9 Nisan 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

9 Nisan 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

T.C. MAFLA VEKALEN ANKARA GENÇLİK PARK! daçU » 11000 > AMA ŞArrisd Hane £ORAm Sar van a DUMAN ee Mir UYANIŞ No. 2068—383 Ankarada yapılmasına girişilen Gençlik Parkının alacağı şekli gösteren : umumi plân Ankaradaki Hipodrom ve Stadyumun İlk Kısım Yapısı Bitirildi —Başı 213 ve 918 üncü sayıfalarda — İhaleye esas olan umumi plânda askeri resmigeçit için Riyaseticumhur tribünü ile di- ger tribünlerin yapılması düşü- nülmüştü. Bu tribünler at koşu- ları sırasında koşuların seyir ve takipedilmesine mühim bir engel olacağından bunun kaldırılması ve yerine demir çubuklardan sökülür kurulur tribünler yapıl- ması uygun görülmüş ve bu tarzda 9 adet tribün inşa edil- miştir | Gençlik Parkı İstasyona giderken, stadyu- mun karşısına rastlıyan sahaya yapılacak olan gençlik parkının inşasınş karşılık olmak üzere Kamutay 600 bin liraya yakın bir tahsisat kabul etmişti. Par- kın plânları Bayındırlık bakan- lığı tarafından hazırlanmıştır. Plânda şimdiki İtfaiye meyda- nının bulunduğu yer, Opera meydanıdır. Burada ve biraz daha genişletilmesi düşünülen istasyon meydanında birer âbi- de dikilmesi ihtimali vardır. Plân yapılırken bu iki âbide Kamutayın köşesindeki yuvar- laktan Çankayaya-doğru ikinci bir hat, mihver olarak alinmiş ve park sahası buna göre ha- zırlanmıştır. Yapı işi iki yılda bitirile- cektir. Hldeki tahsisata göre hazırlanan programda bu yıl yapılacak işler şunlardır : Htrafın tahdidi, tesviyeitü- rabiye, Şellâler, havuzlar, İn- cesuyun düzeltilmesi, ser kismi ve yolların kaba kısmıdır. Birçok küçük medhallerden başka parka üç esaslı yoldan girilecektir. Bunlar Opera mey- danı, İstasyon meydanı ve Ka- mutayın altköşesindeki yuvarlak istikametindedir. İncesu mecrası temizlenecek, ve üzeri kapanacaktır, Filit- re istasyonunden 40 milimetrelik borularla saniyede 150 litre a- kacak su getirilecektir. Bunun için 100 bin lira ayrılmıştır.