9 Nisan 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

9 Nisan 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

320 Ankarada Sivil Atış Poligonu Törenle Açıldı Ankarada istagyon yoluu- daki yerde, 5 Nisan Pazar günü sabahı saat onda sivil atış po- lgonunun açılma töreni yapıl- mıştır. Sivil atış poligonunun açıl- ma töreninde C.H.P. genel sekreteri Recep Peker, Adliye ve İnbisarlar bakanları, genel kurmay ikinci reisi Aşım, Fır- ka kumandanı General Kemal, Erkânıharbiye muallim heyeti, Fırka idare heyeti azaları, Spor ütifakı umumi merkezi erkânı ve saylavlar hazır bulunmuşlardır. Atıcılık federasyonu başkanı Şükrünün nutkundan sonra A- tış muallimi kurmay Asım te- rafından verilen ilik atış dersi dinlenilmiş, Recep Peker genç- İeri teşvik edici ktsa bir diyev- de bulunmuştur. Bundan sonra atış poligonunu gezen Recep Peker, böyle bir eser yarattığı için bu işin başarıcılarından Gümrükler bakanı Ali Rânayı tebrik etmiştir. Genel kurmay Asbaşkanı Asım da Atıcılık sporunun memr- leketin en ücra yerlerine kadar taammüm etmesinin lüzumundan Canavar Düdüğü ! Ankarada Atpazarındaki su deposunun üze- UYANIŞ No. 2068—183 Toleten ; 2-1013 UYANIŞ Yedi günde m ham şi > .— Türk gazetesi ULUŞU : Yulgrat Abonesi ; salli rem 1000, yi en 600 Kene. Yabancı ülkelerde Gasetemise İlin verecekler, İstanbulda Ankara Caddesinde Holer Samanon ve Holi İlân Şirketine gitmelidir. : İsianbul Uyanış 36 İsviçre frangıdır. Ankarada açılma töreni yapılan Sivil Atış Poligonu bahaettikten sonra atış salonuna geçilmiş, merasimde hazır bu- lunan büyükler tarafından atış tecrübeleri yapılmıştır. İlk tecrübeyi yapan Recep Peker, attığı on kurşundan do- kuzunu hedefe isabet ettirmiştir. Recep Pekerden sonra sırasiyle Adliye bakanı Şükrü Saraçoğlu, Sümer Bank idare heyetinden Asım, saylavlar, İdman İt- tifakı reisi Aziz çok isabetli a- tışlar yapmışlardır. Recep Peker, merasimde ha- zır bulunan Erzurum saylavı Nakiye Ergünü de atışa iştirake davet etmiş ve kendine nişan alma hakkında izahat vermiştir. Hayatında ilk defa eline silâh aldığını söyliyen Nakiye Ergün atıştan sonra «Bugünü hiç unut- mıyacağım, sizde şahit olunuz: Bir ay geçmeden, attığım her kurşunu hedefine isabet et- tirecek sürette silâh kullanma- sını öğreneceğim» demiştir. Nakiye Ergün Atıcılık fede- rasyonuna aza olacaktır. En son tecrübe yapan Güm- rükler. bakanı Ali Râna tabanca ile yaptığı atışların hepsini he- define vardırmıştır. İdman İttifakı her üç ayda bir atış müsabakaları açacak, kazanan gençlere madalyeler verecektir. rine belediye tarafından bir canavar düdüğü ko- nulmuştur. Bu düdük her gün tam saat 12 de öğle vaktini şehre bildirecek ve icabında tehlike işareti olarak kullanılabilecektir. Düdük, ilk defa 28 Mart Cumartesi günü sabahı ötmüştür. Mehmed Halis Ece müessesesi tarafından ,vücude getirilen bu düdük tesisatı, Türkiye ve Balkanlarda eşi olmıyan bir mükemmelliktedir. Bu tesisatın eşleri de Antalya, Tarsus, Adana, Balıkesir, Urfa, Ağrı vilâyetleriyle elliyi müte- caviz kazalarda vücüde getirilmiştir. Ankarada Atpazarındaki canavar düdüğü AHMED İHSAN Matbaası Ltd.