1 Kasım 1934 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 54

1 Kasım 1934 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 54

İleri tekniğe ve sanayie giderken; kendi elemanlarımızın kabi- liyetine olan imanımızı da bir kere daha ifade etmek isteriz Dünyanın en eski kültürünc sabip olan bu milletirn öz çocukları bize her gün, her sahada kabiliyatlerini göslerip durmaktadır- lar. Yeni kurulan sanayi amele ve müyhendis ve idareci yüzün- den hiç bir aksaklık göstermiyor, Her yeni kuruluş bizi bu husus- ta biraz daha teçhiz edecek ve kuvvellendirecektir. Çünkü ileri tekniğin en mühim âmillerinden biri de muhittir. Ancak bu işin daha ilk mekteplerden başlıyarak okutma siyasamızın esasını teşkil elmesi, pratik olarak okullarımızın yükack teknik ile te- masa getirilmesi lâzım olduğu gibi kurulmuş ve kurulacak tek- nik ilk, orta ve yüksek okullarımızda da itimatla, inanla bağla- narak onların okutucularımı ona göre seçmekliğimiz ve okurla- rını ona göre vazifelendirmekliğimiz lâzımdır. Büyük sanayiin devlet eline geçmesi ise bunlurın ca güzel birer teknik maktep şeklinde inkişafına imkân hazırlar. Ve kabiliyelli fakat ele alı- mıp uğraşılmamış Türk köylüsü nasıl üç beş uy içinde ordu saf- larında okuyup yazma, hesap öğretiyorsa, sanayi — ordusunun içerisinde de kısa bir zamanda tekniğin inceliklerini öğrenip iyi bir amele ve usta olma kabiliyetini göstereceğine şünhe yok- tur. Sanayi tekniğinde ilerleyiş, köylüyü tabiatile ziraat tekni- ğinde de ilerlemeğe kabiliyetli kılacaktır. Yukarıda da dediği- miz gibi teknik ilerlemenin en büyük âmillerinden birisi olan muhit hazırlanmış olacuktır. Hulâsa: En kestirme yoldan ve cn kısa bir zamanda ulusa ileri tekniği vc ileri teknikli sana yiül, ziraati, ökonomiyi vermek en büyük amacımızdır. Ve bu amacı elde etmek icin icap eden her fedakârlığın yapılması, her tedbirin alınması ise millet kurumu ve korunması bahsinde çok zaruri olan bir iştir. na M. lar SILİ lar ter