4 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

4 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

A TA RİKİ.TEFRİKA: 157 İttihat ve Terakki! (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GORE) Her hakkı mahfuzdur. Yazan: A.C. Çetelerin ve çete reislerinin vazife ve icraatı teferrüatıile bilinmelidir 8 — Harici merkezimizce tali- matta tadilât yapılması o muvafık görüldüğü takdirde, Makedonya da teşkilâtı olan komitelerin dahili talimatı ve bilhassa Bulgarların ki tetkik edilsin. Bu yi res vatandaşlarımızın talimatı na zarı dikkate alınarak ceza kısmı ile beraber bir proje tanzim edilsin. Burada umumi maksat açık bir su- vette belli olsun. Buna © vusul için sırasile tutulacak yollar gösterilsin. Umumi vaziyete ait fikirler burada tasrih edilsin, Gene bu nizamnamede teşkilâta sor derecede ehemmiyet verilsin. Vilâyet, liva, kaza, nahiye ve teşkilâtı kabul olunsun. Her bi nin hususi ve umumi vazifeleri kat'i surette muayyen olsun, Fevkalâde ahvalde dahi umumi maksadı ve- fa edecek surette kudretlerine göre iş görebilmeleri salahiyeti derece- lerine göre bu heyetlere bahşedil- sin. Tahlif heyetlerinin vazifeleri me- yanında havas, avama ve askeri efrat ile hıristiyan vatandaşlarımı- za sit olmak üzere birer kısa, fa- kat tesirli nutuk tahlif suretinin bu- lunması muvafıktır. Posta hizmetle: vazifeleri postacıların intihabı ve fedakâr- İıkları gayet vazih olarak yazılma- lıdır. Fedailerin cemiyet zabıtası sıfatile haiz oldukları vazifeler kat" i bir surette tasrih edilmelidir. Çe- telerin ve çete reislerinin vazifele- ri ve icraatı da bütün teferruatile bilinmelidir. — Cemiyet efradından birinin ve- ya bir kaçınm birden tevkifleri ha. linde yapacakları işlerle diğer ef- radın bu husustaki vazifeleri keza mukarrer ve kat'i olmalıdır. Bu me- zelelere dair seri cevabınızı bekli- yoruz. 9 — Talimatın ceza kısmında da. yak meselesinin nazarı itibare a- İmmamasını, yani vahşet alâimi i- le nizamnamemizin lekelenmeme- sini rica ederiz. ğ 10 — Yeni projede köy idareleri. ne ve köy muhafaza çetelerine bü- yük bir ehemmiyet atfedilmeli Köyler fevç fevç gelmektedir. 11 — Köylülerin muhafaza ve hukuku ve tekmil MUZ arasında bir uhuvvet ve adalet te- sis ve fira:ilerimizin o himaye ve muhafazası mühim (postaların nakli maksadile şimdilik efkârr tenviredilmiş zeki köylü ve şehirli reislerin” ve ileride tecrübedide genç ve faal zabitlerin idaresinde çeteler teşkilile gezdirilmesine ka- rar ve-ilmiştir. Bunda siyasi bir mahzur olup olmadığını lütfen bil- diriniz. Bizim çete teşkil etmemiz Avrupa efkârmda nasıl bir tesir a ve Bu hareketimi- zi emellerine muvafık görme hükümetlerin bu emil mide haleleri ve tesirleri ne neticeyi mu- cip olacaktır? Abdülhamit, ma- beyin ve İstanbul hükümeti buna hangi noktai nazardan (bakacak. tr..? Velhasıl bu çetelerin umumi maksada ne derece tesiri olacaktır? Buralarınn lütfen iş'arı rica olu- Bur, nelere veya sefarethanelere müras caat edilirse acaba evrak ve esliha- nın memleket dahiline sokulması- na delâlet ederler mi? Bu hususta İngiltere, Fransa ve Romanya konsoloshanelerinden yardım bek- lenebilir mi? Bu baptaki mütaleala- yınızı ve teşebbüslerinizin netice- sini bildirmenizi rica ederiz. a 13— ei konsoloshanesi emen iki aya yakın bir zamandan- beri hergün bandıra çekiyor. Bim daki maksat nedir? © Hariçten ve dahilden İngiliz konsoloshanesine müracat edilerek Bulgarlara yapıl. dığı gibi İslâm ahalinin de idare- ten tevkif olunamamaları tavas- sutu istenilse acaba Obundanbir mahzur doğar mı? 14 — Ulahlar da ittihada tali; olmuşlardı. Bu ergime merkezi umumisi kendileri tarafın. dan gösterilecek zevat ile Selânik- vi eee edeceğini: di i aradan epeyce bir geçtiği halde bu müzakere Peli madı. Onun için Ulahlar ümitsizlik eseri başladılar. Çok : : i komitelerini muhafaza etmek su- retile de büyük istifadeler memul olduğundan, bu işin (o biran evvel halli lâzımdır. Ulahlar, kendilerile beraber Toskalarla Bulgarların bir kısmını da bu ittihada sokacakları- nı vadediyorlar, Bu ittihat, Roman- ya inin evrak vesa- ire ithalinde yardım etmesini mu- <ip olacaktır. 15 — Bilfarz bir kasabada hükü- metin cemiyetimize, velev hafif olsun, bir darbe vurmak istediği bir zamanda o mevkide veya civar bir kaç mevkideki asakir ve ahalinin umumi maksadın tatbiki zamanın- dan evvel silâha sarılarak o resmi makamı abloka etmeleri, hattâ da- ha ileri giderek şehri bombardı- mana tutmaları haricen ne gibi ma- zarartlar tevlit edebilir ? Buhusus- ta da mufassal mütaleanızı isteriz. 16 — Mıntakamızda bulunan kı- taların hemen hepsi (o elimizdedir. Şimdi küçük zabitleri bile cemiye- timize idhal ediyoruz. Efrat ise u- mumi maksada yardım için fikren hazırlanmaktadır. 17 — Erzurum ve Diyarbekir". den halı ticareti maksadile buraya birkaç büyük zat celbedilecektir. Bunlar gayet mühim zevat imiş. 18 — Manastır heyeti, cemiyet namına gizli bir kütüphane tesis arzusundadır. Milletin fikri istik. bal için hazırlanmalıdır. Bu hâkim millet, vakit geçtikçe cehli yüzün- den mahküm millet derkesine ine- cektir. Onun için efkârm tenvirine hâdim ciddi kitapların ve gazetele- rin koleksiyonlarından birer tane. sinin irsaline inayet buyrulması çok rica olunur. 19 — Mektubumuzun cevabını en kısa ve en seri bir surette gön- deriniz. Bu mektubumuzu Yanya- da postaya teslim edilmek üzere yollıyoruz. Memurumuz, Yanyada yapacağı tahkikata göre İtalyan ve Avusturya postahanelerinden han- gisi daha emin ise oraya vermesi ve cevabını gene ayni bostahane- den (M.A.) adresine beklemesi ve diğer postaya da mektubumu- zun flânca — postahaneye tevdian gönderildiğine dair harici merkeze gitmek üzere ayrı bir mektup ver- mesi memurumuza sureti mahsusa- sada tenbil: edilmiştir. Memurumuz Yanyada bekliyecektir. Cevabınızı aldığınız posta ile yukarıda yazılı olan (M. A.) ya göndermenizi ri- ca ederiz. 20 — Size biraz da bu havali hak kında havadis verelim: Makedonyada bulunan hıristiyan unsurlar Terakki ve İttihat cemi- yetinin vücudunu hissettiklerinden ve kuvevtini dehşetli gördüklerin. den pek ziyade rlar. Üsküpteki Bulgar reislerinden bi- risiz — “Artık bütün emellerimiz mah- voldu!,, diye ağlamaktan kendisini tutamamıştır. Diğer bir hıristiyan “Çok büyük hata ettik, çün. kü Müslümanları da uyandırdık!,, — Bitmedi — İngiltere'de siyasi fırkalar Philipp Soupault, İngiltere'nin si. yasi ahu; hakında E elele aa tesinde bir tetkik neşretmekte ve bu- na başlıca netice olarak gerek muha- fazakârlarda, gerekse liberallerde si- yasi faaliyeti idame edecek yeni a- müdafaa etmekte iseler de, bunlar fi- kirler için mücadele etmiyorlar. Mu. hafazakârlar ve liberaller arasında muhalefet cenahları teşekkül etmiş- tir. Sonpauli bunlar hakkında şöyle diyor; Sağ cenahta Winston Churchill bu- , kendisi tekrar muhafazakâr olmuştur, büyük otoriteye maliktir ve müfrit bir muhafazakârlık siyaseti ta- raftarıdır. Churchill Mısır'dan dönen Lord Lloyd tarafından yardım göre mektedir. Mumaileyh mensup olduğu partinin Hindistana karşı aldığı vazi- yeti çok muahaze etmektedir. Chur- ehill ve Lloyd, Baldwin'i zaaf göster. mekle ittiham ediyorlar. Bir kaç ay içinde Hindistan meselesi tekrar hâd bir şekil alacaktır. MİLLİYET PERŞEMBE 4 TEŞRİNİE “., (HARİCİ HABERLER| Yugoslavya - İtalya münasebatı Kral Aleksandr Paristen sonra Londraya gidecek Bu seyahatlerin gayesi bir İtalya - Yu- goslavya dostluğu vücude getirmektir SOFYA, 3 (Milliyet) — Yabancı matbuatın verdiği haberlere göre, Sof ya ziyaretinden sonra Kral Aleksandr. ile İtalya arasında müna itmek maksadil il ten sonra Londraya da hi cektir. Fransanın samimi bir İtalya - Yugoslavya anlaşmasmı arzu ettiği, fakat İtalyanın merkezi Avrupada kuvvetli bir nüfuz kazanmatına mey- dan vermemek için çalıştığı anlaşılı- yor. İngiltere ise, Avusturyanın istik- lâli meselesi kendisini tatmin edecek bir eşkilde halledilirse, İtalyan - Yu- geri kalmıyacaktır. Paris ve Londrada Avusturya istikli- li meselesindeki Yugoslav noktai na zarını izah edecektir. Yugoslavya kralınnı teberrüü SOFYA, 3 (Milliyet) — Yugoslav» ya Kralı Aleksandr, hareketinden ev vel fakirlere dağtulmak üzere Sofya belediyesine 100,000 leva teberrü et- miştir, İngiliz lirası Devamlı surette Sukut ediyor Bu sukuttan İngilterede çok endişe edenler var LONDRA, 3 A.A. — İngiliz tiras” nın devamlı surette odüşüşünden tek tük endişe edenler vardır. Morning Post gazetesi diyor ki Paramız düştükçe ve altın kıymet seldikçe, altın biriktirenlerin o nisbette çoğalmasından korkulur. Amerika altın esasından ayrıldığı zaman, beynelmilel kambiyo piyasasındaki hercümercin art- mesından ve beynelmilel ticaretin de bin- netice zarar görmesinden o korkulmuş- tu. Hadisat, bu Gnbminleri | teyit etti, Şüphesiz, düşük bir para, harici ticaret için muvakkat bir münebbihtir. Fakat unutmamalıyız ki, İngiltere, ihraç etti ğinden ziyade ithalât yapmağa mec burdur. inin düşmesi, bunun içindir ki, bırakamaz. Iste bizi biğane Londra bankerlerinin ziyafeti LONDRA, 3. A.A. — Londra ban- kerlerinin senelik ziyafetinde, M. Nevil Çanıberlayin şu sözleri söylemiştir: * Geçen yıl, tahakkuku beynelmilel ti- gr caret üzerine mücssir olacak bazı bulünde israr etmiştim. Bu gayeye bu sene de yaklaşmış değiliz. Buna muka- bil Ingiliz parası son aylarda istikrarı ns mül muhafaza etmiştir. Ge genlerde, İsterlin lirası biraz zaaf göster- di. Fakat bu, bu mevsimde ber zaman görülen, geçici bir keyfiyettir. Bununla beraber, isterlinin muayyen bir hatte tutulmasına faza ehemmiyet verilmeme- para siyaseti, şimdiki halde, isterlin Fira- sının istiklâlini muhafaza etmekten iba- vettir, Amerikada yeni bir grev MARIETTA, (Amerika) SAA, — Rome'de on iki haftalık bir grev ilân edil ini haber alan hükümet, oraya 500 as- z vketmeğe hazırlanmıştır. Askerler 16 mitralyöz, 400 tüfek, süngü, gaz bom- baları ile mücehhezdirler. masa Tehlikede kalan vapur HALIFAKS, (Yeni Iskoçya), 3.A.A.-- Beverhil tvapuru, Ternöv adasının 700 mil açığında fırtmaya kapılıp tehlikede olan Milpul-Braket vapurunu kurtar. moğa gitmiştir. NEVYORK, 3.A.A, — Amerika ban dıralı Blakçull Yapuru, iki vapurun Mil pol tarafından imdât işareti verilen yer- leri dolaştıklarını, fakat bir türlü gemiyi bulamadıklarını haber vermektedir. lunnyor, Muhafazakârlar içindeki sol cenah muhalefetini terahkiperverler teşkil etmektedir. Bunlar umumiyetle genç parli azaları olup umdeleri gençleştirmek fikrindedirler, Terak- kiperverler, bir çok meselelerde mu- tedil istikametli amele fırkacıları ile hemfikir bulunuyorlar. Amele fırkası terahkiperverler grupuna iltihak yo- lunda günden güne ilerlemekte ve on- larla bir intihap ittifakı aktine ama- de bulunmaktadırlar. Muhafazakâr zaları arasında dahi tam bir fikir ittihadı mevcut değildir. Bun- lardan bazıları gümrük himayesine şiddetle taraftardırlar, diğerleri ise liberal görüş sahibidirler. Liberallerin şimdi iki grupa ayrıl mış olması murvakkattir. Zira bütün li- berallerin tâbi oldukları esar kaide bir ve ayni olarak kalmıştır. Onlar bir kaç aydan beri ancak teferrüatta değişiklikler göstermektedirler. Libe- rallerin artık bundan sonra muhafa- zakârların dununda kalmağa ve —İn- giltere'de söylenen Bir tabirle— on- | larla bir gemi tayfası teşkil etmeğe tahammül edemiyecekleri günden gü- ne tezahör etmektedir. Liberaller, İngiliz. iktısadiyatının büyüklük ve kudretini teşkil etmiş olan serbest ve müşterek mesai poli- tikasına dönmek lüzumunu ileri sü- rüyorlar. İktisadi tecerrütten vaz - hususunda liberallerin naza- Kabine buhranı Halâ devamediyor Mösyö Lerru halâ ka- bineyi teşkil edemedi MADRİD, 3. AA. —M. Lerroux, li il inesinin teşkilini ka bul etmiştir. MADRIT, 3.A.A. — M. Lerroux he- nüz kabineyi teşkil edememiş, hatta nu ne suretle teşkil edebileceğini dahi sarahaten söyleyememiştir. Daha şimdi- den, birçok dedikodular başlamıştır. dönmesini beklemekte- dir, Bundan lâl edildiğine göre M. Lerroux, istifa eden kabineye o benzer bir kabine teşkil eğecek, ve fakat müs- takil sağ ccnah fırkaları federasyonuna mensup mebusların da iştiraki ile, kabi- mesine daha çok sağa meyyal bir şekil verecekti tir, Sol cenah mahafili, böyle bir kabine- nin Relsicumhur tarafımdan tasdik edi miyeceği ümidini beslemektedir. (Bir- çok kimseler, sarahaten sağ cenaha mütomayil bir hükümetin daha başka endişeler doğuracağı fikrindedirler. Rusya - Japonya «Amiral Yamamoto bir “harp ihtimali görmüyor SEATTLE (İngiltere), 3. A.A. —A- #öiral Yamamoto, kendisile mülâkat e- den bir gözeteciye, Japonya ile Sovyet. ler arasında halen mevcut ibtilâfların, harbetmeğe hacet göstermeksizin, halle- dilebilir olduğunu söylemiştir. Çin şarkı demiryollarında MOSKOVA, 3.A.A. — Viladivostok- tan bildiriliyor : Japon-Mançari memur- ları 217 tarihinde tevkif ettikleri iki Sovyet şimendifer memurunu Rus t0p- yağına nakletmişlerdir. Bunlar, yalan i- fedede bulunmağa mocbur edilmek için polisin işkencesine maruz kaldıklarını bildirmişlerdir. Yapılan tibbi musyene görülmüştür. MOSKOVA, 3, A.A. — Kabarovak- dan bildiriliyor : Polis, | Mupen istas- yonunda Çin şark şimendifer memurla- rma ait kulübü işgal etmiştir. Romaya giden fransız tayyarecileri ROMA, 3. A.A. — İtalyan tayarele. rinin ziyaretini iade için, buraya on fran- siz tayyaresi geldi, riyesi memlekette daima artan bir lr ve taraftarlık bulmakta- ir, Tuna havzası memle- ketleri teşkilâtı BUDAPEŞTE, I7eylül — Bir Tuna havzası memleketleri teşkilâtı yapıl- mas fikri etrafındaki omünakaşalar la akla mek ke ar a m ( ECNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ ANKARA, 3 (Telefonla) — Maliye Vekâleti tarafından bir müd- dettenberi tetkik edilmekte olan Iş kanun lâyihası vekâletin mütalcası ile bugün Başvekâlete tevdi edilmiştir. Maliye tetkik heyeti kadrosu ANKARA, 3 (Telefonla) — Maliye vekâletinde vergi kanunları- nı tetkik edecek tetkik heyetinin kadrosu Maliye vekâleti tarafından İcra Vekilleri Heyetine verilmiştir. Kadronun Bugünlerde çıkması bek- lenmektedir. Haber aldığıma göre Avrupadan mütehassısgelip kadroda mevcut memuriyetlere tayinler yapılıncaya kadar tetkik heyeti bürosun da üç Maliye müfettişi çalışacaktır. Maarif müdürleri arasında ANKARA, 3 (Telefonla) — Sivas Lisesi tabü ilimler muallimi Sacit Bey, Sivas Maarif müdürlüğüne, Eergama ikmat mektebi müdü - rü İbrahim Ertuğrul Bey Sinop Maarif müdürlüğüne, İstanbul ilk tedri- sat müfettişi Hüsamettin Bey Beyazıt Maarif müdi irlüğüne, Maraş Ma- Osman Rahmi Bey Kırklareli müdürlüğüne, Urla Maarif mr rü Bedri Bey Diyarbekir Maarif müdürli i ne, Diyarbekir Maarif müdürü Ra - Şefik Bey Maraş Maarif Şit Bey Erzuram Maarif Fevzi Bey Amasya Maarif müdürlüğüne, Bursa Maarif müdü - e, Sinop Maarif müdürü Amasya Maarif müdürü Hayri brahim Bey Muğla Maarif müdürlüğüne tayin edilmişlerdir. Uşakta Ergani tahvillerine rağbet UŞAK, 3 (A.A.) — Ziraat ve İş bankalarına gelen Ergani demir - yolları tahvilâtı - e - tertibi kâmilen satılmıştır. Deniz konferansında Vaşington ve Londra deniz Muahedeleri Japon murahhası bunla- rın feshini istiyecek SEATTLE, (lsigltere), 3. A.A. — Londrada ihzüri deniz müzakerelerine iş- Srak edecek olun Japon murahhası ami- ral Yamamoto, matbuata beyanatta bü» lunarak, vazifesinin, Vaşington ve Lond- Fa balıri muahedelerinin feshini bildir- mek ve dünya sulhu için yeni bir plan teklif etmek olduğunu söylemiştir. makla gecikmiyecektir. Japonyanın sulh planı tecavüz silâh- larının azaltılması esasına o müstenittir. İdealimiz, milletlerin kendi selâmetleri- ni temin edecek kadar silâhlara malik olmaları ve başka memleketleri tehdit #debilecek mıktarda silâh bulundurama- malarıdır, © Küçük itilâf İktisat meclisinde Mösyö Yevtiç'in bir nutku BELGRAT, 3 ( iyet) — Küçük itilâfın iktısat meclisi müzakereleri - im etmektedir. Meclisin evvel- il içtimama riyaset eden M, Yevtiç, murahhaslara hitaben diği bir mıtukta demiştir ki itilâf devletlerinin iktısadi sal Jaymaları davasını daha kisa manda tahakkuk ettirmek için lâzım olan kuvveti size verecek olan fazi- let ve liyakatinize hitap ediyorum. Bugün, gösterdiğiniz faaliyetle, mu - şeklinde tasdik edil mesi için daimi meclise arzettiğiniz. birçok meseleleri hallettiğinizi büyük bir memnuniyetle görüyorum.,, M. Yevtiç, elde edilen neticelerin, küçük itilâfın iktısadi teşriki mesaisi- ni imkânsız görenleri kat'i olarak tek zip ettiğini kaydetmitşir. 7 lur ve komşu devletlerin temasta bu- iktrsadiyatı için de mükemmel bir tah- kim vastıası elde edilmiş olur ve bu da siyasete fayda temin eyler.,, (L'Ocuvre) Sovyetler ittihadı Şark dolayirile Havas ajansına beyanatta | havalisi güzel sanatları bulunan, eski Başvekil ve Otuz Komitesi reisi M, Betheln'in mahrem dostlarından eski nazır ve Milli Birlik Komit, ızasından M. Gabor Ugron demişti : “ Hükümet fırkasındeki arkadaşla- rim gibi ben de Macaristan'ın arazi iddialarımızı terketmemizin istenme- mesi, Milletler Cemiyetinin akalliyel- lere ait mevzuatına hürmet edilmesi ve siyasete taallük eden bütün müna- kaşaların terk edilmesi şartile, Tuna havzası memleektleri arasındaki bağ- darı kuvvetlendirebilecek her fırsatın benimsenmesi lâzimgeldiği kanaatin- deyim. z İtalya « Fransa arasında yapılacak ir yakınlaşma, şüphesiz; Avusturya, Macaristan ve Küçük İtilâf beyninde iş birliğini l ini kole ki, bu da Tu: na havzasında Fransanın mevkiini üçler | Yeniden tanzim edilen Şark kültü- rü müzesinde Acem, inkılâbından ev vel Asya ve Sovyetler İttihadı şark ha- valisi güzel sanatlar kısmı açılmıştır. İran güzel sanatlarının iki bin yl hüküm sürmüş olan Aşemenit haneda- nından çok daha eovelinden itibaren zamanımıza kadar olan safhaları bu kısımda gösterilmektedir. İnkılâptan evvelki merkezi | Asya güzel sanatları huzmında Âsve Müslü- manlığının nüfuz etmemiş ğer devirlere ait bazı vazolar ve Türkis- tan, Özbekistan ve Tacikistan güzel sanatlarından nömuneler, mimari âbi- deleri, modeller ve tablolar vardır. Bu müzede : İktisat Vekili Celâl Beyin Antalyada yaptığı tetkikat ve ziyaretler ANTALYA, 3. A.A. — Hetisat Vekili mücsseseleri ziyaret 'rik ve çeltik fabrikalarını da gezen Vekil Bey sahilde (gellâleleri görmek için denizde bir tenezzüh yapmış. tır. Refakatlerindeki mütehassıslar su kuvvetlerini tetkik etmişlerdir. Gece Ve kil Bey şerefine bir ziyafet verilmiştir. Celil Bey buzün kazalara gidecek ve Manavgat'ın eski Antalya iskelesinden vapurla Alanyaya geçecektir. ANTALYA, 3.A.A. — Iktisat Veki- li Celâl Bey, vali ve Antalya mebusla- rı ile beraber bu sabah saat 7 de Manav: gat'a hareket etmişlerdir. ANTALYA, 3 taa) — Alınan imalümata göre İktisat vekili Celâl Bey Manavgattan o saat 14,30 da vapurla Alanya tarikile Mersine gitmişlerdir. Maliye Vekili geliyor ANKARA, 3 (Telefonla) — Mali- ye Vekili Fuat Bey yarn veya cuma günü İstanbula hareket edecektir. Belediye teadül cetveli ANKARA, 3 (Telefonla) — İstan bul belediyesi teadül cetvelinde yapı» lan tadilât kararnamesi âli tasdika iktiran etmiştir. Fazla işçi kullanan müesseseler ANKARA, 3 (Telefonla) — Nafıx işleri taahhütlerinde bulunanlarla eu ayyen mevsimlerde fazla işçi kullanan müeseseler tarafından Maliye Vekâ- letine vâki müracaatlarda kazanç ver gisi kanununun 26 ıncı maddesinde yazılı muhtasar bordro şeklinin buh- ran ve müvazene vergilerine de teş » mili istenmiştir. Vekâlet teklifi tetkik etmiş ve tek Vifin kabili tatbile olduğuna karar ve- rerek ne suretle muamele yapılması lâzım geldiğini alâkadarlara bildir - miştir, , Akdeniz ve karadeniz sa- hillerinde zirai tetkikat ziraat vekâleti namına yaptı. ğt tetkik seyahatından dönerken vilâyo- timize de uğramış burada | kendircilik, meyvacıbk hakkında tetkikler yaparak Ankaraya gitmiştir. Tehlikeli madde Bir mühimmat fabrika- sından nasıl aşırıldı? BRIÇPORT, 3.A.A.(Amerika — Mü- himmat fabrikâlarmın birinden 100 kile ağırlığında (polnol) aşırılmıştar. tehlikeli bir patlayıcı madde ie MOSKOVA, 3.AA. — Bütün Sovyet Rusyada mebusan intihabatıma başlan miştir. m al Buğday piyasası düşüyor VİNİPEĞ, (Amerika), 3. ALA. — Buğ mn Vadeli prarul veriliyor. ma şinik başma, yüzde 35 düşmüştür. Ye Feci bir tayyare kazası