9 Nisan 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

9 Nisan 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

No. 2068—383 “Meydanda büyük bir havuz var- dır, Üzerinde bir adacık bulu- nan havuzda motör ve sandal- lar bulunacak ve ayrıca adaya iki de köprü yapılacaktır. Ha- vuzun Öpera meydanı tarafın- dan 6 Eti arslanının ağzından sular akacaktır. Ortadaki frski- yeden suyun 30-40 metre fiş- Kıracağı hesap edilmiştir. Parkta, gül bahçesi, kahve ve gazinolar, Ankara ikliminde yaşıyabilecek kuşlar için bahçe, açık hava halk tiyatrosu, çocuk bahçesi, lâbirent, yüzme havu- zu, atlılar için 2200 metre u- zunluğünda gezi yolu, yüzme havuzu bulunacaktır. Bu sahaya isabet eden !fkı- sımdaki ağaçlar başka yerlere .kaldırılmağa başlanmıştır. Pek yakında, bugün T.İ.C.İ. umu- mi mekezinin işgali altında bü- luttan tek bina da yıkılacaktır. UYANIŞ m | 317 KÂĞID FABRİKASI 15 NİSANDA AÇILACAK İzmit kâğıd fabrikasında karton makinesi perdah kısmı İzmitte kurulan Kâğıt fabrika- sının kazanları 27 Martta sant 13- de ilk defa olarak yakılmış ve fab- rikanın bacasından ilk duman tüt mtüştür. Fabrikanın açılış hazırlık. ları hemen hemen tamamlanmış gibidir. Nisanın 15 inci günü, bağ- bakan İsmet İnönü tarafından tö- renle acılacaktır. ii ür al e kiye Ankarada yapılmasına girişilen Gençlik Parkının bir krokisi Fabrikanın bütün yi pavi- yonları, daireleri tekmillenmiş bu» lunuyör. Kilez deresinde yapılan gu tesisatının montajının bitirilme- si işide, geceli gündüzlü uğraşma neticesinde son safhasına getiril- miştir. İzmit kâğıd fabrikasının açılış günü körfez ocaklarının ekonomik hayalanın büyük bayramı olacaktır. : Büyük havuz