November 1, 1934 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 4

November 1, 1934 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 4

ökonomya soyca, dilce, kültürce, ülküce bir olan ulusu sararch Ulusal bir ökonomyua helini alır. Uluslar ve kurumlu ökonomya ise içinde yaşadığımız çağın büyük ü küsüdür. Bu bakımdan bakıldığı zaman görülürkü büyük cihan savaşından sonra bülün âlem karşısında Ulusal ve kurumlu ökonamya ülküsünün öncüsü bizim yüce ulusumuzdur, ünlü Türk milletidir. Çünkü bu savuş- tan sonra bazı milletlerde ulusun - varlığı inkâr olunarak sınıf bölgüsü başta tutulmuş bazı yerlerda de Ulus yaşayışı içinda st- nıflar her şeyden önce sayılarak ulur birliği ve ulus bütünlüğü ayak altına alınmıştır. Burndan ötürü diyebiliriz hi, yalrız Türk ilinde ve yalnız Türk Ulusu içindedir ki hem Uluz varlığını herm de bu Ulusun bütünlüğünü her şeyden üstün sayan bir soysul yasa, soyumuzun yaşayışına temel tutularak insan düşürüsünün çağlardan beri aradığı ve sezdiği ülkü âleminin yaratılmasına yol açılmaıştır. Türk Ulusunu, tarihin bu dönümünde de ileride ve önde olması şaşılacak bir şey değildir. İlkk önce madeni çıkaran, ilk önce hay- oanı alıştıran ve ilk önce bitikleri öğretip yer yüzünü insan için cennet haline koyan soy Türk Ulusu ve Türk soyudur. Bu soy- dur ki, imnsan yaşayışı için gerekli olan büdlün şeyleri ilk önce bulduktan ve başardıktan sonra insan düşünüşünü üstünleştiren bütün hültür elemanlarını ve dili, yazıyı; türeyi ve yaşayı da ya- ratmış ve bu ölmez değerleri âleme armağan kılmıştır. Simdi de bu soyun, Ulusal ve soysal yaşayış alanında yine öncü ve yine yol gösterici olması neye doğtürel yanı bizim dağuş türemizden, tabiatımızdan gelen bir şey olmasın. Biz inanıyoruz ki, öncülük soyumuzun türesidir. Ve bu sayun âleme öncülük yapacağı işler daha bitmemiştir.