1 Ekim 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 62

1 Ekim 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 62
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Yine Granofsky'den “Clerk Headkick * Granofsky Monitreal'de yaşayan Kanada'lı bir animatör. miş bir biçimde formatlanmış. Nasıl resim düsyalarında bir İFF standar- di varsa animasyon dosyalarımda da resmi olarak saptanmış bir ANIM formatı vardır. Bu standarı animas- yonün ilk karesinin bir 1FF resim dosyası olarak depolanmasını sağlar ama sonraki kareler delta Gosyaları olarak depolanır. Yani önceki kare depolandıktan sonra değişen infor- masyon olarak arada çok değişiklik olmadı ise bu teknik dosya ve RAM depolama alanından tasarruf sağlar, Eğer iki kare arasında çok değişiklik olmuşsa dosyayı sanki iki kareyi bü- tünüyle save etmişsiniz gibi geniş bu- labilirsiniz. Özellikle sayısallaştırılmış (digitized) görünlüler her karede pek çak piksel değiştirir ve bunların ani- masyon dosyaları da bu nedenle ol- dukça geniş olabilir. ANIM “STANDARDI” Tek resmi standart olmasına kar- şın birçok AMIĞA animasyon prop- ramı ANIM kullanmamaktadır. ANIM format dosyası basitçe sıkış- tırılmış bir data dosyası olduğu için, yazılım üreticileri ANIM format sı- nırları içinde ses ve spesiyal efektleri sığdıramadıklarından şakınıyorlar, Onun için de kendi formatlarını ya- pıyorlar, Zottrope resmi olarak da kabul edilmiş RIF standardını kulla- nıiyor, Sculpt, Caligari gibi pek çok programın kendi dosya Tormatları var. ÂAegis, Microjllusions ve Eleçtru- nic Ârts animasyon ürünlerinde ANIM formatını kullanıyorlar. De- sign 3D ve The Director'da öyle. Şim- dilik izlenebilecek en iyi yol her sah- nede başka başka programların güç- lü yönlerini kullanıp sonuçları vide- öteypte bir araya getirmek gibi görü- nüyor, DONANIM Animasyonlar RAM ve mevcut de- öz po alanlarını kolay doldurdukları için ciddi animatörler bilgisayar sistemle- rimin kapasitesini arttırma zorunlulu- Buyla karşı karşıya kalacaklardır. S12K ile de bir miktar animasyon mümkün olmakla birlikte AMIĞA programları en azından bir megabayt gerektirir ve en ideali de üç megabayi,. AMIĞA'nıza dokuz megabayta ka- dar RAM ilave edebilirsiniz, ama o zaman da sizin yaratlığınız animas- yonları kimmse gösteremeyecektir. Müultiplane Animaltörler kolayca yirmi ya da kırk megabaytlık bir hard drive'i doldu- rabilirler. Bir Bernoulli kutusu, ekle- nebilir hard disk ya da 10 megabayl- hk foppy disket şürüçüsü gibi çö- zümler arımasyona ciddi olarak eğik- diğinizde daha uygun olacaktır. VİDEO Animasyonlarınızı videoya kaydet- mek istiyorsanız bilmeniz gereken birkaç şey var. Video resim kenarsız olduğu zamatı en İyi görünür ve in- terlace modunda daha iyi bir görün- tü alabilirsiniz. (Düzenleme sırasın- da çok sıkıntı. verdiğini biliyoruz, ama banttakı farkı görünce bize te- şekkür edeceksiniz.) Ne kadar çok belleğe sahip olsanız da AMIĞA”da bir seferde ancak bir- kaç saniyelik animasyon üretmeniz mümkündür. Daha uzun videolar ya- ratmmak için tek tek sekanslar kaydet- meniz gerekecektir. Eliniz hassassa ve bir miktar video sesini dert etmiyor- sanız, herhangi bir VOR kullanabilir- SİNİZ ve pause düğmesinde bir par- mak yeterli olacaktır, ama zamanla- ma çok önemli. Düzgün bir geçiş ya- pabilmek için birkaç deneme yapma- ya hazır olun. Ya da bu iş için bir oto- matik transport denetleyiçisi alabilir- siniz. Ucuz değil-300$ kadar edebilir. Ama ciddi bir prodüksiyon düşünü- yorsanız değebilir. Başka bir çözüm de sekansları aralarında boşluklar bi- rakarak kaydetmek ve yerel bir stüd- yoda bir nuktar editing yapmak ala- bilir. Bu şekilde animasyonlarınızı birkaç saat içinde hizaya sokabilirsi- niz RESİM PROGRAMLARI Ne cins animasyon yapıyor olursa- nız olun, iyi bir resim programına ih- tiyaç duyacaksınız. Size animasyonu- nDuzu oluşturan imgeleri değiştirmek, düzenlemek ve hatta yaratmak için gerekli olacaktır. Ayrıca kendi ani- masyon yetenekleri olan iki yeni re- sİm programı var. Deluxe Paint Hİ yeni animasyan araçları içeriyor. Basit sayla çevirme- nin yanı Sıra, Üç boyutta Tırçayı ha- reket ettiren, çeviren ve döndüren fır- ça animasyon araçları var. Fırça bir kare animate edildikten sonru onu alıp çizmekte kullanabiliyorsunuz. Sayfa çevirmeyi yeni * Ani-painting' modlarıyla birleştirerek ve DPaint H'ün gölge, perspektif ve başka spe- siyal efektlerini kullanarak resim programınızdan çıkmanız bile gerek- meden oldukça iyi animasyonlar ya- ratahilirsiniz. DPaint IN0'de yeni bir halfbrite mudu olmakla birlikte HAM görün- tülerini yapmaz, Sayısallaştırılmış, ray-traced ya da elle çizilen HAM im- geleri yapmanız gerekiyorsa Micrall- lustons'un Photon Paint H ürününe bir bakın. Animaşsyon çellerini yarat-

Bu sayıdan diğer sayfalar: