1 Kasım 1934 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 56

1 Kasım 1934 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 56

Bilinmez, seyahatımız tana bir yıl sürecektir. Eski yelkenliler, bir yo- la çıktalar ımi, rüzgârm İstediği o lurmuş, bizim gemiyi rüzgür değil, hâdiseler yürütecektir. Şansımız vursu, yolumuzun üzerine bir kaç Stavlski hüdisesi birden çı- kar. Hele Almanvadaki 30 haziran vak'ası Dollfuss'un ölümü, «Marsil- ya façiası» geçen yılın uz mı heye- canlı vak'alunrı idi? Böyle kanlı maceralnrı hiç islemeviz ama, 0- lacakları tularsa, ne yapalım, ro- mununuzın dramatik parçılurı da bulunacak demektir. Biz hep hir araıda *Kronikörlüku yapacağır. Bir nevi Evliya çelebilik. Ama oturduğumuz yerde. Eğer ben gerçektlen hir seyahal yapabilirsem yalmnız, sizler ve roman için çakışa- cuğımı vadederim. Sizin geyahata çıkmanız, romava yapncağınız Tili yardıma bakar, Röer iyi udumlar- sanız, gördüğünüzü şu adrese bil- dirirsiniz: Burhan Belge ULUS Ankara Güyvenehbilirsiniz. ki, yazdıklarınız Iyi nesnelerse, onları olduğu gihi romana alırımı, Çok iyi olurdu, eğer bu roman, beş on yaprağı hazır oldukça bir günde- lik guzetede tefrika edilse İdi. Yine İyi olurdu, eğer İyi ressam ve karl- türcilerimiz, bana yardım edip ba- zı bölümlere manalı rexmiler kat- sa iâdller. Ben şimdilik ve sahipleri- ne hiç hüber yermeden, işime yarı- yarak, çıkmış resim ve karikatür- leri kestip romanıma nlaecağım. A- ma, bu tesadüfi bir değerde ulacak- bö tır. Eğez romanımız bir büyük ge- setede çıksa ve hakikator kollektif bir çalışmanın verimi olsa idi, o zaman onu, hütün bir hevet halin- de yazar ve onun her bölümü, ay- rı bir güzellik ve değerde olurdu. © Eskiden, kuhramanlar harp eder kon, şairler, cephede onları hemen nazma alıtlarmış. Destannılık buna derler, Ben bütün 1935 yılının yak'- alarını nazma değil ama (İlaya- tırada hir miısra yazmış değilim) kaleme alacağım. sima, — YOMLANI- Kadro'nun bu suy mın başlangısını yetişlirmek iste- dim, Alâkadarlar duysun, böyle bir romanm yuaksilmağa — başl dim AA işitsin, Tomanın aşağı yukarı ne türlü olacağımı öğrensin ve da- vetimi kabul yani hana yardım et- sinler diye. İlk söyü, huradu bitirmiş oluyorum. $imdi, romana başlıyabhiliriz: 26 1935 Yılhaşı. Saat 21 sularıdır. Dünyada snatler, tul dalrelerine gd- re dekişir. Bula Avrupası saati, Or- ta Avrupu salati, Moskoya-İslanlrul suati nedir, hep bilirsiniz. Biz bu farkları kaldırmağa mecburuz, Şa- at virmi âörite, her yerde her İn- san için bir yıl bilmbiş ihr yü baş- Tamıştır. Bir yıl bilip bür vıl başlar mı? (Bütün bu zaman bölümleri, iytiba- ri şeylerdir. Hayat, bir tek parça- €dan ibaroftir. Ru fesleleyi isterse- niz, istediğiniz kudar işleyebilirsi- niz, Mulümatınızla filozsfik bstida- dınızın, haydi diyellm deş sınırları- nıt lik lar ne ruu G.ql mi lur lar rir yor DNT oli