1 Ağustos 1932 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 17

1 Ağustos 1932 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 17

göre, bu hedeflere götürecek siyaseti bir plân etrafında tebellür ettirmek icabeder. İşte Türk Devletinin iktisat plânı, bizi bu günkü mücerretlikten kurtaracak ve her mes'eleyi umumi ziyazetimize bağlı bir parça, fakat başlı başına müşahhas maddi bir dava olarak mütalea ede- cektir. Ö vakit meselâ, fındık, pamuk, üzüm, incir, tütün gibi belli başlı mahsullerimizin istihsalinden sürüm safhasına kadar teknik ve iktisadi bütün dertlerile mesgul bulunan, bu emliamızın gerek milli, gerekse beynelmilel vaziyetini adım adım takip eden, kı- saca istihsal ve sürüm hayatımızdaki bu günkü başıboşluğa mu- kabil her mahsule ait bütün rekabet unsurlarını tetkik ve müra- kabe altında tutan mercilerimiz olacaktır. Bu sayede ne olduğu- muzu ve nereye gittiğimizi bileceğiz. Askeri sahada milli varlı- ğımıziı müdafaa etmek için böyle yaptık ve böyle yapıyoruz. İk- tisadi sahada da ayni yoldan gitmek bir zarurettir. Askeri sahada geri bırakıldığımız mesafeleri kapatmak için, as- kerlik tekniğimizn, askerlik bilgimizin, askerlik kabiliyetimizin hiç bir zaman kendiliğinden oluverişini beklemedik. Askeri var- hığımızın her safhası ayrı, ayrı şuurlu, ihtisaslı planlı ve disiplin- li bir imal işidir. İığımızın her safhası ayrı, ayrı şuurlu, ihtisaslı, plânlı ve disiplin- bir idare ile vazıyet etimişse, iktisadi varlığımızın müdafaası ve geri bırakıldığımız mesafelerin sür'atle kazanılması için de ayni guretle devietin ise kül halinde müdahalesi şarttır. Devlet ordusunun yanında başıbozuk teşkilâta nasıl müsaade edilmezse, iktisadi hayatımızı da başıbozukluktan kurtarmalıyız. İnkilap Ve Yazan : Ka dro Sevket Süreyya Çıktı!