1 Temmuz 1932 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 43

1 Temmuz 1932 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 43

Rusyadaki ihtilâl beynelmilel bir tezadın mühsulüdür. İtalyadaki Faşist bareketi, beynelmilel bir teradım bu memnleket dahilinde tevlit ettiği içlimaf Barsıntılara karşı bir reaksiyan hareketidir. Yilli kurtuluş lı.-..elıelleıı müs temlrekeciliğe karsı hür isyandlır. Amcrikada ve İngilterede ihtilâl ol- mamasının tarfbi sebepleri _—.J...ılu. Burlar evvelt mlstemlekecidir. Bır- rarla amelea sınıfı müsltendekelerden gelen kâra fetirak eder, Binaenaleyh amelea sınıfının hile muayyen tabakaları emperyalizmin bakasında men» faslini görür ve müstlemnlekaleri kâyhettirecek haf hanği bir ihtilâl ha rekdline taraftar değildir. Saniken bunlacı kapitalizmin iyi mubalazu edi- len imetin kaleleridir. Hamcdi Bey, teknüğin alabildiğine harpten sonra inkfşaf atmiş olduğunu .Ylnmr—Hn vakıalarla tezada düşmüş oluyor. Meselâ buğgün bulunduğu seviyeyi Muhafazaya çalışan ve yalmız Lali fansurlurı üzerinde teknik yeni- likler yapan muaczanı mmelalurji, harpten evvelki devrin mahsulü (lu.ğıl midir? Hamdi Bey, tekmiğin alkab'kdiğine barpten sonra inkişaf etimişolduğunu başı boş inkışalfı, mmetropüllerle müslemlekeler meselesi, buhran meser lesi, ilh.. hakkında Hamdi Bey noktai nazarlarımıza © kadar vakıftır ki, Hakimiyeti Milliyeke ve Kadroduki neşriyalırmızla bir kül hülinde ilk dela bizim laralımızdan orlaya alılımış olan bu davaların plan yazısı vesilesile bizden yeniden izah edilmesini istamesi, 'ıır’_—.ı.rı bizi kendi kanaatlerimirca zit bir vazixect almış olmakla illibam elibek gibi bir işlir. Bu tarada bir il- zam tekniği, orijinal olmakla beraber lluuıılv Buv de kabul edorler ki, fikir meselelerinde patenta tertibatı almadan bundan büyle şilahen hiç bir şey görüşmemek gibi acaip bir netica verebilir. Hamdi Bey bu cevabır mızdan yazısını fena telâkki etmiş olduğumuz ma nasmı ı,Lkammm.'hr'ır Biz Hamdi Reyle hem konuşaruk, hem yazışurak güzel münakaşalurda Lulunmağı hoer zaman seyeriz.