1 Temmuz 1932 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 3

1 Temmuz 1932 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 3

——— —. — KADRO. Objektif mevzuu, milletimizin tam ve noksansız kurtuluşu olan inkılâbımızın gittikçe mürekkeplestiğini ve mürekkepleştikçe de- rinleşerek verimlileştiğini görmemek, ya millet davası ile bir alâ- kasızlığın yahut bir Rısa ve kifayetsiz görüşün eseri olabilir. Ş Milli kurtuluş inkılâbımız, sokak nümayişleri, beynelmilel kon- ferans ve müesseselere yalvarma istidaları takdimi gibi ancak şaşkınlığın ve aczin tavsiye edebileceği harekeller üzerinde ka- larak milletin mukadderatını bir takım gecikmelere salmadan yahut bir takım çıkmazlara sohmadan, Sivas ile Lansanne ara- sındaki yolu bir hamlede söktü. Millet, bur hamlesile, harice karsı siyasi istiklâle götüren destanınt yazdı. Bunun hemen arkasından, harici istismarın Türk topraklarında bir acentası ve bir uşağı olan sarayı ve onunla beraber teokratik müesseseleri birkaç satırlık bir karar ile ilga etti, Millet, bu ham- leşile, kendi kendisine karsı siyasi istiklâle götüren destanını yazmış oldu. İstismarcı garp medeniyetinin istismar mekanizmasındaki sırrı, onun liberal ve ferdiyetçi iktisat nizamında teşhis ederek, bu ni- zam ile olacak karşılasmalarında devletçi iktisadıin tek el ve tek görüşle ve her defasında milletin ileri menfaatlerine aygun ola- rak sevk ve idare edilen kontrolünü kabul etmekle ve ziraatçi ve ham maddeci bir yarı müstemleke bünyesinden en ileri teknikle takviye edilecek bir ziraatçi, ham maddeci, sanayici ve milli ser- mayeci bir müuasır milli iktisat bünyesine geçmek kararını ver- mekle, millet, iktisadi mücadelesinin ve iktisadi kurtuluşunun destanını yazmağa başladı. © Siyaseten hür ve iktisaden cüzü tam bir bünyeye istihalesini ya- parken garp milletlerini birer tezatlar mecmuası haline getiren 5