adarmlar olmasaydı gülmeyi başaramazdım. Sinema endüstrisinde çok fazla heye- can ve itiş kakış vardı. ayrılmamın nedeni de bu zaleri. Soru; Aynı sorunları bilgisayar en- düstrisinde de gürmüyor musunuz? Cevap: Her şeyden önce bu seler ben baştayım, bu işe yarıyor. Disney ile çalıştığımda ben onlara gitmedim, onlar bana geldiler. Roger Rabbit'i design edecek birisi arıyorlardı. Ba- na filmi seyretmemi söylediler ve ne cins bir oyun design ctmek isteyece- ğimi sordular. Başka şirketlerle de ilişki kurmuşlardı ama Spielberg oyu- nu Jim Sachs dışında kimsenin design etmesini istemiyordu. Spiclberg'in onu beğenmesi benim “Denizler AL- tında 20.000 Fersah” için iyâ bir an- laşma yapabilmemi sağlayan etken- lerden biriydi. Ama Jim bu işi nasıl alsa alacakıı. Bu konuda çok karar- lıydı. Soru: Bütün çalışır kopyeleri geliş- Bir oyun makinesi endüstrideki en güçlü makinedir. tirilme sırasında SCA virüsü tarafın- dan yenilen oyun değil mi idi bu? Cevap: Evet, Onu geciktiren ne- denlerden biri bu. Aytı zamanda Ben'in varlığının nedenlerinden biri. Böyle bir şey bir daha tekrarlanma- yacak. Kendi Kickstart'ımızı yazdık ve gereken tüm önlemleri aldık. Soru: Bilgisayar endüstrisinde iyi giden nc diyorduk? Cevap! Doğru yolda olan bir tek şirket var, o da Epyx. Benimle aynı hedef ve motivyasyona sahip olduğu- nu hissettiğim tek şirket o. Dürüstler, her şeyden önce orada beğendiğim it- sanlar var. Onlar da iyi bir şeyler ol- malı çünkü R.J.Mical ve dave Meedle orada. Soru: Doğru işler yapan tek şirket onlarsa diğerleri neyi hatalı yapıyor? Cevap: Ben kendimin bile çok iyi bir şey yaptığından emin değiliri. Ör- neğin Fire-power fena bir ürün değil, Galacıic Invaşion fazla erken çıkan uydurma bit şey ve Turbo henüz pi- yasaya ulaşmadı bile. Ama biz araç- lat inşa ediyoruz. Burada insanları saşkına çevirecek araçlarımız var. Ba- zi şirketler “bir yıla neleri sığdırdığı- mıza bakın” diyorlar. Evet yaptıkları bir sürü ıyır zıvır. İki üç, dört yıl ka- dar bekleyip teknolojinin bizi, bizim de teknolojiyi yakalamamızı tercih edertim. Bir probleme harcamak için çok param yok. Tüm servetim bu gençler, bu dahiler. Şirketler bu işe ya para ya da bilgi için giriyorlar. Biz bilgi peşindeyiz. Savaşta yapılan uçakları düşünün. Uçaklarla birlik- te depolar dolusu araç, gereç de gel- di. Savaş bitince uçaklara gerek kal- madı ama başka şeyleri yapabilecek birçok araç kalmıştı elimizde. Herkes Avrupa sokaklarından topladıkları alacanlarla köhne ambarlar kurmak peşinde. Onları bir şeyler öluşturmak üzere çağırıyorsunuz ve tüm araçlar uçağın içinde kalıyor. Geriye kalan hiçbir kaynak olmuyor. Bir ürünü oluşturmaktla kullanıları bir aracın benzer nitelikte bir ürün daha oluş- turabilmesini istiyorum. Bu şekilde hep ileriye doğru gidebiliriz. Çok has- saş ses digitizerları, müzik program- ları ve grafik araçları geliştirdik. Ekiplerimizin aylar boyu araçlar dı- şında hiçbir şey üzerinde çalışmadığı oldu. Şimdi başka şirketlerin hafta- lar ya da aylarda tamamlayabildiği iş- leri bir günde bitirebiliyoruz. Şimdi