9 Nisan 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

9 Nisan 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

3lü UYANIŞ Şiirler: O bakış Bir gündüz mü bilmem, bir gece mi, İçinde okudum düşüncemi, Aydınlık bir sırdı ah o bakış, Bir visal tadile kalbe akış. Bir yıldız mı bilmem, yoksa bir yaş, Damladı, süzüldü yavaş yavaş, Şimdi engimdeydi ah o bakış, Bir güz yağmurile kalbe akış. Halid Fahri Ozansoy Şüphe ! Şüphedeyim, şüphe ! Beni bırakıp gidiyorsun diyo, Bir gün olsun sigaram düşmüyor elimden ! Şüphedeyim, şüphe ! Bu acı feryatlarım aldatıyor seni gene ! Şüphedeyim, şüphe! Korkuyorum senden gene, Boğazını okgıyan ellerim, Bir gün sarılıp boğacak diye... Neş'esiz Bahar! Bu bahar da geçli neş'esiz, Seneler oldu, kalbim eşsiz / Koşarak geldim o eski yere, Her şeyi buldum yerli yerinde ! Gözlerim dikildi bir an yere, Küçük bir demet menekşe biraz olsun verdi neş'e! Hatırla, birkaç yıl önce, Seninle toplarken bunları beraber, Derdik ki: her baharımız geçsin neş'eli ! Ne yazık çok sürmedi, Gözlerim ararken seni, Bu bahar da geçii neş'esiz | Perde, perde, yükselerek sesler, Birçok kemanlar, mandolinler, Bu gecenin hüznü çöktü içime şimdi! Hatırlar mısın bundan birçok sene evvel Bana çalmıştın Beihoven'den bir eser | A, No. 10668—383 Nesir: arm ar —— Dost / Dün akşam bir pembe tül ufukta kayarken sevdiklerimle bir deniz kahvesinde buluşmuştum. Dostlarım bana seni: — Nüml? Diye sordular. Gönlüm suda çırpman ay gibi çırpındı, sevindim; bütün içimi dökebi. Tirdim. — Hasia, Diyerek başladım. Hepsi atıldılar: — Ne olacak, artık kocadı!. — Üzülme! — Aldırma, ihtiyardır o! Dediler. İçim burkuldu, dudaklarım kıvrıldı, sustum. “" Tozlu yollarda çılırdıyan ayaklarımız bodur kestane ağaplarinın musikisins tempo tutarken, hayalimde Peygamberler gibi yaşattığım dostla- rem birer şeytan, gözlerimde dik yeleli arslan- lar kadar büyüttüğüm ahbaplarım birer fare olmuşlar, sandım! Fikri Çöze İşte o zaman bakarken gözlerine seni yok sevdim o gece! Ben de gok yavaş kalkmıştım yerimden, Çok güzel çaldınız, diye | İşte aradan geçen birçok sene Kemanlar, mandolinler Hatırlattı bana o eseri bu gece! Güzin Rasih «Uyanış», bu şürlerle bu sayısından itibaren bir ince ruhlu kadın şairi tanıtlmağa başlıyor. Serbest vezin ve kafiye ile yazılan bu parçalardan çok samimi bir ahenk çağlamaktadır. Güzin Rasihin şimdi serbest tarzında çağlıyan İirizminin az zamanda tekemmül edrirk yeni edebiyatımıza çok yeli setler getireceğine kuvvetle ina- nıyoruz. Bu güzide islidadın diğer şürlerini de srasiyle neşre devam edeceğiz. dizim