4 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

4 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

sw iiliyet'in Romanı: 3 Zİ HAY Yazan: Marthe Richard CASUS ATIM İş Tercüme eden: M. F. Birdenbire kafama dank etti: Fran- sa casus teşkilâtının içinde idim Hülâsa (Marthe Richard tayyareci sıfatile vatana hizmet £ etmek için çırpınıyor. Birçok askeri mahfellere girip çıkıyor. Bir tayyareci srkadaşı Zozo bunun ca- sus olmasından şüpheleniyor ve kendi- sini mütemadiyen isticvap ediyor. Ve arkasın: bırakmıyor. Bir gün Merthe Richard tayyard karargühma gitmek U- zeredir. Zozo ile telefonla konuşuyor- lar. Zozo da beraber gelmek istiyor ve buluşuyorlar.) Bir harp zamanında, fikirlerin fevkalâde hassas olduğu bir esna- da şüpheler zavahirle beslenir. Tayyareci olmak münasebetile as- keri tayyarecilikte çalışmak iste- yordum. Sulh zamanında yaptığım şeylerin tehlikede olan bir vatanın, fedakârlık, fedayi nefs istediği bir zamanda bana yasak (edilmesini kabul edemiyordum. İstediğim şeyde muvaffak ola. madığım için, Fransa tayyareci ka- dınlar vatan ittihadını teşkil etmiş- tim. O zamandan sonra beni her- kes, bir çok yerde bir çok teşebbüs- lerde bulunurken görmüştü: Hi biye nezaretine, tayyare kara hınâ (tayyare imalâthanelerine mütemadiyen girip ( çıkıyordum. Çünkü devlet benden iki tayyare satın almıştı, Chalais-Meudon'da resmi tecrübelerde bulunmuştum. Can sıkıntısını o gidermek için harp edenlerin mubhitini, pilot arka- daşlarımın, neşeli o hayatlarını ve göz kamaştıran o cesaretlerini arı- yordum. Halbuki (onlar asker ol muşlardı. Onlar talili idiler... Acaba, resmi bir müsaa- de olmamasına rağmen tes düf bana yardım edecek mi idi! Bu hu:ustaki ısrarım herke- si hayrette birakıyordu. Diğer ta- raftan hakkımda bir çok dedikodu- lar oluyor ve bunlar büyüye büyü- ye nihayet tehlikeli bir efsane ha- İini alıyordu. — Küçük Richârd'ı Harbiye ne- zaretinde gördüm. Orada işi ne a- caba? Zannederim orası kadınla- rın gideceği bir yer değildir. rastgeldim. — Ne söylenirse hepsini dinliyor. Etrafında pis, şayanı nefret bir şüphe uyanmıştı. Bu şüphe ben geldiğim zaman eski dostlukların arkasına saklanıyordu. Bunu nasıl keşfedebilirdim? Tayyareci dost ei bana karşı hürmetlerini iç bir zaman © esirgi işlerdi. e muamalı gayeler atfetmeğe sevke- diyordu. Çünkü ben onlar için bir muamma idim. sa kinliğim, filir'ten o kadar zevk almam, sükütiliğim onları şaşırtı. yordu. Gayet açık kalpli, samimi i- dim; fakat her şeyi olduğu gibi a- gıkça söylemeğe kabiliyetim olma- dığından çabucak süküti oluyor ve hayale kapılıyordum. Daha buda- laca bir sebep bulamadıklarından onla: benim bu halimi, büyük bir $ır saklayan bir kadının basireti şeklinde tefsir ediyorlardı. Bu tehlikeyi bilmediğimden ben tayyareci kadınların için mücadelede devam ediyordum. Ga- zeteler, cesaretimi anlata anlata istiyordum. İnadım, muhtelif mah- fellere girmek hususundaki mehare tim © zaman babacan Zozo'yu en- dişeye düşürmüş, ve Zozo bir ha- karargâhmda müsteşar. lık dairesine çıkarken beni Dal lamaktan ne ümit ediyordu. Beni takdim etmek istediği zabit kimdi? Beni ikinci katta bekliyordu. s M. Ren& Bernard'ın nezdin- deki teşebbüslerim bitince hemen onun yanma indim. Daha merdi- vende iken onun geniş geniş adım- larla koridorda beş aşağ e rı sinirli sinirli dolaştığını e — Hadi acele et! dedi. Bizi bek- liyorlar, Beni bir büroya soktu. Masanın başında kırk yaşlarında kadar tah- min olunan sakallı bir adam var. dı. Beni uzun uzun süzüyordu. Der- bal kafama dank etti: Zozo'nun yüzbaşım diye bitap ettiği bu si- vil adamdan bahsedildiğini duy- muştum: Fransa casus teşkilâtının ininde idim. un Kahrolsun casus Casuslukla itham edilmek ilk de- fa başıma gelmiyordu. Bu hususta harp bizmetimde başımdan geçen bir macerayı da anlatmak mecbu- riyetindeyim. Hiç şüphesiz bu ma- cera benim için bir ihbardı. mi aş n tayyaresi üzerinde übeler yaptığım sı. ralarda umumi seberberlik ilân o- lunmuştu. Kocam beni Parise ça- ğırdı. Fakat beşinci | günü askeri hastabakıcı olarak başka bir yere Tabiatim iktızası atıl kalamaz- dım. En küçük bir rüzgâr darbesi- nin tayyarelerin nahif kanatlarını iği zamanlarda tıpkı er- çok tehlikelere karşı koymamış mı idim? Le Roche Bernard'daki feci ka- zadan sonra kendime tayyareci ka- dınlar arasında (o büyük bir mevki temin o etmemiş mi idim? Bir çok hava müsabakalarma girmemiş mi idim? Eğer vücudum harikulâde kuvvetli olmasa (idi, bu kazadan sonra artık yaşayamazdım. Tehlikeyi, tehlike (olduğu için seviyordum. Hayatı ölümden ayı- ran esrarıengiz mıntakalara yak- laşmakla hayatın tadını anlayor- dum. Askeri tayyareciliğe namzetli- ğim konmuştu. Neticeyi bekliyor ve ümit ediyordum. Tayyarem ve otomobilim o Crotoy'da idi. Eğer bunlar yanımda olsa idi, onlarla, kadmların harbe girmesine -mü- manaat eden erkekleri kolayca mağlüp etmem kabildi. Fakat as. keri idare şimendifer seferlerini de durdurmuştu. 1914 senesi ağus- tos nihayetlerinde bir kaç tren işle- meğe başladı. Bundan istifade et- tim hemen yola düzüldüm. Vağon- lar çok fena i iyileri kalmadı. ğından eskileri tadil olunmuş ve onlar ğa başlanmıştı. Tekerlekler yağsızdı. Ve rayların üzerinde hazin bir ahenkle sürük- leniyordu. o Kompartimanda ben- den başka: bembeyaz biradam, sapsarı bir çocuk ve genç bir kadın vardı. Bitip tükenmek © bilmeyen sarsıntılardan dolayı başlar müte- madiyen dansediyordu. Tren mi, yoksa toprak mı soluk soluğa idi? Yol arkadaşlarım istek- siz bir şekilde benimle konuşuyor- lardr. Zannediyorum ki (o fikren meşgul idiler. Çünkü ben de fik- ren meşgul idim. Umumi ve müşte- rek heyecan daha simdiden dala dalga ayrılmıştı. Her şahıs veya her aile, ıstırap ve ümit yaşıyordu. Tren ötede beride müte- madiyen duruyor ve bu durmaların arkası kesilmiyordu. Yolda sevke- dilen askerlere, ne şarkı söyleyen ne de bağıran askerlere tesadüf e- diyorduk. Alman ordusu Belçika- da idi. Bendeki korkuyu her yer- de hissediyordum. Zannediyordum ki, ona elimle dokunuyorum. Bir bataklığa düşmüş gibi onun içinde yüzüyorum. Bir hırıltı: başımı kal dırdım: Bir tayyare! Ben burada sürünüyorum. Öteki, yükseklerde bir arkadaş, mavi bir zemin üzeri. ne gururla ve zevkle, hürriyetin ve mücadelenin güzel arabesklerini çiziyor. — Bitmedi — Romanyada Yeni kabine (Başı 1 inci sahifede) < | Bel faciasını | MİLLİYET PERŞEMBE 4 TEŞRİNIEVVEL 1934 : ee ediye intihabı (Başı Tinci sahifede) lerinde daha bazı kazaları gezmesi muh- temeldir. Karagümrükte bir hâdise. | Dün Fatih kazası Karagümrükte i- di. Burada vatandaşlar reyleri lardı. Herkes büyük bir heyecan ve sa- mimiyet içerisinde medeni haklarını kul- lanıyordu. Burada bir aralık , belediye Fatih şubesi memurlarından biri rey &- tan vatandaşlar üzerinde tesir yapma» ğa ve kendi tertip ettiği bsteleri attır. mağa çalıştığı hakkında şikâyet olmuş- tur. Fatih kaymakamı Halük Bey der- hal işe vaziyet etmiş, bu belediye me- murunun hiç bir bak ve salâhiyeti ol madığı halde, rey sahipleri üzerinde te- sir yapmağa çalıştığı cürmü meşhut halinde sabit olmuştur. Bu memur der- hal intihap yerinden © uzaklaşlırıhniş ve hakkında takibat başlamıştır. Bütün intihap yerlerinde böyle yer- siz ve yolsuz, gayri kanuni propagan- da ve tesir yapmak isteyenlere kati - yen meydan verilmiyeceklir. Vat , rey atarken azami hürriyet ve serbesti içinde bulunacak- Namzet bisteleri üzerinde vatandaş» lar kendi düşünüş ve kanaatlerine gö- re hareket etmekte, istedikleri ismi ye- dek, istedikleri ismi asli olarak tefrik etmektedirler. Halk hatiplerinin nutukları Halkı intihaba daha faza aiakalan- dırmak için intihap (yerlerine konan kürsülerde halk hatipleri hitabeler irat edeceklerdi. Fakat intihap | yerlerinde söylenen bu nutukların yerinde olmadı- İt kanaati umumidir. Çünkü intihap yerine gelen vatandaşlar esasen bu a- İikayı duymuşlar ve reylerini atmak ü- zere sandık başma kadar gelmişlerdir. Binaenaleyh halk hatiplerinin mahalle aralarında, kalabalık meydanlarda, çar- şılarda hitbeler söylemeleri ve buralar- daki halkı, sandık başlarına göndermek | içim, teşvik edici sözler söylenmesi da- ba faydalı görülmektedir. Mektep talebeleri intihap yerlerinde Mekteplere gönderilen bir tamim mucibince, bütün talebeler mvallimleri refakatinde intihap yerlerine gönderil- mekte ve burada talebelere intihap hak- kında izahat verilmektedir. Talebele - rin rey sandıkları başına gelmesi ayri ca tezahürata vesile olmaktadır. İntihap gün geçtikçe hararetlen - mektedir. Bugün intihabatım dördü günüdür. Her gün rey sandıklarına , bir miktar daha fazla rey atılmaktadır. Sa- bahları sandıklar saat sekizde açılması. na rağmen, daha evvelden gelip san - dık başlarında bekleyen vatandaşlar görülmektedir. Eminönünde Dün Eminönü sandığı öğleye kadar Süleymaniye camiinde durmuş ve bura» ya Süleymaniye, Molla Hüsrev mahal. İeleri halkı reylerini atmışlardır. San - dık öğleden sonra Mercanağa camiin. de durmuş ve buraya Büyü canağa, Dayahatun, Serveri maballele- ri halkı reylerini a kaza olduğundan, burada intihabat da- ba canlı bir şekilde devam etmektedir. Eminönü sandığı bugün sabahtan ak- şama kadar Gedikpaşa camiinde bulu- macak ve civar mahalleler halkı reyle- rini 3 Fatihte Dün sabah Fatih rey sandığı sabah- tan alişama kadar Karagümrükte 27 inci ilk mektepte O durmuş ve buraya Muhtesip İskender, Mimar Sinan, Ka- rabaş Neslişah, Hatice Sultan maballe- leri halkı reylerini atmışlardır. Bugün Fatih sandığı sabahtan saat (10) a kadar Alibey hiöyünde buluna- cak ve köy halkı reylerini atacaklar. dır. Sandık saat ondan akşama kadar Eyüp camiinde duracak ve buraya İs- limbey, Eyüp, Dökmeciler, Üç Şehit- ler, Gümüşsuyu mahalleleri halkı rey. lerini atacaklardır . Usküdarda Üsküdar kazası sandığı dün akşa- ma kadar Valdelatik camiinde durmuş ve buraya Valdeiatik, Tabaklar, Araki- yeci Hacı Mehmet, Pazarbaşı, mahalle- leri ballı reylerini atmışlardır. Bugün sandik akşama kadar Çinili Karakolunda bulunacak ve Selümi Ali «fendi, Muratreis mahalleleri halkı vey- lerini atacaklardır. Beykozda sandığı öğleye kadar Anadolu Kava: ğında polis karakolunda duracak ve bu- vaya Anadolukavağı ahalisi reylerini 4x tacaktır. Sandık öğleden sonra iskele gazinosunda duracak ve buraya Mirza Mn 2 M. Öjen Titianı ve M. İyu M. Kansikof ve M. Negu- ra, Mesai: M. Valerroman, Hava: M. Arimesko, Maliye M. vi Ticaret: Profesör Leon. Sanayi ve Ticaret nezaretine şim- di hariçte bulunan M, Manuleske SE salatına kadar vekâlet Maliye nazırı tarafında deruhte edilmiştir. de bulunacak ve bütün Kuruçeşm. haller halkı velerini kllamzakdar > | zesim, Hacıbayramdaki Gazi Hazretlerinin Büyük konukları (Başı 1 inci sahifede) Reisicamhur ve veliaht Hazretleri- nin bu telâkilerinde (o Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beyle İsveç orta elçisi | de hazır bulunmuşlardır. Veliaht Hazretleri Çankayb köşkü- ne geliş ve gidişlerinde bir ihtiram kı- tası tarafından selâmlarımış ve müzika Jsveç ve Türk milli marşlarını çalmış» tar, Çankaya köşkünden Ankarapalasa dönen prens Gustav Hazretleri biri- birini müteakip B. M. Meclisi reisi Kâ- zım, Başvekil İsmet Paşalar Hazeratı- mın ve Hariciye Vekili Tevik Rüştü Beyin ziyaretlerini kabul buyurmuşlar. dir, ANKARA, 3 (A.A.) — İsveç veli- ahtı Hazretlerinin refikaları prenses Luiz Hazretleri bugün öğle vakti An- karapalas otelinde B. M. Meclisi reisi Küzim, Başvekil İsmet Paşalar Haze- rabnm ve Hariciye Vekili Tevfik Rüş- tü Beyefendinin refikaları Hanrmefen- dilerinin ziyaretlerini kabul etmişler. dir. Hariciye Vekilinin ziyafeti ANKARA, 3 (A.A.) — Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey bugün saat 14 te İsveç veliahti hazretleriyle pren sesler hazeratı şerefine Anadolu klü- bünde hususi bir öğle yemeği vermiş- lerdir. Yemekte veliaht hazretleriyle prensesler hazeratı, o maiyetleri, Ha- riciye vekili Tevfik Rüştü Bey ve refi- kaları hanımefendi, Hariciye vekâle - ti umumi kâtibi Numan Rifat Bey, İsveç orta elçisi ve refikaları ve veli- aht hazretlerinin mihmandarları ha - zır bulunmuşlardır. Yeimeği müteakıp veliaht hazretle rile prensesler hazcratı beraberlerin- de maiyetleri, mihmandarları ve teş » rifatçıları olduğu halde etnoğrafya mü! ü değerli Et kabartmalarını içine alan eski eserler deposunu ziyaret etmişlerdir. Veliaht Hazretleri Anadolunun eski tarihini ve bilhassa EL devri ve yakın Türk devri tezyin sanayi eserlerile pek sok alâkadar olmuşlardır. Veliaht Hazretlerine Maarif vekâle- ti müzeler müdürü tarafından izahat verilmiştir. Veliaht Hazretleri © bundan sonra sıhhat enstitüsünü gezmişlerdir. hararetli ve canlı geçmiştir. Bugün Beyoğlu sandığı © sabahtan öğleye kadar Şişli nahiye merkezinin karşısındaki tenis kortunda duracak ve bütün Şişli mahalleleri halkı teylerini atacaklardır. Sandık öğleden akşama kadar da Bulgar çarşısındaki köşedeki kahvede bulunacak ve gene bütün Şiş- li mahalleleri halkı reylerini atacaklar. Sarıyerde Dün Sarıyer sandığı öğleye kadar Orman mektebinde ve öğleden sonra köy meydanında © durmuş ve bütün Bahçeköy Su bulunacak ve Tarabya halkı reyini a- tacaktır. Adalarda Adalar sandığı dün Heybelinda va- pur iskelesinde durmuştu. Sandık bu gün de ayni yerde duracak, Heybeli halkır reylerini atmağa devam edecek” ir, mışlardır. Sandık pazar günü a kadar Mahemillez akiyesi köylerin de dolaştırılmağı devam edecektir. Kaza merkezlerinde de ayrıca bir sandık bulunmaktadır. Kendi mahalle sinin sırasını geçirmiş olanlar, reyleri- ni kaza merkezlerine giderek buradaki sandığa atabilirler, Orduda intihabat ORDU, 3 (A.A.) — C. H. Fırkası idare ve ocak heyetleri dün gece be- de azası mamzetlerini tesbit etmiş. Adanada intihabat ADANA, 3 (A.A) — Aym beşine ci günü başlıyacak olan belediye inti- habının son hazırlıkları da bitmiştir. Şehir mecliş teşkil edecek azala- rın tesbiti ii 17 mahalle ocağı merkez mahiycsi ve vilâyet heyetinin iştirakile saat 15 te C, H, Fırkasında yapılan toplantı saat 18 e kadar de- vam etmiştir. Bugün de saat 11 de ayni heyet tekrar toplanmış şehir meclisini teşkil edecek fırka namzetlerini tamamen ve kat'i olarak tesbit etmiştir. Dinarda reyler tasnif ediliyor — DİNAR, 3 (A.A.) — Belediye in- Me bitmiştir. Reyler tasnif edilmek- Bursada intihabat BURSA, 3 (A.A.) — Dün gece €, H. Pirkest tarafından fırka merkezin de fırka ve nahiye idare heyetlerinin iştirâkile Bursa belediye azalığı yokla- a epi ve namzetler tesbit edil- mii , İntihabata sit bütün hazırlıklar bit- orayi örülen ix iz inti - iyrinievvelde ve bir günde ©- lacaktır. — Edirnede intihabat EDİRNE, 3 (Telefonla) — Beledi- ye intihabatma cuma gün. , boleüyü demarke bırakmayınız. Kongurular Takımı | (Başı linci sehifede) şı muvaffak olabilmek için ayni şekil de teknik ve daha seri bir oyun oy - namak lâzımdır. Havadan oyun, rast- gele ve hesapsız vuruşlar Çek futbol- cüler karşısında bir felâkettir. Bunun için bütün Fenerbahçeli futbolcülere takım halinde yapılacak ilk tavsiye şudur: Yerden oynayınız, Hiç bir Çek ir er topa vuruşunuzda vaziyeti görünüz ve düşünerek vurunuz. la se ri hücumlar yapmağa çalışınız. Ferdi tavsiyelere gelince: Fener müdafileri behemahal kade- meli, yani bir hat üzerinde durmiya- rak oynamalı, kaleyi tehlikeye düşü- rebilecek şekilde çok ilerilere gitme- melidirler. Merkez muavin müdafaa- ya yardım etmekle beraber, daha faz Ja yan muavinler vasıtasile hücum hat tınm sini temin etmelidir. Ya ni merkez muavin daima hücum hat- ına pas vereceğim diye imkânsızlık» lara düşmiyerek bu hattı beslemek hususunda yanımdaki arkadaşlardan da istifade etmelidir. Sağ ve «ol açıklar (ki Niyazi oyna- dığı takdirde iç değil, behemahal a» çık oynaması lâzımdır) fazla ve hü- zumsuz çalım yapmamalı, seri akış - lardan sonra topu derhal ortalamalı- dırlar. Bu ortalayışlar gelişi güzel ol- mayıp diğer cenahtaki muhacimleri- nin vaziyetins göre uzun veya kısa ol malıdır ki ne demarke futbolcüyü aş- sın ve ne de marke oyuncunun önüne düşsün, N İç muhacimlerin, behemahal ileri ve geri oynayarak muavin hattına da yardım etmeleri mutlaka lâzemdır. Merkez muhacimin (bilhassa Muzaf- fer oynarsa) biraz atak olması zaru- ridir. Bohamians - Fenerbahçe maçının büyük bir alâka uyandırdığını spor muhitlerinde kulak misafiri olduğu - muz muhaverelerden ve gündür bilet almak için Zeki Ri por ma - ğazasına yapılan müracaatlardan anlı yoruz. Bu alâka, epey zamandır sö - nük giden ve eski teknik kudretini kurnen olsun kaybeden futbolümüze yeni ve çok hayırlı bir hız verecek ma hiyettedir. Bunun için Fenerbahçenin iyi bir takım ve iyi bir oyunla, spor meraklılarını tatmin etmesini diliyo « ruz ve umumiyetle ecnebi takımlar önünde muvaffak olan Fenerbahçe - nin, yukarıdaki tavaiyelerimize de bi- raz riayet ederse, güzel bir oyun çı « karacağını umuyoruz. Ka Sadun GALİP Tebliğler İstanbul mntakası bisiklet heye - tinden: 1 — 1934 senesi İstanbul bisiklet sürat ve mukavemet birincilikleri 12- 10-934 cuma günü saat 9 da yapıla - caktır. i 2 — Müsabalıalar Şişli kö yünde Jikör fabrikasının e layacak ve aynı yerde bitecektir. 3 — Sürat için mesafe 1000 metre dir; mukavemet için mesafe 50 kilo - Mecidiye Sled lu müsabakalara yalnız bsansi- ye kali izl : - zine müracaatları lâzımdır. Not; Bu yarışlar Balkan turuna çi- kaçak olan takımın esasma da hazır- lık mahiyetinde olacaktır. İstanbul Futbol heyetinden: m e il aşağıya yi ri 1 — Fenerbahç, miseri Nüzhet Bey » Ortaköy saat 10 ha- kem Cafer Bey. Fenerbahçe - Haliç saat 11,45 ha- kem Halit Galip Bey. 2 — Beşiktaş Şeref stadında, saha Beykoz » Beylerbeyi saat 10,15 ha- kem Basri Bey. Beşiktaş - Sumerspor saat 12 ha - kem Şazi Bey. opkapı - Kasımpaşa saat 13,45 Bonolar Yükseliyor (Başı 1 inci sahifede) delini gayri mübadil bönesile | ödeyeii ceklerinden müzayedeye iştirik silme den evvel bono tedarik etmektedirler; Bonoları son günlerde yükselme sinin başlıca sebebi budur. Müzayede ile satılacak olan mel ruk malların miktarı, mevcut bonolaril tamamen karşılayacak miktardadır. Ve rilen haberc göre bonolara karşılık göl terilen metruk mallardan şimdiye kar dar ancak onda biri müzayedeye çıkan rılmıştır. Müzayede ile satılacak o dahi pek çok mal vardır. Bu malların tapu kayıtlarının çıkati rılması ve tahminlerinin icrasıle müzar yedeye konulmasının tesrii için lâzemi gelen tedbirlerin alınması bundan © vel Maliye vekâletinden emredilmi; Bunun üterine Ziraat Bavkası müdür! Ahsen bey takdiri kıymet O komisyonu! reisi Faik Nüzhet Beylei- tapu müi rü beyin iştirâkile bir komisyon teşkil! edilmiş ve bu hususta b.zı | tedbirlef düşünütmüştür. Bu meyanda bazı ların kıymetleri fahiş olarak takdik 6 diği görülerek kıymetleri yeniden tah min ettirilmiştir. Ve bunların tapu kağıtlarının çıkar rılmasının kolaylaştırılman için maliye tahsil şubelerinde © bulanan 90 tarihli tahriri emlâk defterlerinin tapuya di ri teslimi muvafık görülmüştür. ZAYİ — 240 kangal tele ait 6-6- 933 tarih ve 427 No, lu namma mu“ harrer gümrük beyannamesinin 224 lira 37 kuruşluk 583925 No, hu ve 10.6-933 tarihli makbuzu zayi olmuş” tur. Yenisini çıkartacağımdan eskisi * nin hükmü olmadığını ilân ederim. Tüccardan İsak Rividi (3247) ZAYI — 10-1031 tarihinde İthalât gümrüğünden aldığım 79132 numaralı mahsup makbuzunu zayi et tiğimden ve yenisini çıkartacağımdan eskisinin hükmü yoktur. Sirkeci Mühürdar hanında 24 numarada Nas i (3202) 3 — Taksim stadında, saha komi” seri Kemal Bey. Eyüp - Karagümrük saat 11,30 ha- Kem Suphi Bey Vefa - Fener Yılmaz saat 13,15 ba, kem İzzet Muhittin Bey. Galatasaray - Doğanspor saat 15 30 hakem Saim Turgut Bey. 4 — Üsküdar Anadolu sahasında, komiser Nuri Bey. Hilâl - Bakırköy Jstiklâl saat 12 ha kem Nuri Bey, Anadolu - Altınordu saat 13,48 hakem Ali Rıdvan Bey. turnuvası programı Birinciteşrin cuma günü seat 9 da Hee saat 16 da Tihonova H.- saat 16 da Kaming H.. B., saat 16,45 te Neşet ve A, - Selim ve Areviyan.