1 Ağustos 1932 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 13

1 Ağustos 1932 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 13

Miilet İl;i;—:.ıli_. nt? Te EŞEĞA LA Mefhum Teşkilâtı ll Değil N , -- | " A Madde Teşkilatı. Mre. Voedat Nedim. Basvekil İsmet Paşa hazretlerinin İzmir'de Gazi heykelinin acılması münasebetile söylediği nutukta biz, Gazi hazretlerine karşı eşsiz bir belâzatle tasvir olunan Vefa Ve muhabbet şiymesinin yanında, milli ihtisadiyalımızın en güzel idrak ve en güzel ifade edilmiş formüllerini balıryoruz. Her fırsat düştlükçe memleketimizde tabiat şartlarının mükem- meliyetinden dem vurup dururuz: Türkiye, hayvyancılık için en müsait bir ülkedir, Türkiye, meyvacılık için misli bulunmaz bir yurttur. Türkiye, pamukçulukta bir ikinci Mısır olabilir. Kısaca, Türkiye kadar tabiat tarafından şımartılmış memleket- ler parmakla sayılabilir. Filhakika yurdumuzun iktisat haritası, tıpkı renklerin bütün nü- anslarını gösteren bir boya kataloğu gibi, tabiat ve iklim şartla- rının bütün ceşitlerini gözlerimizin önüne serer, Yalnız tabiat ve iklim şartları itibarile değil, ayni zamanda bil- diğimiz ve bilmediğimiz yeryüzü ve yeraltı servetleri itibarile de Türkiya gıbta ve hayranlıkla seyrolunan bir diyardır. Fındık, incir, zeytin, Ayintap fıslığı, palamut, tiftik, miyankökü, ikömür, odun gibi bir çok emtiamızı tabiatın ihsanına borçluyuz. Fakat aklımızın bir teerit ameliyesile bir müddet için bunun aksini düşünelim: Fındıksız, incirsiz, zeytinsiz, palamutsuz, tif- tiksiz, kömürsüz, odunsuz bir Türkiyede yaşasaydık, halimiz ni- ce olurdu? Hayvancılığımızn, meyvacılığımızın, pamukçuluğumuzun seviye- sini de biliyoruz. O halde, tabiatın ihsanlarile geçiniyoruz. Ve o- nun müeail şartlarından istifade edemiyoruz.