1 Ağustos 1932 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 20

1 Ağustos 1932 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 20

döneceğiz (daha şiddetli alkışlar). Arkadaşlar, her milletin men- faati, kendi aınırları içinde olduğu kadar yer yuvarlağı ismini verdiğimiz müşterek ana yurdun kucağındadır da (asürekli ve he- yecanlı alkıslar)! Zannetmeyiniz ki memleket muhabbeti cihanın bir memlekete feda edilmesi ve zannetmeyiniz ki vatandaş mu- habbeti, insanın yatandaşa feda edilmesi demektir (sön raddesine gelmiş tezahurat). Arkadaşlar, eğer geniş görüşün, geniş duy- gunun ve geniş sevginin misalini burada verebilirseniz, zannet- meyiniz ki memleketlerinize avdetinizde sizi taşlıyanlar olacak- tır. Hayır! Bütün kucaklar açılacak ve bütün şükran ve minnet coşkunlukları, her birinizi ayrı ayrı sarhoş edecektir. (Tezahu- rat, uğultu halinde devam eder). Çünkü arkadaşlar! Istirap umu- midir. Hiç bir milletin kudreti onu yenmeğze kâfi değildir. Onu ancak müşterek kudretimiz, yani müşterek irademiz, yani kar- gılıklı müsamaha ve taviz zihniyetimiz yere çalacaktır. Sizden bunu bekliyorum. Para mes'elesini halledelim. 8 3 İndiği zaman, herkes ellerini sıkar. Fotoğrafçılar sıraların üstün- dedir. Gazetecilerin stenoğrafya'daki meharet ve sür'atleri bütün sesleri zaptetmek isinde iflâs etmiş bir haldedir. Bir diğer büyük deyfetin murahhasının gür sesi duyulur. — Murahhas arkadasımıza, bize bu kadar güzel heyecan anları yaşattığı için bütün burada olmıyanlar fakat bizden netice bek- Hiyenler namına teşekkür ederim (bravo! bravo! bravo! burada olmıyanlar, doğru, bizden artık neticeyi, bizden artık müjdeyi bekliyorlar!). Evet arkadaşlar, doğru söylüyarsunuz. Onlar, biz- den ıatirabın artık nihayete erdiği müjdesini bekliyorlar ve biz onlara bu müjdeyi vereceğiz ve vermeden ayrılmıyacağız. Arkadaslar, ikinci mühim noktaya gelelim. Para esasını hallet- mek, yolun ancak bir kısmını sökmek demektir. Biliyorsunuz ki milli iktisatlar birer mahsur kaleye dönmüşlerdir. (serbest pazar münascbetlerinin nasıl kalmamış olduğunu, gümrük duvarlarının nasıl yer yer yükselmiş ve tahammül edilmez bir hal almış oldu- ğunu izah eder). Arkadaşlar kıymetler serbestçe mübadele edilecek ki, sermaye serbestçe seyr ve devretsin. Sermaye, serbestçe seyr ve devrede- z0