1 Ağustos 1932 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 12

1 Ağustos 1932 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 12

linde tasfiyesini güden ve bir taraftan cihanda siyaseten müs- takil ve diğer taraftan iktisaden lozatsız yeni bir millet nizamı- nı getirecek olan Türk inkılâbı, yalnız milli tarihimizin değil, bü- tün beşer tarihinin en nadir, en samil ve en mânalı hareketlerin- den biridir. Taktik ve stratojik zikzaklar, coğrafi şartlar ve milletlerin wxk ve tarihlerinden gelen kabiliyet dereceleri istisna edilirse kuv- vetle iddia olunabilir ki, devrimizde cereyan eden ve yarın cere- yan edecek olan bütün milli kurtuluş hareketleri, ana prensiple- ri itibarile, ancak Türk milli inkılâbının arkasından ve aonun mâ- nevi çığırı ve prensipleri üstünde yürüyecektir. Tarih devirlerinin bütün imtidadınca beşer tarihinin seyrine mü- dahale eden ve medeniyetin ilk adımlarından itibaren tarihirn bir çok dönüm noktalarına müessir olan Türk milleti, şimdi de kendi milli kurtuluş hareketile, cihanın sayısız insan kütleleri- ne yeni bir yol çizmekte ve yeni bir istikamet vermektedir. Milletimiz, toprak bhudutlarının darlığına ve kemiyetçe aeczine İ rağmen, tarihini daima büyük hâdiseler içinde geçirmiş olma- ;' (H nın verdiği bir kabiliyetle tarihin bu yeni devrinde de, tesirleri 'l | | bütün cihana şamil yeni bir hareketin başı vae mümessili bulunu- | yor. Bir yabani ottan ilk defa bir altın başak yapan, ilk hayvanı İ ehlileştiren, kara yerin bağrından ilk parça cevheri alıp ilk ma- Ş | deni eriten insanların çocukları, şimdi de yeni bir medeniyet misyonunun önünde yürüyorlar. L Müstakil milleti, tezatsız milleti bütün fonksyonları nizam aktı- İ Üi na alınmız, bütün hareket kanunları idrak edilmiş, hem kendi ka- | C| nuniyetlerinin, hem üstünde yaşadığı tabiatın bütün.kör ve asi kuvvetlerini tahakkümü altına almış vyeni millet tiı;ıni cihana Türk milleti yerecektir.